[B] Olej do silników Diesla bez/z DPFem
- marko
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: 09 sty 2010, 23:20
- Imię: MAREK
- Lokalizacja: kraków
- Auto: Opel Zafira C Automat
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
- Gender:
- Kontakt:
ja mam szczęście że nie mam dpf i zalewam oplowskim 5w30 ale zastanawiam się nad mobilem
Ostatnio zmieniony 21 lut 2010, 16:53 przez marko, łącznie zmieniany 1 raz.
Marko
Ciekawostka Fordowski 5w30 Formula F dla silnikow z DPF za 77 PLN 5 Litrów:
SPECYFIKACJA:
WSS-M2C913-C, WSS-M2C913-B, WSS-M2C913-A
ACEA A1/B1
http://allegro.pl/item924326512_gdansk_ ... ow_gr.html
SPECYFIKACJA:
WSS-M2C913-C, WSS-M2C913-B, WSS-M2C913-A
ACEA A1/B1
http://allegro.pl/item924326512_gdansk_ ... ow_gr.html
Mogę się mylić, ale przeważnie oleje diesli Forda z DPF mają inne parametry a dokładnie mówiąc spełniają normę C1
C1 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,5%. Z obniżonym HTHS (Ford).
Tymczasem do Opla jeśli już coś to potrzeba z normą C3
C3 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maks.0,8%. Z HTHS > 3,5 mPas (DaimlerChrysler i BMW).
A tak nawiasem mówiąc, to 3 dni temu ponownie zalałem ZB olejem GM 5W30 (tym nie spełniającym zadnych norm do DPF), stukneło mi już 164 000 i gdyby nie to Forum to nie wiedziałbym co to DPF. Wiem, że mam szczeście bo zdaje sobie sprawe że DPF to przekleństwo ale pisze to tylko po to, żeby udowodnić jak ten marketing związany z olejami "Low Saps" jest nadmuchany. Rozumiem ze ktoś ma problemy z DPF ale raczej przyczyn nie doszukiwałbym się z w samym oleju, bo od jego jakości raczej zależy częstotliwość wypalania. Samo wypalanie w prawidłowo działającym układzie powinno przebiegać bezobsługowo.
C1 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,5%. Z obniżonym HTHS (Ford).
Tymczasem do Opla jeśli już coś to potrzeba z normą C3
C3 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maks.0,8%. Z HTHS > 3,5 mPas (DaimlerChrysler i BMW).
A tak nawiasem mówiąc, to 3 dni temu ponownie zalałem ZB olejem GM 5W30 (tym nie spełniającym zadnych norm do DPF), stukneło mi już 164 000 i gdyby nie to Forum to nie wiedziałbym co to DPF. Wiem, że mam szczeście bo zdaje sobie sprawe że DPF to przekleństwo ale pisze to tylko po to, żeby udowodnić jak ten marketing związany z olejami "Low Saps" jest nadmuchany. Rozumiem ze ktoś ma problemy z DPF ale raczej przyczyn nie doszukiwałbym się z w samym oleju, bo od jego jakości raczej zależy częstotliwość wypalania. Samo wypalanie w prawidłowo działającym układzie powinno przebiegać bezobsługowo.
na castrolu wypalanie miałem średnio co 400 kmhajduk24 pisze:Kolego dandi , minął już jakiś czas od kiedy wymieniałeś olej na Shell Helix Ultra Extra 5W-30-ACEA: A3/B4, C2, C3 , czy zaobserwowałeś jakieś zmiany w pracy silnika albo częstotliwość wypalania DPF . Zbliża się czas wymiany oleju i nie wiem czy zostać przy Castrolu czy zmienić . Jest bardzo duża rozbieżność w okresach wypalania , u mnie jest to przedział pomiędzy 500 a 600 km , czy Shell Helix może wydłużyć tą częstotliwość o powiedzmy 200km . Albo zastosować dodatek Castrol TDA do ON A'0,5 litra . Wcześniej wydawało mi się że jak zacznę tankować DIESEL GOLD to się coś zmieni , no ale nie widzę różnicy , pozdrawiam .
na shellu który obecnie jest w silniku wypalanie pojawia się co ~ 600 km
co miesiąc robię tyle samo kilometrów gdzie 75% to miasto więc różnica jest widoczna tym bardziej że moc jest o 20 PS większa jak i moment wzrósł o 60 Nm
wzrost mocy i momentu to oczywiście nie dzięki olejowi ale chipowi
A co sądzicie o tym oleju http://www.allegro.pl/item985910041_ole ... in_5l.html
Cena niezła i wg. sprzedającego ma normę C3
Cena niezła i wg. sprzedającego ma normę C3