[B] Olej do silników Diesla bez/z DPFem
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Olej Meguin Efficency 5W30 nie jest prawdziwym syntetykiem, bo jak sam podaje producent olej typu HC.
Do diesla mogę ze spokojnym sumieniem polecić olej Total Ineo Ecs 5W30 niskopopiołowy i to jest prawdziwy pełny syntetyk. Stosowałem go i stosuję do wszystkich diesli.
Przy oleju typu HC Elfa w miałem kiedyś w espace IV z silnikiem nissana 3.5v6 problem z zapieczonymi pierścieniami zgarniającymi, co powodowało branie oleju.
Do diesla mogę ze spokojnym sumieniem polecić olej Total Ineo Ecs 5W30 niskopopiołowy i to jest prawdziwy pełny syntetyk. Stosowałem go i stosuję do wszystkich diesli.
Przy oleju typu HC Elfa w miałem kiedyś w espace IV z silnikiem nissana 3.5v6 problem z zapieczonymi pierścieniami zgarniającymi, co powodowało branie oleju.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Total Ineo Ecs 5w30 tak samo jak Meguin Efficency to olej na bazie HC. Nie wiem skąd masz informacje, że jest to olej na bazie PAO. Czy te oleje można uznać za prawdziwe syntetyki to kwestia nazewnictwa ale tak się powszechnie przyjęło. Ani Castrol ani Mobil nie mają w ofercie oleju na bazie PAO dla przykładu.paweldm pisze:Olej Meguin Efficency 5W30 nie jest prawdziwym syntetykiem, bo jak sam podaje producent olej typu HC.
Do diesla mogę ze spokojnym sumieniem polecić olej Total Ineo Ecs 5W30 niskopopiołowy i to jest prawdziwy pełny syntetyk. Stosowałem go i stosuję do wszystkich diesli.
Przy oleju typu HC Elfa w miałem kiedyś w espace IV z silnikiem nissana 3.5v6 problem z zapieczonymi pierścieniami zgarniającymi, co powodowało branie oleju.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Jak pisałem wyżej producent podaje, że Meguin Efficency 5W30 jest olejem typu HC, żaś Totel podaje, iż jego olej jest typu full syntetyk.
Poniżej opis oleju Meguin Efficency 5W30:
Nowoczesny olej silnikowy Low SAPS o niskim współczynniku tarcia, zaprojektowany specjalnie z myślą o silnikach wysokoprężnych nowej generacji. Zapewnia wydłużoną żywotność filtra cząstek stałych, obniżenie zużycia paliwa i utrzymanie silnika w czystości. Nadaje się również do silników benzynowych. Może być stosowany w pojazdach z wydłużonym interwałem wymiany oleju.
Zastosowanie:
Przeznaczony do eksploatacji w silnikach benzynowych oraz diesla, również z turbodoładowaniem. Nadaje się do pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF/FAP). Polecany przede wszystkim do silników wysokoprężnych nowej generacji.
Dane techniczne
Nazwa Meguin
opakowanie 5 litrów
Klasa lepkosci 5W30
rodzaj syntetyczny ( technologia syntetyczna HC)
Specyfikacje ACEA C3
Specyfikacja API SN/CF
Aprobaty/Rekomendacje ACEA A3/B4; BMW Longlife-04 ; GM dexos2™ ; MB-Freigabe 229.31 ; MB-Freigabe 229.51 ; MB-Freigabe 229.52 ; VW 502 00 ; VW 505 00 ; VW 505 01, CEA A3 ; ACEA B4 ; Ford WSS-M2C 917-A
DPF/FAP TAK
Gęstość 15°C C 0,855 g/cm³ DIN 51757
Lepkość kinematyczna 40°C 70,0 mm²/s ASTM D 7042-04
Lepkość kinematyczna 100°C 12,0 mm²/s ASTM D 7042-04
Lepkość kinematyczna -30°C
Poniżej opis oleju Meguin Efficency 5W30:
Nowoczesny olej silnikowy Low SAPS o niskim współczynniku tarcia, zaprojektowany specjalnie z myślą o silnikach wysokoprężnych nowej generacji. Zapewnia wydłużoną żywotność filtra cząstek stałych, obniżenie zużycia paliwa i utrzymanie silnika w czystości. Nadaje się również do silników benzynowych. Może być stosowany w pojazdach z wydłużonym interwałem wymiany oleju.
