[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#421 Post autor: Anony Mous »

Jacek_Do pisze:A do mnie dotarł dzisiaj nowy EGR kupiony na aledrogo za całe 99,00zł
hmmm....to nie może pochodzić z legalnego źródła...

Jacek_Do

#422 Post autor: Jacek_Do »

kaliope pisze:hmmm....to nie może pochodzić z legalnego źródła...
Nie wiem czy z legalnego, gość wywysłal z angli.
Z tego co z nim pisałem to kupił pięć sztuk w hurtowni w GB bo wychodziło sporo taniej.
Jeden wziął dla siebie a cztery sprzedał, podobno nie dołożył do interesu.
Choć wcześniej myślał że jak sprzeda cztery to piąty wyjdzie go gratis.
Pozostałe poszły między 270 a 285zł, co i tak jest tanio.

Jak widać trzeba przeglądać allegro, bo warto.
P.S.
Co prawda jeszcze go nie zakładałem, ale na krótko działa jak należy.

Dzisiaj również przyszło do mie CB radio Cobra 19 DX IV z Hustlerem w cenie niewiele przekraczającej cenę anteny. Już je sprawdziłem i działa jak należy.

Anony Mous

#423 Post autor: Anony Mous »

Miał Jacek_Do szczęście i trzeba się trzymać tego, co podkreślił
Jacek_Do pisze:Jak widać trzeba przeglądać allegro, bo warto.
Ja bym się mocno zastanowił nad zakupem w takiej cenie w obawie przed bublem, ale skoro na krótko działa i zapewne działać będzie po zamontowaniu, to git.
Sam czasami sprzedaje na alledrogo używane rzeczy w tak niskich cenach, że się sobie dziwię. No ale to platforma prawdziwych okazji (no ale też niestety prawdziwych wtop :/ )

stefanis

#424 Post autor: stefanis »

cruyf pisze:stefanis,
Czy sam sprawdzasz błędy czy ktoś Ci tylko mówi jakie wyskoczyły? Czy to wszystkie jakie Ci są znane?
Jaki EGR kupiłeś (jakiej firmy, gdzie)? Sam kupowałeś czy znajomi mechanicy?
U mnie po zakupie było podobnie, nie mogłem się pozbyć błędu EGRa ale po wymianie na nowy (kupiony na all... , Pierbourga) mam święty spokój (co prawda najechane dopiero 10kkm ale już 10 miesięcy latam "bezboleśnie").
EDIT
Aha, żadnych blaszek nie mam założonych (wiszą w garażu, zastanawiam się teraz po co je kupowałem :lol: ) a auto lata jak żyleta :mrgreen:
podlaczaja przy mnie komputer pokazuje jakie sa i kasuja te bledy
egr byl kupiony przez nich dwa razy w intecars
zona jezdzi do pracy codziennie 25km w jedna strone i teraz sie jej nie zapala

Anony Mous

#425 Post autor: Anony Mous »

stefanis pisze:egr byl kupiony przez nich dwa razy w intecars
Dokładnie rok temu poszukiwałem EGRa to kosztował prawie 800 zł w Intercarsie, dowiedz się jaki to był EGR. Ja trafiłem na alle.... pierbourga (prawdopodobnie oryginał) za 460 zł. No chyba że już Ci się nie zapali, czego Ci życzę :)

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#426 Post autor: browar340 »

Ostatnio po załączeniu klimy auto muli muszę dobrze przegazować aby ruszyć z miejsca - czy to zawór Egr do czyszczenia ?

Anony Mous

#427 Post autor: Anony Mous »

browar340 pisze:Ostatnio po załączeniu klimy auto muli muszę dobrze przegazować aby ruszyć z miejsca - czy to zawór Egr do czyszczenia ?
całkiem prawdopodobne. 'Pedal Test' pokazuje jakieś błędy?

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#428 Post autor: browar340 »

No właśnie nic nie pokazuje ,kontrolka gaśnie .

Anony Mous

#429 Post autor: Anony Mous »

browar340 pisze:No właśnie nic nie pokazuje ,kontrolka gaśnie .
no cóż, tak czy siak trzeba zacząć od czyszczenia egr, przepustnicy i boost sensor

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#430 Post autor: browar340 »

Dzięki za odpis,czytam już 3 dni o czyszczeniu egr i nie wiem jak się do tego zabrać , nie wiem czy znów coś nie zepsuję .Mam kilka pytań :

- Jak go wyciągnę mogę wszystko rozkręcić czy mam czego coś nie ruszać ?
-Czy coś w środku może wypaść i później jest problem ze złożeniem ? (tzn.jakieś podkładki, sprężynki, bolce itp.)
I tak na koniec to na co mam uważać

