[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze
Póki co autko śmiga pięknie w całej rozpiętości obrotów ale wole dmuchać na zimne i zrobić podmiankę zawczasu. Zobaczę w jakim stanie będzie mój stary egr, jeśli okaże się kicha nawet po regeneracji to odezwę się w sprawie tych regenerowanych zaworków. Narazie przygotowuje się do zabawy z wymianą wg tut kolegi Marki - poradnik I klasa.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
poczytaj na tej stronie TO i cały temat w którym piszesz.zbigpuch pisze:Parę dni temu czyściłem EGR ze wzgledu na błędy które pokazywał.Po wyczyszczeniu i wykasowaniu błędu auto muli do 2000 obrotów --błędów nie pokazuje.Każdy mechanik mówi co innego a to DPF , przepływomierz juz nie wiem co robić .Spalanie jak w normie a samochód jak muł.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Witam,
Jestem tu nowy i mam pewien problem z moją Zośką 2007 1.9 CDTI.
Jakiś miesiąc temu pojawiła sie kontrolka silniczka, więc zacząłem szukać na forach co to może być , po czym metodą hamulca i gazu odczytałem błąd 4005A więc EGR. Kolejne oranie internetu i po 2 dniach czyszczenie samodzielne EGRa. Kontrolka po tym dalej się paliła, ale po 3 dniach sama zgasła. Myślałem że problem z głowy, ale po kolejnych 3 tygodniach znowu się pali. Wczoraj wymieniłem EGR na nowy z Allegro, i nic. Dalej się pali. Co to może być? Może ktoś ma jakieś sugestie? Mam wymienić znowu EGR? Czy może jest to DPF?
Jestem tu nowy i mam pewien problem z moją Zośką 2007 1.9 CDTI.
Jakiś miesiąc temu pojawiła sie kontrolka silniczka, więc zacząłem szukać na forach co to może być , po czym metodą hamulca i gazu odczytałem błąd 4005A więc EGR. Kolejne oranie internetu i po 2 dniach czyszczenie samodzielne EGRa. Kontrolka po tym dalej się paliła, ale po 3 dniach sama zgasła. Myślałem że problem z głowy, ale po kolejnych 3 tygodniach znowu się pali. Wczoraj wymieniłem EGR na nowy z Allegro, i nic. Dalej się pali. Co to może być? Może ktoś ma jakieś sugestie? Mam wymienić znowu EGR? Czy może jest to DPF?
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Skasuj ten błąd interfejsem i zobacz czy się pojawi, może też są inne - odczytaj błędy jeszcze raz.czesław007 pisze:Witam,
Jestem tu nowy i mam pewien problem z moją Zośką 2007 1.9 CDTI.
Jakiś miesiąc temu pojawiła sie kontrolka silniczka, więc zacząłem szukać na forach co to może być , po czym metodą hamulca i gazu odczytałem błąd 4005A więc EGR. Kolejne oranie internetu i po 2 dniach czyszczenie samodzielne EGRa. Kontrolka po tym dalej się paliła, ale po 3 dniach sama zgasła. Myślałem że problem z głowy, ale po kolejnych 3 tygodniach znowu się pali. Wczoraj wymieniłem EGR na nowy z Allegro, i nic. Dalej się pali. Co to może być? Może ktoś ma jakieś sugestie? Mam wymienić znowu EGR? Czy może jest to DPF?
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
No dobra, ale ten interfejs kupić ? szukam na allegro i są tam różne od 50zł do 2000zł, czy też opłaca się pojechać do ASO?
co mi radzicie?
co mi radzicie?
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Jeżeli użyjesz raz to nie ma sensu, podjedź do mechanika i sprawdź błędy oraz ich skasuj.czesław007 pisze:No dobra, ale ten interfejs kupić ? szukam na allegro i są tam różne od 50zł do 2000zł, czy też opłaca się pojechać do ASO?
co mi radzicie?
Zobaczysz co dalej.
Auto z kluczykiem ma zgasnąć przed odpaleniem auta.
Ja zawsze czekam aż pogasną kontrolki i wtedy odpalam auto.
Jeżeli po skasowaniu nie zgaśnie i będziesz miał błąd 0400 to dalej jest coś nie halo.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Jak nie ma błędów - przed odpaleniem - napisałem powyżejdanio pisze:Auto z kluczykiem ma zgasnąć przed odpaleniem auta.
A nie dopiero PO odpaleniu silnika ?
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Popatrz co napisano wyżej, gaśnie przed odpaleniem.danio pisze:W funkel nowym aucie sprawdzałe i też gaśnie dopiero jak zgaśnie kontrolka z ciśnienia oleju jak u mnie. Czy coś jest nie halo ?
To, że nówka, nie znaczy, że nie może mieć błędów.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Bywalec
- Posty: 102
- Rejestracja: 15 sie 2011, 08:48
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Musze się przyjrzeć może mi się kontrolki po pie.....
Ale muszę się przyjrzeć
Zaczynamy odbiegać od tematu EGR-a - Bodek
Ale muszę się przyjrzeć
Zaczynamy odbiegać od tematu EGR-a - Bodek
Ostatnio zmieniony 21 lut 2012, 18:18 przez danio, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam.Problemów z Egr ciąg dalszy- po usunięciu DPF-u fizycznym i komputerowym po około 2 tygodniach zapaliła się kontrolka serwisowa.,magiczny i słynny ECN 4005A.Po usunięciu DPF autko delikatnie muliło do 1900-2000 obrotów--po zapaleniu kontrolki serwisowej ,która po 2 dniach przeszła w kontrolkę silnika samochód odzyskał wigor, spalanie bez zmian ale wykasowanie błędu nic nie daje .Czy można nadal jeździc z tym niesprawnym EGR czy wymienic na nowy (był już czyszczony 2 X).Czy ewentualnie można zmienić w ustawieniach komputera żeby go nie widział skoro nic sie nie dzieje z samochodem?