Zastosowanie:
Przeznaczony do eksploatacji w silnikach benzynowych oraz diesla, również z turbodoładowaniem. Nadaje się do pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF/FAP). Polecany przede wszystkim do silników wysokoprężnych nowej generacji.
Dane techniczne
Nazwa Meguin
opakowanie 5 litrów
Klasa lepkosci 5W30
rodzaj syntetyczny ( technologia syntetyczna HC)
Specyfikacje ACEA C3
Specyfikacja API SN/CF
Aprobaty/Rekomendacje ACEA A3/B4; BMW Longlife-04 ; GM dexos2™ ; MB-Freigabe 229.31 ; MB-Freigabe 229.51 ; MB-Freigabe 229.52 ; VW 502 00 ; VW 505 00 ; VW 505 01, CEA A3 ; ACEA B4 ; Ford WSS-M2C 917-A
DPF/FAP TAK
Gęstość 15°C C 0,855 g/cm³ DIN 51757
Lepkość kinematyczna 40°C 70,0 mm²/s ASTM D 7042-04
Lepkość kinematyczna 100°C 12,0 mm²/s ASTM D 7042-04
Lepkość kinematyczna -30°C
Ostatnio zmieniony 01 lut 2016, 17:29 przez paweldm, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
mam Zafire B 1.9 DT CDTI nie jestem pewien co do dpf. bedzie sie cos dzialo jak zastosuje sie olej do dpf np. w aucie ktore go nie posiada. Bo czytajac forum mam maly dylemat czy wybrac 5w40 czy 5w30. co sadzicie o motul 8100 x-clean 5w40. niby posiada specyfikacje gm dexos2. klasa jakosci acea c3/a3/b4 api sm/cf.
ile oleju potrzeba na podmianke.
ile oleju potrzeba na podmianke.
jutro zobacze bo nie jestem do konca pewien. kiedy sprawdzalem auto po vin to niby nie mialo dpf a auto jest z 2008 roku. jeszcze chce sie upewnic bo moze po jakis symbolach sie upewnie. auto zostalo kupione z dunskiej poczty a na ta serie niby nie wstawiali fabrycznie dpf. chce wymienic rozrzad i odrazu wszystkie filtry i olej w silniku.
czym sie rozni low saps od mid saps
czym sie rozni low saps od mid saps
Ostatnio zmieniony 06 lut 2016, 20:44 przez sasukepl, łącznie zmieniany 1 raz.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Jak nie masz fap, a zastosujesz olej do silnika z fap, silnikowi to nie zaszkodzi.
Low saps, to oleje przeznaczone do silników z filtrem cząstek stałych, tzw. niskopopiołowe. Po ich spaleniu powstaje niewielka ilość popiołu, by nie zapychać filtra.
Co do oleju motul, to jest ok, bo to syntetyk, a nie typu HC.
Low saps, to oleje przeznaczone do silników z filtrem cząstek stałych, tzw. niskopopiołowe. Po ich spaleniu powstaje niewielka ilość popiołu, by nie zapychać filtra.
