[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#481 Post autor: Anony Mous »

MieHor pisze:Ten zaznaczony na czerwono element, to chyba czujnik automatycznej recyrkulacji powietrza, ale może się mylę
MieHor ma rację.Omyłkowo napisałem,że to jest czujnik temperatury.Przewód,który dochodzi do tego czujnika jest na moim zdjęciu pod zdemontowanym podszybiem.

TuneFORCE

#482 Post autor: TuneFORCE »

kaliope pisze: Dzięki niemu silnik się szybciej nagrzewa....
hmm ciekawa teoria....

W grupie VAG dodatkowo montuje się chłodnice spalin EGR...niektórzy twierdzą że dzięki temu w zimie silnik szybciej się nagrzewa itd...ani ja ani mój teść, ani koledzy którym robiłem auta, gdzie EGR z chłodnicą był wywalany nie zauważyliśmy żadnych istotnych zmian...u siebie usuwałem to wszystko zimą...

tak więc luzik :D
u nas wyłączenie EGRa to 499zł, dla forumowiczów 399zł cena więc podobna do nowego zaworu...niech każdy sam sobie kalkuluje co jest lepsze. dla niego...ja we wszystkich swoich autach od zawsze usuwam to g.. no ale ja lubię prostotę bo przekłada się to na mniejsza awaryjność...

właśnie kończymy składać moją skodę, taki mały swap był robiony...EGRa już nie ma a jak tylko fura odpali to jeszcze dodatkowo wyłączymy przepływkę...żeby było jeszcze prościej :lol:

Anony Mous

#483 Post autor: Anony Mous »

TuneFORCE pisze: u nas wyłączenie EGRa to 499zł, dla forumowiczów 399zł
rozumiem, że w tej usłudze nie ma współpracy z Heko...co by można to zrobić w Krakowie?

norbert_p

#484 Post autor: norbert_p »

Po przejechaniu bodajże 4000 km rozkręciłem swój EGR i zauważyłem, że od strony cewki jest on zupełnie czysty. Cewka również bez żadnych śladów okopcenia. Bolec chował się i wysuwał na 6mm. Natomiast od drugiej strony można było zauważyć delikatne okopcenie. Blaszka założona była PRZED EGR (wbrew temu co zaleca Fiat).
Niestety po założeniu blaszki PRZED EGR efekt płynnej jazdy, bez szarpania był krótkotrwały. Teraz założyłem blaszkę ZA EGR (jak zaleca FIAT). Przy okazji wyczyściłem przepustnicę, która w miejscu, gdzie się łączy z EGR była strasznie zasyfiona tłustym osadem BARDZO trudnym do usunięcia. Wyczyściłem również sensor boosta, który też był mocno oklejony tym osadem. Później wkleję środek (bardzo skuteczny), którym usuwałem tą maź. W efekcie auto jeździ bardzo ładnie i płynnie, bez żadnych szarpnięć.

Na koniec sorry za spostrzeżenia odnośnie i przepustnicy i sensor boosta, ale chciałem to opisać razem z EGR-em.

I jeszcze jedno. Na 200% macie u siebie oklejonego sensor boosta. No chyba, że już go czyściliście. Sugeruję czyszczenie i posty dotyczące szarpania znikną ;)

Anony Mous

#485 Post autor: Anony Mous »

norbert_p pisze:
I jeszcze jedno. Na 200% macie u siebie oklejonego sensor boosta. No chyba, że już go czyściliście. Sugeruję czyszczenie i posty dotyczące szarpania znikną ;)
z tym sie nie zgodzę...obserewuje to u siebie i innych użytkowników....wielu osobom szarpie własnie po czyszczeniu...zwałszcza egr'a...bez zakładania balszki. Dodatkowo inni zakąłdaja blaszkę....i jednym szarpie jak jest blaszka 'przed'... innym 'za' a innym szarpie po prostu po czyszczeniu...a potem sie stabilizuje. Także nikt nie wie jaka bedzie reakcja. Oczywście szarpanie szarpaniu nie równe. Ja miałem bardzo lekkie szarpanie w okolicy 2tys, niewyczuwalne dla pasażera.....tylko ja czułem pod gazem dziwne 1-2 sekundowe szarpanie. Blaszkę wyrzuciłem i spokój. Chyba że piszesz o ewidentynm szarpaniu....że trzęsie całym autem.

