[B] Problem z odpaleniem Zafira B

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
grzes
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 25 sie 2015, 21:22
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#481 Post autor: grzes »

To może ja w drugą stronę. Sam posiadam auto kilka tygodni i nie chcę się
mądrzć. Byłem kiedyś świadkiem rozmowy gdzie gość nie mógł odpalić motora, właśnie w taki sposób jak Ty. Problem był w tym, że kiedy wyłączał silnik zalewało go paliwem i przy ponownym uruchomieniu był kłopot. Trzeba było długo kręcić rozrusznikiem.
Wiem, że to może i głupie co piszę. Jednak przy braku pomysłów to czasem niedorzeczne słowa bywają pomocne. Dlatego krytyków proszę - oszczędźcie mnie.
Jest tu na forum temat opisujący dokładnie taki przypadek, jednak dotyczy on ZA i lpg. A kolega JOJO 1981 gazu nie ma jak sądzę. Czy to w ogóle możliwe na benzynie? A nie pobiera więcej paliwka niż zwykle.

PS. Jojo1981 mam nieodparte wrażenie, że poznaliśmy się już na innym forum (F.M. ;) )
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2016, 21:45 przez grzes, łącznie zmieniany 1 raz.

Jojo1981

#482 Post autor: Jojo1981 »

Witam gdyby go zalewało to miałbym problem z zapaleniem za każdym razem po zgaszeniu a w moim przypadku jak już zapali to potem odpala na dotyk .

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#483 Post autor: SD72 »

mnio pisze:Witam, mam problem, mianowicie Zosia czasem nie chce odpalić(trzeba nawet parę razy kręcić) a czasem pali z pierwszego bez reguły czy zimna czy na ciepłym silniku. Oraz jest problem z dpf często nie chce się wypalić. Zastanawiam się nad wycięciem ale nie wiem jak to jest z tym pod kątem prawnym i czy nie będzie problemu przy przeglądzie. Proszę o pomoc i załączam wykaz błędów z komputera.Obrazek

Obrazek
Moze pomoze ;)

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=120


bazyliszek72 :uklon:
Ostatnio zmieniony 07 lip 2016, 21:13 przez SD72, łącznie zmieniany 3 razy.
bazyliszek72

mnio

#484 Post autor: mnio »

nietety problem wygląda inaczej

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#485 Post autor: SD72 »

Ostatnio zmieniony 07 lip 2016, 19:50 przez SD72, łącznie zmieniany 4 razy.
bazyliszek72

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#486 Post autor: tomzam »

Miałem w alfie z takim silnikiem coś takiego.
Wymieniałem czujniki wałów itp., błędy się pojawiały bardzo różne nawet czasem błąd immo, koniec końców okazał się zawór w pompie wtr, nie wiem tylko czy układ wtrysku jest taki sam w oplu i fiacie, ale po wymianie alfa wróciła do życia - na jakiś czas oczywiście bo jak to w alfie zepsuło się coś innego ;)

Krzyniu1979

#487 Post autor: Krzyniu1979 »

Opel zafira 1.9 dti po uderzeniu w przud kreci ale nie odpala prosze o pomoc

Prosze o pomoc auto po uderzeniu w sarne kreci ale nie odpala.
Ostatnio zmieniony 20 lip 2016, 20:55 przez Krzyniu1979, łącznie zmieniany 1 raz.

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#488 Post autor: Mariusz 79 »

Witam, nie wiem jak jest w dieslach ale niektóre benzyniaki posiadają wyłącznik uderzeniowy który przy uderzeniu wyłącza pompę paliwa, takie zabezpieczenie przed pożarem w czasie kolizji, należy go później tylko wcisnąć , może u ciebie jest coś takiego o podobnym działaniu.

marpier

#489 Post autor: marpier »

Witam ponownie
Nie dawno kupiłem zafire 1,9 cdci , i pojawił się problem z odpalanie Podjechałem do mechanika aby zdiagnozował dlaczego tak ciężko kręci przy odpalaniu i wydaje dziwny dzwięk

Odpaliłem i zgasiłłem kilka razy on posłuchał i stwierdził że to rozrusznik
Pojeżdziłem trochę po mieście i auto zgasiłem i póżniej nie mogłem już zapalić

Przed wizytą u mechanika wymieniłem olej na taki jak zaleca producent w specjalistycznym punkcie

Teraz ładuję akumulator ale nie wiem co się dzieje

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#490 Post autor: rafant4011 »

sprawdzałeś ładowanie?
akumulator może być do d...

Skasowany użytkownik 6483

#491 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Kolego , te silniki potrzebuja aku który ma na prawde kopa. Ja na początku kupiłem aku taki jak zalecał producent czyli 60AH. Nawet nowy po kilku dniach zdychał przy odpalaniu. Zaraz pojechałem do kumpla, zamieniłem ten aku na 72AH i do dziś nie wiem co to problem z odpalaniem czy tez akumulatorem. Dobry aku w tym modelu silnika to podstawa , no i oczywiście wpełni sprawny rozrusznik. :piwo:

marpier

#492 Post autor: marpier »

Ładowanie jest wporządku akumulator naładowany, po kilku próbach zapalenia silnika przewody od akumulatora gorące :/

Mało tego zapaliła się kontrolka :( "check engine" samochód z kluczem w opisie oznacza wode w filtrze paliwa
Muszę ściągnąć kogoś z kompem może coś zdiagnozuje

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5219
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#493 Post autor: fredas »

Zdecydowanie tak zrób bo metodą może to lub tamto nic się nie dowiesz ;)
Obrazek
Obrazek

marpier

#494 Post autor: marpier »

Problem zdiagnozowany :)
Czujnik położenia wałka rozrządu

Czy ktoś orientuje się czy pompka spryskiwacza posiada przekaźnik jeżeli tak to gdzie się znajduje ?

Znalazłem przepalony bezpiecznik nr 7 pod maską wymieniłem na nowy a pompka nie działa.
Nie chcę rozbierać przodu ale jeśli będzie trzeba to trudno.

marpier

#495 Post autor: marpier »

Kolejny problem wyszedł przy wymianie rozrządu okazało się, że silnik jest w pozycji kolizyjnej . :shock:

Teraz pytanie czy ustawił się tak po rubach odpalenia (z kluczyka) czy już tak było?

Generalnie jak silnik odpalał to pracował równo i nie za głośno przejechałem ok 250 km bez żadnych kłopotów

Inaczej wyglądał rozruch był głośny i połączony z dużą wibracją

Jestem ciekaw czy taka sytuacja nie uszkodziła silnika? :roll:

Czy ktoś miał taką sytuację?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”