Co do oleju motul, to jest ok, bo to syntetyk, a nie typu HC.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Kolego proszę nie wprowadzaj ludzi w błąd i doczytaj troszkę. W chwili obecnej praktycznie wszystkie oleje z normami C2, C3 itd. (niskopopiołowe) są olejami typu HC. To, że producent pisze full sythetic czy 100% synthetic nic nie znaczy bo zgodnie z prawem każdy olej HC można nazwać full synthetic , 100% synthetic itd. To że Liqui Moly dzieli oleje na wykonane w technologi syntetycznej HC i oleje w pełni syntetyczne to tylko dobrze świadczy o podejściu producenta do konsumenta. Wynika również z tego, że w Niemczech (i jeszcze na świecie Japonii) są inne przepisy i tam oleje HC nie wolno nazywać olejami w pełni syntetycznymi tylko olejami w technologii syntetycznej. W Niemczech wszystkie Castrole, Mobile, Totale, Elfy które u nas są full synthetic w DE są olejami w technologi syntetycznej HC (mają inne nalepki). Wszystkie Castrole i Mobile na rynku w PL są na bazie HC (oprócz tych półsyntetycznych i mineralnych). Jak pogooglujesz to znajdziesz informacje o batalii prawnej pomiędzy Castrolem i Mobilem o to jaki olej można nazywać w pełni syntetycznym (Castrol jako jeden z pierwszych przeszedł na HC, Mobil zrobił to po niekorzystnym dla niego rozstrzygnięciu). Oleje, które kiedyś były "prawdziwymi syntetykami" dziś już nimi nie są dotyczy to przede wszystkim produktów Mobil 1 i właśnie Motula, które przy zachowaniu tej samej nazwy handlowej zmieniły "recepturę" produkcji oczywiście nie infomując konsumenta, który w większości (tak jak Ty) sądzi, że ma doczynienia z w pełni syntetycznym olejem w rozumieniu bazy grupy IV.paweldm pisze:Jak nie masz fap, a zastosujesz olej do silnika z fap, silnikowi to nie zaszkodzi.
Low saps, to oleje przeznaczone do silników z filtrem cząstek stałych, tzw. niskopopiołowe. Po ich spaleniu powstaje niewielka ilość popiołu, by nie zapychać filtra.
Co do oleju motul, to jest ok, bo to syntetyk, a nie typu HC.
To, że dany olej jest HC nie dyskwalifikuje go, choć oleje na bazie IV (PAO) są pod wieloma względami lepsze (zwykle są bardziej stabilne i odporne na starzenie). Jest wiele bardzo dobrych olejów na bazie HC. Liqui Moly/Meguin mają np. bardzo dobry olej dla grupy VW - Top tec 4200/Meguin Comtatible oraz olej z Dexos 2 Top tec 4600/Meguin Efficency. Również Motul robi niezłe oleje. Poleciłbym jeszcze Penrite z serii Enviro+, Millersa EE (nanotechnologicznego), Neste z serii City Pro i Polskiego Specola. Wiele z tych olejów ma całkiem dużą zawartość bazy olejowej z grupy IV.
Jeśli nie ma potrzeby stosowania oleju z "normą ekologiczną" to nie ma zbytnio sensu taki olej stosować może, za wyjątkiem niektórych olejów (np. Penrite Enviro+ 5w40 czy Millers EE Longlife 5w40). W takim przypadku polecam zastosowanie oleju w pełni syntetycznego (ale nie z napisem na opakowaniu tylko faktycznie) na bazie PAO. Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40/Meguin Super Leichtlauf 5w40 będzie z pewnością dobrym wyborem, podobnie jak Neste City Pro 0w40 czy Specol Gold 5w40 (pełny syntetyk o wysokich parametrach w bardzo niskiej cenie). Czemu polecam akurat te oleje? W przypadku Liqui Moly/Meguina, Millersa, Penrite czy Specola (oraz kilku innych marek) mamy pewność, że dany olej wyprodukowany został przez konkretny jeden zakład produkcyjny. W przypadku większości popularnych olejów "renomowanych" producentów (w tym np. Castrol czy Mobil) nie mamy wiedzy na temat tego kto dany olej wyprodukował ani gdzie (bo posiadacz prawa do marki zleca produkcje rafinerii, która wygra przetarg = zaoferuje najniższą cenę). Pół biedy jeśli produkcja będzie w PL, gorzej jak w Rumunii lub Bułgarii bo tam kontrola produkcji i kontrola jakości to czysta fikcja i ten super hiper full synthetic za 150 zł okazuje się dużo gorszy od porównywalnego naszego krajowego Specola za 65 zł czy Lotosa. Mam znacznie większe zaufanie, jeśli dany olej wytwarzany jest przez producenta w konkretnym jednym zakładzie - łatwiej wtedy o kontrole procesu, jakości i powtarzalności i wałki raczej nie wchodzą w grę. Kolejna sprawa to fakt, że w przypadku wielu olejów najwięcej płacimy za kampanię marketingowe i programy warsztatowe plus marża kilku pośredników po drodze a od Specola, który takie wydatki ma ograniczone do minimum (aż za bardzo) biorę towar bezpośrednio od producenta negocjując cenę z właścicielem zakładu i płacę za olej a nie marketing i utrzymywanie sieci dystrybucji+programy warsztatowe, które kosztują niemało.