Orbit

#486 Post autor: Orbit »

może to coś wniesie do dyskusji ...
w Zimę DPF wypalał dużo częściej niż latem , postanowiłem cos z tym zrobić w tym celu udałem się do Serwisu gdyż moje Auto było jeszcze na gwarancji , w tamtym czasie nie byłem świadomy iz w silnikach 1,7 DPF jest o połowę mniejszy niz w 1,9 tudzież w zimę ten gniot po prosty częściej się wypala , zanim sie udałem do Servisu "" wy-pedałowałem ten oto kod usterki ECN -040571 - ( P0405 "Czujnik A recyrkulacji spalin - niski sygnał wejściowy" ) w serwisie wgrali nowy soft do kompa Astry i zajęli się EGR-em ... PROGRAMOWO !! nic nie czyścili , kod usterki zniknął , pewnie dokonali jakaś korekt i po zawodach ... nie naprawiając problemu ... do czego zmierzam
Bardzo możliwe iz po czyszczeniu wasz EGR także potrzebuje korekty softem , stąd sie dzieją jakiś szarpania itd ..

P.S w lato na-stukałem sporo Km .. i zauważyłem ze chwilowe spalanie na postoju na rozgrzanym silniku podniosło się z 0.4 - 0.5 ... na 0,5 - 0.6 , bardzo mozliwe iz to także problemy z EGR , wiec czeka mnie czyszczenie , z tym ze chyba nikt tego nie robił w silniku Z17DTR

norbert_p

#487 Post autor: norbert_p »

kaliope pisze:
norbert_p pisze:
I jeszcze jedno. Na 200% macie u siebie oklejonego sensor boosta. No chyba, że już go czyściliście. Sugeruję czyszczenie i posty dotyczące szarpania znikną ;)
z tym sie nie zgodzę...obserewuje to u siebie i innych użytkowników....wielu osobom szarpie własnie po czyszczeniu...zwałszcza egr'a...bez zakładania balszki. Dodatkowo inni zakąłdaja blaszkę....i jednym szarpie jak jest blaszka 'przed'... innym 'za' a innym szarpie po prostu po czyszczeniu...a potem sie stabilizuje. Także nikt nie wie jaka bedzie reakcja. Oczywście szarpanie szarpaniu nie równe. Ja miałem bardzo lekkie szarpanie w okolicy 2tys, niewyczuwalne dla pasażera.....tylko ja czułem pod gazem dziwne 1-2 sekundowe szarpanie. Blaszkę wyrzuciłem i spokój. Chyba że piszesz o ewidentynm szarpaniu....że trzęsie całym autem.
Kaliope, chodziło mi o to, że ZB, które mają przejechane ponad 100kkm na pewno mają zasyfiony sensor boost. Niestety, sadza oraz maź skutecznie go zalepia... On również ma pewnie coś wspólnego z płynną jazdą.

Poniżej środek, który jako tako nie jest jakimś rozpuszczalnikiem, ale BARDZO DOBRZE i przede wszystkim BARDZO SZYBKO usuwa tą tłustą maź (z EGR, przepustnicy itp). Ja moczyłem w tym szmatkę i mocno tarłem zasyfioną powierzchnię. Super się rozpuściło do gołego metalu:

Obrazek

Tutaj opis:

http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/SID- ... 000001FDF1

stasznik41

#488 Post autor: stasznik41 »

Moja ma przejechane 71000 km więc zastanawiam się czy tam nie zaglądnąć. Póki co, nie czuć aby silnik tracił moc do 2tys.

Poczekać czy przeczyścić przed zimą?

p.s.
Czy byście mi coś zasugerowali co do eksploatacji zafiry w zimie? Będzie pod chmurką stała więc może na coś zwrócić uwagę by później nie było kłopotów z odpaleniem, itd.

Pozdrawiam.

norbert_p

#489 Post autor: norbert_p »

stasznik41 pisze:Moja ma przejechane 71000 km więc zastanawiam się czy tam nie zaglądnąć. Póki co, nie czuć aby silnik tracił moc do 2tys.

