[B] Problem z odpaleniem Zafira B
To może ja w drugą stronę. Sam posiadam auto kilka tygodni i nie chcę się
mądrzć. Byłem kiedyś świadkiem rozmowy gdzie gość nie mógł odpalić motora, właśnie w taki sposób jak Ty. Problem był w tym, że kiedy wyłączał silnik zalewało go paliwem i przy ponownym uruchomieniu był kłopot. Trzeba było długo kręcić rozrusznikiem.
Wiem, że to może i głupie co piszę. Jednak przy braku pomysłów to czasem niedorzeczne słowa bywają pomocne. Dlatego krytyków proszę - oszczędźcie mnie.
Jest tu na forum temat opisujący dokładnie taki przypadek, jednak dotyczy on ZA i lpg. A kolega JOJO 1981 gazu nie ma jak sądzę. Czy to w ogóle możliwe na benzynie? A nie pobiera więcej paliwka niż zwykle.
PS. Jojo1981 mam nieodparte wrażenie, że poznaliśmy się już na innym forum (F.M. )
mądrzć. Byłem kiedyś świadkiem rozmowy gdzie gość nie mógł odpalić motora, właśnie w taki sposób jak Ty. Problem był w tym, że kiedy wyłączał silnik zalewało go paliwem i przy ponownym uruchomieniu był kłopot. Trzeba było długo kręcić rozrusznikiem.
Wiem, że to może i głupie co piszę. Jednak przy braku pomysłów to czasem niedorzeczne słowa bywają pomocne. Dlatego krytyków proszę - oszczędźcie mnie.
Jest tu na forum temat opisujący dokładnie taki przypadek, jednak dotyczy on ZA i lpg. A kolega JOJO 1981 gazu nie ma jak sądzę. Czy to w ogóle możliwe na benzynie? A nie pobiera więcej paliwka niż zwykle.
PS. Jojo1981 mam nieodparte wrażenie, że poznaliśmy się już na innym forum (F.M. )
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2016, 21:45 przez grzes, łącznie zmieniany 1 raz.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Moze pomozemnio pisze:Witam, mam problem, mianowicie Zosia czasem nie chce odpalić(trzeba nawet parę razy kręcić) a czasem pali z pierwszego bez reguły czy zimna czy na ciepłym silniku. Oraz jest problem z dpf często nie chce się wypalić. Zastanawiam się nad wycięciem ale nie wiem jak to jest z tym pod kątem prawnym i czy nie będzie problemu przy przeglądzie. Proszę o pomoc i załączam wykaz błędów z komputera.Obrazek
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=120
bazyliszek72
Ostatnio zmieniony 07 lip 2016, 21:13 przez SD72, łącznie zmieniany 3 razy.
bazyliszek72
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Wiec moze to pomoze
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3535
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10501
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6532
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=121518
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=125897
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3535
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10501
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6532
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=121518
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=125897
Ostatnio zmieniony 07 lip 2016, 19:50 przez SD72, łącznie zmieniany 4 razy.
bazyliszek72
- tomzam
- Mieszkaniec
- Posty: 304
- Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: DTH
- Gender:
Miałem w alfie z takim silnikiem coś takiego.
Wymieniałem czujniki wałów itp., błędy się pojawiały bardzo różne nawet czasem błąd immo, koniec końców okazał się zawór w pompie wtr, nie wiem tylko czy układ wtrysku jest taki sam w oplu i fiacie, ale po wymianie alfa wróciła do życia - na jakiś czas oczywiście bo jak to w alfie zepsuło się coś innego
Wymieniałem czujniki wałów itp., błędy się pojawiały bardzo różne nawet czasem błąd immo, koniec końców okazał się zawór w pompie wtr, nie wiem tylko czy układ wtrysku jest taki sam w oplu i fiacie, ale po wymianie alfa wróciła do życia - na jakiś czas oczywiście bo jak to w alfie zepsuło się coś innego
-
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
Witam ponownie
Nie dawno kupiłem zafire 1,9 cdci , i pojawił się problem z odpalanie Podjechałem do mechanika aby zdiagnozował dlaczego tak ciężko kręci przy odpalaniu i wydaje dziwny dzwięk
Odpaliłem i zgasiłłem kilka razy on posłuchał i stwierdził że to rozrusznik
Pojeżdziłem trochę po mieście i auto zgasiłem i póżniej nie mogłem już zapalić
Przed wizytą u mechanika wymieniłem olej na taki jak zaleca producent w specjalistycznym punkcie
Teraz ładuję akumulator ale nie wiem co się dzieje
Nie dawno kupiłem zafire 1,9 cdci , i pojawił się problem z odpalanie Podjechałem do mechanika aby zdiagnozował dlaczego tak ciężko kręci przy odpalaniu i wydaje dziwny dzwięk
Odpaliłem i zgasiłłem kilka razy on posłuchał i stwierdził że to rozrusznik
Pojeżdziłem trochę po mieście i auto zgasiłem i póżniej nie mogłem już zapalić
Przed wizytą u mechanika wymieniłem olej na taki jak zaleca producent w specjalistycznym punkcie
Teraz ładuję akumulator ale nie wiem co się dzieje
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Kolego , te silniki potrzebuja aku który ma na prawde kopa. Ja na początku kupiłem aku taki jak zalecał producent czyli 60AH. Nawet nowy po kilku dniach zdychał przy odpalaniu. Zaraz pojechałem do kumpla, zamieniłem ten aku na 72AH i do dziś nie wiem co to problem z odpalaniem czy tez akumulatorem. Dobry aku w tym modelu silnika to podstawa , no i oczywiście wpełni sprawny rozrusznik.
Problem zdiagnozowany
Czujnik położenia wałka rozrządu
Czy ktoś orientuje się czy pompka spryskiwacza posiada przekaźnik jeżeli tak to gdzie się znajduje ?
Znalazłem przepalony bezpiecznik nr 7 pod maską wymieniłem na nowy a pompka nie działa.
Nie chcę rozbierać przodu ale jeśli będzie trzeba to trudno.
Czujnik położenia wałka rozrządu
Czy ktoś orientuje się czy pompka spryskiwacza posiada przekaźnik jeżeli tak to gdzie się znajduje ?
Znalazłem przepalony bezpiecznik nr 7 pod maską wymieniłem na nowy a pompka nie działa.
Nie chcę rozbierać przodu ale jeśli będzie trzeba to trudno.
Kolejny problem wyszedł przy wymianie rozrządu okazało się, że silnik jest w pozycji kolizyjnej .
Teraz pytanie czy ustawił się tak po rubach odpalenia (z kluczyka) czy już tak było?
Generalnie jak silnik odpalał to pracował równo i nie za głośno przejechałem ok 250 km bez żadnych kłopotów
Inaczej wyglądał rozruch był głośny i połączony z dużą wibracją
Jestem ciekaw czy taka sytuacja nie uszkodziła silnika?
Czy ktoś miał taką sytuację?
Teraz pytanie czy ustawił się tak po rubach odpalenia (z kluczyka) czy już tak było?
Generalnie jak silnik odpalał to pracował równo i nie za głośno przejechałem ok 250 km bez żadnych kłopotów
Inaczej wyglądał rozruch był głośny i połączony z dużą wibracją
Jestem ciekaw czy taka sytuacja nie uszkodziła silnika?
Czy ktoś miał taką sytuację?