Trzecia sprawa to dużo większe ryzyko podróbki w przypadku popularnych olejów mniejsze możliwości identyfikacji oleju.
Radzę szerokim łukiem omijać oleje z napisem made in EU i świadomie wybierać olej do silnika nie dając nabierać się na slogany producentów i napisy full synthetic na butelkach.
Mam nadzieję, że przybliżyłem nieco temat i bez urazy Nie ma co polemizować z faktami.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
To jeszcze podziel na dobre i sprawdzone do diesla z DPF-em i bez DPF-a i będzie komplet.
Troszkę dużo tego czytania i wszystko linijka pod linijkę, więc źle się czyta
Oczywiście - bez urazy - żeby była jasność: nie czepiam się
Osobiście jeżdżę na Mobil1 ESP 10W30, wcześniej 0W40 i tak od kilku lat - mam DPF i wypala się wzorcowo.
Olej wymieniam jak się rozrzedzi lub raz w roku.
Troszkę dużo tego czytania i wszystko linijka pod linijkę, więc źle się czyta
Oczywiście - bez urazy - żeby była jasność: nie czepiam się
Osobiście jeżdżę na Mobil1 ESP 10W30, wcześniej 0W40 i tak od kilku lat - mam DPF i wypala się wzorcowo.
Olej wymieniam jak się rozrzedzi lub raz w roku.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Każdy sprzedawca chwali swój towar, a nie wiedział, iż wcześniej wspomniany olej Meguin jest typu HC.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Kolego czy ty naprawdę nie czytałeś tego co ja wcześniej napisałem? I proszę pokaż mi, w którym miejscu napisałem, że Meguim Efficency nie jest olejem HC. No proszę, udowodnij swoje słowa bo postawiłeś mi konkretny zarzut. Piszesz o olejach HC (Total, Motul) i je polecasz "bo nie są HC" a potem sam zarzucasz mi brak wiedzy (pokaż, w którym miejscu). A co do chwalenia swojego towaru to polecam tu też oleje, których nie mam aktualnie w ofercie na sklepie internetowym (Millers, Neste, Amsoil) więc nie uogólniaj, bo w ten sposób można najłatwiej podważyć wszystko co się chce. I zapamiętaj jedno. Wg. standardów handlowych przyjętych w Polsce (z którymi się osobiście nie do końca zgadzam) olej HC = pełny syntetyk.paweldm pisze:Każdy sprzedawca chwali swój towar, a nie wiedział, iż wcześniej wspomniany olej Meguin jest typu HC.
Naprawdę nic do Ciebie nie mam i starałem się 2 krotnie merytorycznie wytłumaczyć Ci, że jesteś w błędzie. Nie ma co brnąć w dyskusje a jak już to merytorycznie chętnie podyskutuje. Pozdrawiam
- evolution1zafir
- Mieszkaniec
- Posty: 215
- Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
- Imię: EVO
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Opel Zafira C Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Słuchajcie fachowcy nie szkoda czasu na takie bezsensowne dyskusje?
Zafira C
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )