[B] Olej do silników Diesla bez/z DPFem

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
g_kwiatek

#46 Post autor: g_kwiatek »

Ja przy wymianie oleju zalałem orginalnym olejem GM, ale prawda jest taka czy to będzie olej GM, Shell, Castrol czy innej firmy, to najważniejsza jest NORMA oleju :) jaką przewiduje producent do danego silnika.

Awatar użytkownika
marko
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:20
Imię: MAREK
Lokalizacja: kraków
Auto: Opel Zafira C Automat
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH
Gender:
Kontakt:

#47 Post autor: marko »

ja mam szczęście że nie mam dpf i zalewam oplowskim 5w30 ale zastanawiam się nad mobilem
Ostatnio zmieniony 21 lut 2010, 16:53 przez marko, łącznie zmieniany 1 raz.
Marko

kicaj

#48 Post autor: kicaj »

ja mam w kompie pdf'a czasem uzywam w analizie wynikow pomiarow ale nigdy w zyciu nie mialem ani nie slyszalem zeby pdf byl stosowany w samochodach...

DD

#49 Post autor: DD »

Ależ można!!! Np. wydrukować i zawiesić w samochodzie napisaną w pdf-ie instrukcję:
1. Odpal silnik.
2. Włącz światła.
3. Włącz radio.
4. Przejrzyj się w lusterku, czy blond fryzura OK.
.......
99. Kontroluj chwilowe zużycie paliwa w celu zaobserwowania procesu wypalania DPF-a
:lol:

marcolub

#50 Post autor: marcolub »

Ciekawostka Fordowski 5w30 Formula F dla silnikow z DPF za 77 PLN 5 Litrów:
SPECYFIKACJA:
WSS-M2C913-C, WSS-M2C913-B, WSS-M2C913-A
ACEA A1/B1

http://allegro.pl/item924326512_gdansk_ ... ow_gr.html

Awatar użytkownika
chako
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 10 wrz 2009, 07:33
Lokalizacja: Knurów
Model:

#51 Post autor: chako »

Mogę się mylić, ale przeważnie oleje diesli Forda z DPF mają inne parametry a dokładnie mówiąc spełniają normę C1

C1 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,5%. Z obniżonym HTHS (Ford).

Tymczasem do Opla jeśli już coś to potrzeba z normą C3

C3 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maks.0,8%. Z HTHS > 3,5 mPas (DaimlerChrysler i BMW).

A tak nawiasem mówiąc, to 3 dni temu ponownie zalałem ZB olejem GM 5W30 (tym nie spełniającym zadnych norm do DPF), stukneło mi już 164 000 i gdyby nie to Forum to nie wiedziałbym co to DPF. Wiem, że mam szczeście bo zdaje sobie sprawe że DPF to przekleństwo ale pisze to tylko po to, żeby udowodnić jak ten marketing związany z olejami "Low Saps" jest nadmuchany. Rozumiem ze ktoś ma problemy z DPF ale raczej przyczyn nie doszukiwałbym się z w samym oleju, bo od jego jakości raczej zależy częstotliwość wypalania. Samo wypalanie w prawidłowo działającym układzie powinno przebiegać bezobsługowo.

lapm

#52 Post autor: lapm »

Z tych 4 stron wynika, ze do DPF bezpiecznie lac:
Shell-u Ultra Extra 5W30 / MOBIL 1 ESP Formula 5W-30

Po 10tys. sprawdzilem na bagnecie i strasznie czarny olej jest, tez tak macie?

Filtr oleju do DPF to jakos duzo kosztuje?

lapm

#53 Post autor: lapm »

Marki pisze: Czy z DPF czy bez to wkład filtra oleju taki sam
Kurcze, a wydawało mi się, że ktoś pisał, że inny, a filtr paliwa też zwykly?

dandi

#54 Post autor: dandi »

hajduk24 pisze:Kolego dandi , minął już jakiś czas od kiedy wymieniałeś olej na Shell Helix Ultra Extra 5W-30-ACEA: A3/B4, C2, C3 , czy zaobserwowałeś jakieś zmiany w pracy silnika albo częstotliwość wypalania DPF . Zbliża się czas wymiany oleju i nie wiem czy zostać przy Castrolu czy zmienić . Jest bardzo duża rozbieżność w okresach wypalania , u mnie jest to przedział pomiędzy 500 a 600 km , czy Shell Helix może wydłużyć tą częstotliwość o powiedzmy 200km . Albo zastosować dodatek Castrol TDA do ON A'0,5 litra . Wcześniej wydawało mi się że jak zacznę tankować DIESEL GOLD to się coś zmieni , no ale nie widzę różnicy , pozdrawiam .
na castrolu wypalanie miałem średnio co 400 km
na shellu który obecnie jest w silniku wypalanie pojawia się co ~ 600 km
co miesiąc robię tyle samo kilometrów gdzie 75% to miasto więc różnica jest widoczna tym bardziej że moc jest o 20 PS większa jak i moment wzrósł o 60 Nm
wzrost mocy i momentu to oczywiście nie dzięki olejowi ale chipowi :D

vorny

#55 Post autor: vorny »

lapm pisze:Z tych 4 stron wynika, ze do DPF bezpiecznie lac:
Shell-u Ultra Extra 5W30 / MOBIL 1 ESP Formula 5W-30

Po 10tys. sprawdzilem na bagnecie i strasznie czarny olej jest, tez tak macie?
a czego się spodziewałeś po dieslu, ze olej czyściutki będzie :P

zibi1974

#56 Post autor: zibi1974 »

A co sądzicie o tym oleju http://www.allegro.pl/item985910041_ole ... in_5l.html
Cena niezła i wg. sprzedającego ma normę C3

lapm

#57 Post autor: lapm »

kaliope pisze:jest to olej pólsyntetyczny, czyli niby nie zalecany przez opla, ale moja zafira jezdziala własnie na połsyntetyku Mobila 10w40 lanym w ASO we włoszech.
Przeciez ten mobil to 5w syntetyk czyli taki jak oryginalny zalewany w oplu gm.

rysiaczek!vippp

#58 Post autor: rysiaczek!vippp »

Shell Ultra Extra 5W30, narazie 8 tysia i jestem zadowolony żadnych problemów.

lapm

#59 Post autor: lapm »

kaliope pisze:
nie wiem o ktorym mowisz
No o tym co napisal zibi1974 castrol_magnatec_5w_40_diesel

lapm

#60 Post autor: lapm »

rysiaczek!vip pisze:Shell Ultra Extra 5W30, narazie 8 tysia i jestem zadowolony żadnych problemów.
Ja tez tego zamowilem 4l+1l za 140zl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”