[B]Koło dwumasowe w CDTI - diagnoza, naprawa, wymiana
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 02 sie 2019, 13:00
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Częstochowa
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI 110KM/81kW
- Model: B
- Oznaczenie silnika: A17DTJ
Witam. Od jakiegoś czasu w mojej Zafirze podczas wyprzedzania zauważyłem spadek mocy i do tego wyjący silnik. Obroty silnika są wyższe w stosunku do mocy i prędkości auta. Prawdopodobnie pada mi sprzęgło i teraz pytanie. Jakie sprzęgło najlepiej założyć aby szybko się nie wykończyło przy standardowej jeździe i czy takie sprzęgło dam radę sam wymienić (mam kanał i garaż, lubię majsterkować) czy raczej dostęp jest ciężki i zlecić to mechanikowi? Czy ktoś już wymieniał sam sprzęgło? Z góry dzięki za porady.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Ostatnio zmieniony 02 sie 2019, 15:55 przez Tazz, łącznie zmieniany 1 raz.
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- browar340
- Bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam.
od pewnego czasu mam dziwny problem ze sprzęgłem a mianowicie ;
- na wolnych obrotach moje autko dziwnie głośno chodzi, po wciśnięciu sprzęgła następują cisza
- podczas puszczania pedała sprzęgła jest taki moment ze strasznie rzezi , a pedał jakby drżał , minę te moment na pedale i cisza .
dodam ze biegi wchodzą bez problemu, lewarek nie drzy,nie mam żadnych drgań na karoserii w środku autka.
-
od pewnego czasu mam dziwny problem ze sprzęgłem a mianowicie ;
- na wolnych obrotach moje autko dziwnie głośno chodzi, po wciśnięciu sprzęgła następują cisza
- podczas puszczania pedała sprzęgła jest taki moment ze strasznie rzezi , a pedał jakby drżał , minę te moment na pedale i cisza .
dodam ze biegi wchodzą bez problemu, lewarek nie drzy,nie mam żadnych drgań na karoserii w środku autka.
-
- browar340
- Bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
witam ponownie.Mam pytanie czy ten zestaw pasuje do mojego i czy wszystkie części są czy muszę jeszcze coś dokupić ?
https://allegro.pl/oferta/luk-kolo-dwum ... 7973725703
https://allegro.pl/oferta/luk-kolo-dwum ... 7973725703
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Może się przydać jeszcze:browar340 pisze: ↑01 lis 2019, 18:09 witam ponownie.Mam pytanie czy ten zestaw pasuje do mojego i czy wszystkie części są czy muszę jeszcze coś dokupić ?
https://allegro.pl/oferta/luk-kolo-dwum ... 7973725703
93178503 6 14 965 KOŁNIERZ, USZCZELNIENIA OLEJOWEGO WAŁU KORBOWEGO, TYLNY(-A, -E)
https://allegro.pl/kategoria/motoryzacj ... t-1-1-1024
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- KAMUI
- Mieszkaniec
- Posty: 422
- Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: GST,GSZ
- Auto: Touran 1T3, Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Czy możliwe, że po 2 latach od wymiany kompletnego sprzęgła może dwumasa się sypać? Nie zawsze ale czasami po odpaleniu, słychać takie tu, tu, tu,tu przez 2 sek.. I potem silnik głośniej chodzi, kultura pracy jest inna, jakby dudniał . Jeśli odpali cicho to tez kultura pracy jest inna, silnik bardziej miękko chodzi.
- browar340
- Bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
no i jestem po wymianie, teraz autko chodzi cichutko,ale mam dwa pytania
1. sprzęgło po wymianie bierze przy samym dole,troszkę popuszczę pedał i już jedzie , czy to normalne po wymianie ?,czy coś spieprzyli ?
2. jak opel stał w nocy w garażu, a potem cały dzień przed pracą - zapalę i nie mogę przez chwilę wrzucić żadnego biegu - normalnie zablokowane ale już po chwili czyli po jakieś 2 minutką wszystko jest ok . co to jest ?