Anony Mous

#431 Post autor: Anony Mous »

browar340 pisze:Dzięki za odpis,czytam już 3 dni o czyszczeniu egr i nie wiem jak się do tego zabrać , nie wiem czy znów coś nie zepsuję .Mam kilka pytań :

- Jak go wyciągnę mogę wszystko rozkręcić czy mam czego coś nie ruszać ?
-Czy coś w środku może wypaść i później jest problem ze złożeniem ? (tzn.jakieś podkładki, sprężynki, bolce itp.)
I tak na koniec to na co mam uważać
musiałbym od nowa wszystko pisać. Przeczytaj dokładnie te turiale. Jest tam masa cennych uwag. Też się bałem pierwszy raz. A teraz to rutyna.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1308


Przede wszystkim usupełnij opis pod awatrem. Jaki masz motor? Rozbiórka egr trochę sie różni w 120dt i dth. Kolega Marki pokazuje tutoriala dth, ja i inni dla dt

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#432 Post autor: browar340 »

Obrazek

Poszedłem do auta,zrobiłem fotke, i mam pytanie bo na waszych zdjęciach tego nigdzie nie widać co to za przewód? Czy sie go odkręca czy zostaje?

Anony Mous

#433 Post autor: Anony Mous »

To jest przewód,który doprowadza spaliny do zaworu EGR.Powinieneś odkręcić śruby łączące przewód z zaworem demontując do czyszczenia.

Anony Mous

#434 Post autor: Anony Mous »

1. Czyli masz silnik z19dt. Wpisz pod awatar.
2. Wiec prześledź dokładnie mój tutorial bo mam ten sam silnik.

3. Tak. Od tego karbowanego kolana zacznij. Z dwóch stron po 2x6 imbus. Czyli odkręcisz 4 śruby. i kolano w ręku. Z obudwu stron wyleci ci blaszana uszczelka. uważaj.

4. [ Dodano: Wto Cze 14, 2011 13:30 ]
Marki pisze:To jest przewód,który doprowadza spaliny do zaworu EGR.
miałeś na myśli wyprowadza....a wprowadza do przepustnicy :)

5. Nie wiem co to za gwintowana śruba wystaje w tym żółtym kółeczku co narysowałeś. Ktoś coś kombinował. Tak jakby on wchodziła w to kolano od strony przepustnicy zamiast imubsa.


6. Czyli tak:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
a. Najpierw wykreć to karbowane kolano.
b. potem wykreć 2-wie czerwone śruby od kolana dochodzącego do przepustnicy, wyciąg na siłę to kolano i odegnij je na bok żeby nie przeszkadzało.
c . Wykreć trzy zielone śruby (imbus 6), i przepsutnica w reku. znów wyleci uszczelka przy kolektorze. Wypnij wiązke na spodzie przepustnicy.
d. wykreć 3 śruby białe i egr odejdzie od bloku silnika. Uważaj wypadnie mocowanie pokrywy(taka blacha). Egr wtedy bedzie wisiał na rurze dochodzącej do niej od spodu. I albo starasz sie wykrecic tę rurę przy samym egr, albo niżej przy chłodnicy spalin, odkręcając opaskę. Jeżeli odkrecisz z tą rura (łatwiej odkręcić, ale gorzej skręcić.) to wymijesz egr wraz z tą rurą co widać na tym obrazku:
http://imageshack.us/photo/my-images/191/img0004ac.jpg/
na tym obrazku widać też, że ja odkręciłem egr nie tylko wraz z ta rurą od spodu, ale wraz też z tym kolanem karbowanym o które pytałeś. Tak też możesz. Czyli ja to kolano odkręciełm tylko od strony przepustnicy.

e. Jak będziesz skrecał to nie skręcaj od razu wszystkich śrub po potem trudno dopasować pewne kąty rur...zwłąszcza tej od spodu. Zrób leki luz, pochwytaj to co trzeba i potem na gotowo skręć.

DD

#435 Post autor: DD »

kaliope pisze: 5. Nie wiem co to za gwintowana śruba wystaje w tym żółtym kółeczku co narysowałeś. Ktoś coś kombinował.
Raczej nie było tu kombinacji, u mnie też tak jest: karbowane kolanko przykręcone jest do EGRa dwoma śrubami na imbus, a do przepustnicy śrubą z takim właśnie gwintowanym przedłużeniem oraz drugą śrubą 13-tką.

Ja zawsze używane przy tych pracach klucze wiążę na sznureczku (szpagacie) na wypadek wymsknięcia się z ręki, a blaszane uszczelki (zwłaszcza tę dolną półkolistą) na nitce, którą później zrywam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”