Poczekać czy przeczyścić przed zimą?
Skoro auto nie szarpie, ma moc to po co masz tam zaglądać? Mój oryginalny EGR na niemieckim paliwie przejechał 150kkm i dopiero padł. Niemniej pojawiła się oczywiście kontrolka oraz szarpanie.
stasznik41 pisze:Czy byście mi coś zasugerowali co do eksploatacji zafiry w zimie? Będzie pod chmurką stała więc może na coś zwrócić uwagę by później nie było kłopotów z odpaleniem, itd.
Kosmetyka: dobrze umyć i nawoskować dobrym woskiem.

Silnik: sprawdzić akumulator w test mode lub miernikiem na włączonym i wyłączonym silniku. Można podjechać do jakiegoś elektryka, aby Ci to sprawdził oraz prąd ładowania w alternatorze.

Karoseria: nasmarować uszczelki w drzwiach. Ja to zrobiłem jakimś środkiem w sztyfcie firmy SONAX. Środki w sprayu nie działają długo.

Wymienić za wczasu płyn do spryskiwaczy na zimowy, wycieraczki jak niedomagają (teraz cześciej się będą przydawać no i dzień krótszy więc lepiej jest coś widzieć po zmroku ;)

stasznik41

#490 Post autor: stasznik41 »

Dzięki za kilka sugestii, jeszcze chciałbym dopytać:
Kosmetyka: dobrze umyć i nawoskować dobrym woskiem.
Możesz polecić jakiś sprawdzony wosk.. - kompletnie nie mam doświadczenia w woskowaniu - poza włączaniem programu na myjni. ROzumiem, że program na myjni z woskowaniem odpada. :-)))
Silnik: sprawdzić akumulator w test mode
Ja mam kompa po niemiecku, może podpowiesz pod jakim hasłem w test mode znajdę aku? NIby na areometrze świeci zielona dioda a więc naładowany.

Co do EGR, to zrozumiałem, że jego przeczyszczenie przedłuża jego żywotność. Czekanie zaś jak już będzie zapchany musi wiązać się z wydatkiem, stąd pytanie.

Pozdrawiam.

Anony Mous

#491 Post autor: Anony Mous »

wiec jak masz czas i chęci to sobie go wykręć i wyczyść. MI sie też nic nie działo....ale z ciekawości to zrobiłem.... i pełne zadowolenie.

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#492 Post autor: Szuwarek »

kaliope pisze:wiec jak masz czas i chęci to sobie go wykręć i wyczyść. MI sie też nic nie działo....ale z ciekawości to zrobiłem.... i pełne zadowolenie.
A ja wykręciłem wyczyściłem i zonk - nadal błąd :(

stasznik41

#493 Post autor: stasznik41 »

kaliope pisze:wiec jak masz czas i chęci to sobie go wykręć i wyczyść. MI sie też nic nie działo....ale z ciekawości to zrobiłem.... i pełne zadowolenie.
No tak, ale trza - jak piszesz na innym wątku - jeszcze i przepustnicę i boot sensor. To zajmie trochę czasu, trza go mieć. A jeszcze wyczytałem, że po czyszczeniu EGR pojawia się szarpanie.. . Chyba nie mam na razie ochoty "drapać się gdzie nie zwędzi.".

Pozdr.

Anony Mous

#494 Post autor: Anony Mous »

stasznik41 pisze: A jeszcze wyczytałem, że po czyszczeniu EGR pojawia się szarpanie.. .
Pozdr.
może sie pojawić....ale z reguły nie ma...

kierekw

#495 Post autor: kierekw »

Witam !
Może ktoś będzie wstanie powiedzie co może dolegać mojej Zafirze? :(
Wymieniłem EGR 2 tygodnie temu na nowy,dziś podłączyłem go do Op-coma i wyskakuje ciągle taki błąd:
Łączna ilość kodów: 1

P0400 - Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego
(04) - Obecny
Typ silnika: Z19DT 2007
Może zrobiłem coś źle przy wymianie?
Posługiwałem się tuto-rialem dostępnym na forum.
Pozdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”