[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#511 Post autor: Anony Mous »

Mogłeś zagadać, mam takich kilka zregenerowanych w dobrej cenie ...

Wiem że każdy swoje chwali.. ale naprawdę zregenerowany jest ok :) i daje na niego gwarancję.

Borel

#512 Post autor: Borel »

Póki co autko śmiga pięknie w całej rozpiętości obrotów ale wole dmuchać na zimne i zrobić podmiankę zawczasu. Zobaczę w jakim stanie będzie mój stary egr, jeśli okaże się kicha nawet po regeneracji to odezwę się w sprawie tych regenerowanych zaworków. Narazie przygotowuje się do zabawy z wymianą wg tut kolegi Marki - poradnik I klasa.

zbigpuch

#513 Post autor: zbigpuch »

Parę dni temu czyściłem EGR ze wzgledu na błędy które pokazywał.Po wyczyszczeniu i wykasowaniu błędu auto muli do 2000 obrotów --błędów nie pokazuje.Każdy mechanik mówi co innego a to DPF , przepływomierz juz nie wiem co robić .Spalanie jak w normie a samochód jak muł.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#514 Post autor: Bodek »

zbigpuch pisze:Parę dni temu czyściłem EGR ze wzgledu na błędy które pokazywał.Po wyczyszczeniu i wykasowaniu błędu auto muli do 2000 obrotów --błędów nie pokazuje.Każdy mechanik mówi co innego a to DPF , przepływomierz juz nie wiem co robić .Spalanie jak w normie a samochód jak muł.
poczytaj na tej stronie TO i cały temat w którym piszesz.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

zbigpuch

#515 Post autor: zbigpuch »

Dziekuje za podpowiedz ale tam tez koledzy nic nie znależli :cry:

czesław007

#516 Post autor: czesław007 »

Witam,
Jestem tu nowy i mam pewien problem z moją Zośką 2007 1.9 CDTI.
Jakiś miesiąc temu pojawiła sie kontrolka silniczka, więc zacząłem szukać na forach co to może być , po czym metodą hamulca i gazu odczytałem błąd 4005A więc EGR. Kolejne oranie internetu i po 2 dniach czyszczenie samodzielne EGRa. Kontrolka po tym dalej się paliła, ale po 3 dniach sama zgasła. Myślałem że problem z głowy, ale po kolejnych 3 tygodniach znowu się pali. Wczoraj wymieniłem EGR na nowy z Allegro, i nic. Dalej się pali. Co to może być? Może ktoś ma jakieś sugestie? Mam wymienić znowu EGR? Czy może jest to DPF?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#517 Post autor: Bodek »

czesław007 pisze:Witam,
Jestem tu nowy i mam pewien problem z moją Zośką 2007 1.9 CDTI.
Jakiś miesiąc temu pojawiła sie kontrolka silniczka, więc zacząłem szukać na forach co to może być , po czym metodą hamulca i gazu odczytałem błąd 4005A więc EGR. Kolejne oranie internetu i po 2 dniach czyszczenie samodzielne EGRa. Kontrolka po tym dalej się paliła, ale po 3 dniach sama zgasła. Myślałem że problem z głowy, ale po kolejnych 3 tygodniach znowu się pali. Wczoraj wymieniłem EGR na nowy z Allegro, i nic. Dalej się pali. Co to może być? Może ktoś ma jakieś sugestie? Mam wymienić znowu EGR? Czy może jest to DPF?
Skasuj ten błąd interfejsem i zobacz czy się pojawi, może też są inne - odczytaj błędy jeszcze raz.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

czesław007

#518 Post autor: czesław007 »

No dobra, ale ten interfejs kupić ? szukam na allegro i są tam różne od 50zł do 2000zł, czy też opłaca się pojechać do ASO?
co mi radzicie?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#519 Post autor: Bodek »

czesław007 pisze:No dobra, ale ten interfejs kupić ? szukam na allegro i są tam różne od 50zł do 2000zł, czy też opłaca się pojechać do ASO?
co mi radzicie?
Jeżeli użyjesz raz to nie ma sensu, podjedź do mechanika i sprawdź błędy oraz ich skasuj.
Zobaczysz co dalej.

Auto z kluczykiem ma zgasnąć przed odpaleniem auta.
Ja zawsze czekam aż pogasną kontrolki i wtedy odpalam auto.

Jeżeli po skasowaniu nie zgaśnie i będziesz miał błąd 0400 to dalej jest coś nie halo.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

danio
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 15 sie 2011, 08:48
Imię: Daniel
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#520 Post autor: danio »

Auto z kluczykiem ma zgasnąć przed odpaleniem auta.

A nie dopiero PO odpaleniu silnika ?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#521 Post autor: Bodek »

danio pisze:Auto z kluczykiem ma zgasnąć przed odpaleniem auta.

A nie dopiero PO odpaleniu silnika ?
Jak nie ma błędów - przed odpaleniem - napisałem powyżej
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

danio
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 15 sie 2011, 08:48
Imię: Daniel
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#522 Post autor: danio »

W funkel nowym aucie sprawdzałe i też gaśnie dopiero jak zgaśnie kontrolka z ciśnienia oleju jak u mnie. Czy coś jest nie halo ?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#523 Post autor: Bodek »

danio pisze:W funkel nowym aucie sprawdzałe i też gaśnie dopiero jak zgaśnie kontrolka z ciśnienia oleju jak u mnie. Czy coś jest nie halo ?
Popatrz co napisano wyżej, gaśnie przed odpaleniem.

To, że nówka, nie znaczy, że nie może mieć błędów.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

danio
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 15 sie 2011, 08:48
Imię: Daniel
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#524 Post autor: danio »

Musze się przyjrzeć może mi się kontrolki po pie.....
Ale muszę się przyjrzeć

Zaczynamy odbiegać od tematu EGR-a - Bodek
Ostatnio zmieniony 21 lut 2012, 18:18 przez danio, łącznie zmieniany 1 raz.

zbigpuch

#525 Post autor: zbigpuch »

Witam.Problemów z Egr ciąg dalszy- po usunięciu DPF-u fizycznym i komputerowym po około 2 tygodniach zapaliła się kontrolka serwisowa.,magiczny i słynny ECN 4005A.Po usunięciu DPF autko delikatnie muliło do 1900-2000 obrotów--po zapaleniu kontrolki serwisowej ,która po 2 dniach przeszła w kontrolkę silnika samochód odzyskał wigor, spalanie bez zmian ale wykasowanie błędu nic nie daje .Czy można nadal jeździc z tym niesprawnym EGR czy wymienic na nowy (był już czyszczony 2 X).Czy ewentualnie można zmienić w ustawieniach komputera żeby go nie widział skoro nic sie nie dzieje z samochodem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”