Kody Błędów
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2276
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Skoro pyta -czyli przychodzi pacjent do lekarza z tym samym schorzeniem .
Więc recepta ta sama !
No chyba iż są nowe medykamenty .
Więc recepta ta sama !
No chyba iż są nowe medykamenty .
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8170
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
Dostajesz ostrzeżenie zgodnie z Regulaminem Forum §1 pkt 1
Jeżeli w dalszym ciągu będziesz używał słów pogardliwych, konto zostanie zawieszone na tydzień czasu.
Sebu$
Jeżeli w dalszym ciągu będziesz używał słów pogardliwych, konto zostanie zawieszone na tydzień czasu.
Sebu$
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2276
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Żaden mój kalkulator nie widzi tego kodu, więc źle odczytany lub będzie trzeba skorzystać z interfejsu OP-com, Opel-tech
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Debiutant
- Posty: 37
- Rejestracja: 27 sty 2018, 18:15
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Konin
- Auto: Opel Zafira 2010 1,6
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A16XER
- Gender:
na opel astra forum przerzuciło to na błąd P0000
Podany kod ECN 00005a jest z reguły tożsamy z błędem P0000.
co dalej mi nic nie wyjaśnia
Podany kod ECN 00005a jest z reguły tożsamy z błędem P0000.
co dalej mi nic nie wyjaśnia
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2276
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Mie też tak koder wskazuje lecz to dziwny ten błąd aczkolwiek z normy SAE i DTC czytać trzeba:
Brak kodów zapisanych w module -dzieje się tak gdy urządzenie diagnostyczne szwankuje.
To niczym jak wróżenie z fusów.
Lecz możliwe może być -Usterka związana z układem: elektrycznym (pomiar zużycia paliwa i powietrza oraz pomocnicza kontrola emisji spalin)
A teraz gdy się pojawia w takich okolicznościach:
wymieniałeś lub trzeba wymienić ---czujnik położenia wału (ten przy kole pasowym na dole) jak i czujnik wałka rozrządu tzw czujnik Halla na górnym kole.
Lecz --- czy przypadkiem nie zamieniłeś kabelków w kostce podczas wymiany kostki?
Czy sprawdziłeś instalację czyli ciągłość przewodów.
Czy koło magnetyczne twoje oryginalne nie upadło ci podczas demontażu.
Może banalne ale czy czujnik położenia wału przykręcony jest w odpowiednim miejscu.
Czy niedawno był wymienionych rozrząd i czy jest na pewno dobrze napięty (napinacz dynamiczny) i ustawiony. Blokuje się koło zamachowe i jedno koło rozrządu.
Jednak wcześniej skorzystaj z diagnostyki komputerowej ponieważ gdy silnik pracuje poprawnie to może tylko komputer sieje pustymi kodami.
Brak kodów zapisanych w module -dzieje się tak gdy urządzenie diagnostyczne szwankuje.
To niczym jak wróżenie z fusów.
Lecz możliwe może być -Usterka związana z układem: elektrycznym (pomiar zużycia paliwa i powietrza oraz pomocnicza kontrola emisji spalin)
A teraz gdy się pojawia w takich okolicznościach:
wymieniałeś lub trzeba wymienić ---czujnik położenia wału (ten przy kole pasowym na dole) jak i czujnik wałka rozrządu tzw czujnik Halla na górnym kole.
Lecz --- czy przypadkiem nie zamieniłeś kabelków w kostce podczas wymiany kostki?
Czy sprawdziłeś instalację czyli ciągłość przewodów.
Czy koło magnetyczne twoje oryginalne nie upadło ci podczas demontażu.
Może banalne ale czy czujnik położenia wału przykręcony jest w odpowiednim miejscu.
Czy niedawno był wymienionych rozrząd i czy jest na pewno dobrze napięty (napinacz dynamiczny) i ustawiony. Blokuje się koło zamachowe i jedno koło rozrządu.
Jednak wcześniej skorzystaj z diagnostyki komputerowej ponieważ gdy silnik pracuje poprawnie to może tylko komputer sieje pustymi kodami.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 lis 2024, 11:34
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Elbląg
- Auto: Opel Zafira B 1.6 benzyna
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z16XER
- Gender:
Witam.
Kilka dni temu odpaliłem auto a ono po kilku sekundach zgasło. Rozrusznik kreci. Pompa paliwa działa. Ale nie odpala. Kody błędu w załączniku. Diagnoza mechanika na podstawie analizy błędów. Problem ze sterownikiem silnika. Zalecenia demontaż sterownika i wysyłka do firmy zajmującej się naprawą.
Czy diagnoza jest prawidłowa?
Błąd P1613, U0140, P0650
Kilka dni temu odpaliłem auto a ono po kilku sekundach zgasło. Rozrusznik kreci. Pompa paliwa działa. Ale nie odpala. Kody błędu w załączniku. Diagnoza mechanika na podstawie analizy błędów. Problem ze sterownikiem silnika. Zalecenia demontaż sterownika i wysyłka do firmy zajmującej się naprawą.
Czy diagnoza jest prawidłowa?
Błąd P1613, U0140, P0650
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2276
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
P1613 - Brak lub nieprawidłowy sygnał immobilasera
Brak masy do sterownika ECU, zaśniedziałe styki , tu był temat :
viewtopic.php?t=17284
viewtopic.php?t=28203
U0140 – Nieprawidłowe działanie różnych systemów elektronicznych , Na początek twardy reset złączenie klem 20minut.
U0140 -Utrata komunikacji z modułem elektronicznym nadwozia.
Przerwa w zasilaniu do ECM
Korozja przewodów lub złączy.
Skoki napięcia.
Uszkodzenie wiązki przewodów magistrali CAN.
Wadliwy ECM – rzadko
Luźna, skorodowana, wygięta lub zwarta wiązka przewodów magistrali CAN
Nietypowo wysokie lub niskie napięcie w systemie.
P0650 Obwód sterujący lampki uszkodzeń MIL - usterka (kontrola bezpieczników).
P0650 zimne luty na płytce tablicy wskaźników (licznik często trzeba je przelutować) lub jeden pin w kostce cofnięty.
P0650 -- kwestia jaka jest jeszcze następna cyfra (04,05, itp).
Brak masy do sterownika ECU, zaśniedziałe styki , tu był temat :
viewtopic.php?t=17284
viewtopic.php?t=28203
U0140 – Nieprawidłowe działanie różnych systemów elektronicznych , Na początek twardy reset złączenie klem 20minut.
U0140 -Utrata komunikacji z modułem elektronicznym nadwozia.
Przerwa w zasilaniu do ECM
Korozja przewodów lub złączy.
Skoki napięcia.
Uszkodzenie wiązki przewodów magistrali CAN.
Wadliwy ECM – rzadko
Luźna, skorodowana, wygięta lub zwarta wiązka przewodów magistrali CAN
Nietypowo wysokie lub niskie napięcie w systemie.
P0650 Obwód sterujący lampki uszkodzeń MIL - usterka (kontrola bezpieczników).
P0650 zimne luty na płytce tablicy wskaźników (licznik często trzeba je przelutować) lub jeden pin w kostce cofnięty.
P0650 -- kwestia jaka jest jeszcze następna cyfra (04,05, itp).
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253