1. sprzęgło po wymianie bierze przy samym dole,troszkę popuszczę pedał i już jedzie , czy to normalne po wymianie ?,czy coś spieprzyli ?
2. jak opel stał w nocy w garażu, a potem cały dzień przed pracą - zapalę i nie mogę przez chwilę wrzucić żadnego biegu - normalnie zablokowane ale już po chwili czyli po jakieś 2 minutką wszystko jest ok . co to jest ?
Ostatnio zmieniony 14 lis 2019, 17:25 przez browar340, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 03 paź 2018, 15:29
- Imię: Piotr
- Auto: Zafira B 1.9 cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
- Gender:
Witam.
Mam nietypowy problem z Zosia B dth.
Sprzęgło odmówiło posłuszeństwa, pedał zrobił się miekki. Okazało się że płyn hamulcowy był na minimalnym poziomie (po znakach jednak wciąż prawidłowy). Okazało się że pompka sprzęgła była już sucha. Nigdzie nie widać wycieku. Konstrukcja zbiorniczka od płynu hamulcowego jest idiotyczna gdyż płyn do sprzęgła spływa po wewnętrznej komorze zbiorniczka gdzie okienko wlotowe płynu jest mniej więcej na wysokości max poziomu plynu. Więc płyn się tam nie dostawał, może go jakoś wyrzucało.
Płyn generalnie był w tragicznym stanie, został wymieniony, pompka zalana, długo odpowietrzania i generalnie sprzęgło dziala, ale...
Jak rano wsiadam pedał opada o ok 1-1,5 cm. Jeśli wcisne sprzęgło to nie wysprzegla. Jak podciagne pedał do góry i wcisne to wysprzegla prawidłowo. Czasem nawet w trakcie jazdy delikatnie opada. Sprzęgło bierze od samego dołu, poprzedni właściciel twierdził że robił co by było prawdopodobne gdyz wlasnie od początku bralo od dołu.
Tylko czemu ten pedał opada. Przymierzam się do wymiany pompy. Zastanawiam się nad wysprzeglikiem ale to już kolejne dodatkowe koszty a właśnie robiłem wtryski. Wycieku nie widać jak już wcześniej pisałem. Czy ktoś miał podobny problem bądź ma pomysł? Nie chcę bez sensu kasy wydawać jak się okaże że to jednak nie pompa.
Dodatkowo powiem że jak wcisne sprzęgło i trzymam minutę to nie traci ciśnienia, biegi dalej wchodzą więc to raczej nie wygląda na nieszczelność.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Mam nietypowy problem z Zosia B dth.
Sprzęgło odmówiło posłuszeństwa, pedał zrobił się miekki. Okazało się że płyn hamulcowy był na minimalnym poziomie (po znakach jednak wciąż prawidłowy). Okazało się że pompka sprzęgła była już sucha. Nigdzie nie widać wycieku. Konstrukcja zbiorniczka od płynu hamulcowego jest idiotyczna gdyż płyn do sprzęgła spływa po wewnętrznej komorze zbiorniczka gdzie okienko wlotowe płynu jest mniej więcej na wysokości max poziomu plynu. Więc płyn się tam nie dostawał, może go jakoś wyrzucało.
Płyn generalnie był w tragicznym stanie, został wymieniony, pompka zalana, długo odpowietrzania i generalnie sprzęgło dziala, ale...
Jak rano wsiadam pedał opada o ok 1-1,5 cm. Jeśli wcisne sprzęgło to nie wysprzegla. Jak podciagne pedał do góry i wcisne to wysprzegla prawidłowo. Czasem nawet w trakcie jazdy delikatnie opada. Sprzęgło bierze od samego dołu, poprzedni właściciel twierdził że robił co by było prawdopodobne gdyz wlasnie od początku bralo od dołu.
Tylko czemu ten pedał opada. Przymierzam się do wymiany pompy. Zastanawiam się nad wysprzeglikiem ale to już kolejne dodatkowe koszty a właśnie robiłem wtryski. Wycieku nie widać jak już wcześniej pisałem. Czy ktoś miał podobny problem bądź ma pomysł? Nie chcę bez sensu kasy wydawać jak się okaże że to jednak nie pompa.
Dodatkowo powiem że jak wcisne sprzęgło i trzymam minutę to nie traci ciśnienia, biegi dalej wchodzą więc to raczej nie wygląda na nieszczelność.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2276
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ja bym zaczął od kontroli siłownika sprzęgła jest tam wężyk może być sparciały nowy kosztuje ok 1/mb ,tu jest porada jak odpowietrzyć z Zafiry A
https://youtu.be/N7wJhSFWH8I
https://youtu.be/N7wJhSFWH8I
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 03 paź 2018, 15:29
- Imię: Piotr
- Auto: Zafira B 1.9 cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
- Gender:
Wszystko co jest poza skrzynia jest sprawdzone, nie ma żadnych wyciekow,. Ze skrzyni też nie widać nic. Jak pedał podniosę ręcznie i wcisne to i po 5 min dalej dobrze wysprzegla więc raczej wszystko szczelne. Wygląda na to że pompka może być nieszczelna na ostatnim odcinku tloczka.
Odpowietrzany układ był w podobnie jak hamulce. Na filmiku widzę że płyn ma być wtłaczany przez odpowietrznik. Czy to jest takie istotne?
Odpowietrzany układ był w podobnie jak hamulce. Na filmiku widzę że płyn ma być wtłaczany przez odpowietrznik. Czy to jest takie istotne?
Ostatnio zmieniony 08 gru 2019, 16:34 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 lut 2020, 21:26
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Ząbki k/Warszawy
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witajcie.
Jestem właśnie po wymianie dwumasy w mojej Zafirce B 1.9 CDTI 150 KM 2006 r. Cała operacja wyniosła mnie 2800 PLN w Ząbkach pod Warszawą. O ile cena wydaje mi się spoko to mam kłopot, bo po wymianie tak jakby turbina się nie załączała.
Wcześniej przy 2500 obr/min czuć było przyspieszenie i wciskało w fotel, a w tym momencie nie ma żadnej reakcji na zwiększające się obroty. Od ruszenia samochód jednostajnie się rozpędza, brakuje turbo.
Dajcie znać co mogę sam sprawdzić, a jak nic nie znajdę to oddaje znowu do mechaniora.
Jestem właśnie po wymianie dwumasy w mojej Zafirce B 1.9 CDTI 150 KM 2006 r. Cała operacja wyniosła mnie 2800 PLN w Ząbkach pod Warszawą. O ile cena wydaje mi się spoko to mam kłopot, bo po wymianie tak jakby turbina się nie załączała.
Wcześniej przy 2500 obr/min czuć było przyspieszenie i wciskało w fotel, a w tym momencie nie ma żadnej reakcji na zwiększające się obroty. Od ruszenia samochód jednostajnie się rozpędza, brakuje turbo.
Dajcie znać co mogę sam sprawdzić, a jak nic nie znajdę to oddaje znowu do mechaniora.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
odczytaj błędy najpierw
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 lut 2020, 21:26
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Ząbki k/Warszawy
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Nie ma żadnych błędów. Check się nie świeci. Wygląda jakby wszystko było OK. Ktoś na stronie astrah.pl opisywał identyczne objawy w tym samym silniku. On rozwiązał to, że jakaś wtyczka od VAC nie była wpięta, ale nie mam konta na tamtym forum, a druga sprawa, że post z 2017 roku to nie wiem czy warto jeszcze szukać autora tamtego postu. Tylko co to za wtyczka VAC, gdzie jej szukać? U niego też komp nie pokazywał błędów.