[B] Olej do silników Diesla bez/z DPFem
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Ja ostatnio całą swoją flotę na Totala przerzuciłem i jest OK.
Opel, 2 citroeny, 2 Volkswageny i Toyota. W każdym inny silnik, w każdym inny rodzaj zasilania, w każdym inny przebieg i w każdym zero problemów i zmartwień.
Opel, 2 citroeny, 2 Volkswageny i Toyota. W każdym inny silnik, w każdym inny rodzaj zasilania, w każdym inny przebieg i w każdym zero problemów i zmartwień.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Tomek ja w przeciwieństwie nie handluję olejami, ale zajmowałem się ich badaniem. Teraz zajmuję się handlem, ale inna branża.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Wysłałem do Total zapytanie jak to jest z ich technologią syntetyczną. Taką otrzymałem odpowiedz.
Dzień dobry,
Oleje nazywane przez TOTAL "wykonanymi w technologii syntetycznej" to oleje, w których składzie znajdują się bazy trzeciej grupy (pochodzące z między innymi z procesów hydrokrakingu) i wyższych - brak w nich baz mineralnych (grupa I i II). Oleje te są najwyższej jakości, a ich bazy mają właściwości bardzo bliskie właściwościom baz PAO.
Oleje hydrokrakowane są bardzo popularne na rynku i zgodnie z prawem mogą być nazywane syntetycznymi, jednak TOTAL tego nie robi.
Z informacji, które posiadam olej 0W-30 również już nie jest nazywany 100% syntetycznym (ze względu na dodatki w formulacji z grupy III).
Pozdrawiam serdecznie,
Marek Dąbrowski
Młodszy inżynier ds. szkoleń i wsparcia technicznego sprzedaży samochodowych środków smarnych
Total Polska Sp. z o.o.
Tel: + (48) 22 481 94 39
E-mail: marek.dabrowski@total.com
trait (logo).jpg
brandblock_mail_signature_9
TOTAL Polska Sp. z o.o.
Al. Jana Pawła II 80
00-175 Warszawa
Polska
www.total.com.pl
www.elf.com.pl
Dzień dobry,
Oleje nazywane przez TOTAL "wykonanymi w technologii syntetycznej" to oleje, w których składzie znajdują się bazy trzeciej grupy (pochodzące z między innymi z procesów hydrokrakingu) i wyższych - brak w nich baz mineralnych (grupa I i II). Oleje te są najwyższej jakości, a ich bazy mają właściwości bardzo bliskie właściwościom baz PAO.
Oleje hydrokrakowane są bardzo popularne na rynku i zgodnie z prawem mogą być nazywane syntetycznymi, jednak TOTAL tego nie robi.
Z informacji, które posiadam olej 0W-30 również już nie jest nazywany 100% syntetycznym (ze względu na dodatki w formulacji z grupy III).
Pozdrawiam serdecznie,
Marek Dąbrowski
Młodszy inżynier ds. szkoleń i wsparcia technicznego sprzedaży samochodowych środków smarnych
Total Polska Sp. z o.o.
Tel: + (48) 22 481 94 39
E-mail: marek.dabrowski@total.com
trait (logo).jpg
brandblock_mail_signature_9
TOTAL Polska Sp. z o.o.
Al. Jana Pawła II 80
00-175 Warszawa
Polska
www.total.com.pl
www.elf.com.pl
Ostatnio zmieniony 10 lut 2016, 14:17 przez paweldm, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Silniki Z19 - 4,3 litra wraz z filtrem.sasukepl pisze:jednak mam dpf. na tabliczce pisze 0.5. wiec pewnie bedzie 5w30.
panowie styknie mi 5l oleju na wymaine po zalaniu do silnika i filtra oleju? dzieki za pomoc
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
paleldm spoko nie ma co się denerwować na siebie.
Odpowiedź od Totala potwierdza w sumie, że wszystkie ich oleje są hydrokrakowane co nie znaczy, że są złe (bo nie są) i że nie zawierają iluś tam % bazy PAO. Z tą zawartością PAO, żeby można było w DE nazywać dany olej w pełni syntetycznym a nie w technologi syntetycznej to jest w sumie niezły zamęt bo wg. jednych informacji musi być minimum 70% PAO co jest raczej nierealne bo nie ma takich olejów silnikowych (chyba) z drugiej oleje mające już 20% bazy PAO są legalnie w DE sprzedawane jako pełne syntetyki. Sam nie wiem jak oni to liczą.
Marketingowo dobrze wygląda jak się napisze grupa III i wyższa bez grupy I i II. To najczęściej wygląda tak, ze jest baza HC czyli wysoko przetworzona baza mineralna i tylko kilka procent PAO
A wg. prawa olejem półsyntetycznym można nazwać olej, w którym jest choćby kropla "bazy syntetycznej"
Te "dodatki w formulacji grupy III" to pewnie ponad 80% (choć nie mam takiej wiedzy - opieram się na doświadczeniu) ale powtarzam to w sumie nic dziwnego bo to teraz standard na rynku.
Meguin Efficency/Liqui Moly Top Tec 4600 (to to samo) też mają ileś procent bazy PAO. Co do Totala to są to moim zdaniem niezłe oleje ale kupowałbym te z napisem made in france bo wtedy jest większa pewność, że olej rzeczywiście trzyma parametry te co w karcie. Meguin/Liqui Moly są produkowane tylko w 1 zakładzie i to moim zdaniem duży plus i gwarancja deklarowanej jakości i parametrów z karty technicznej.
Odpowiedź od Totala potwierdza w sumie, że wszystkie ich oleje są hydrokrakowane co nie znaczy, że są złe (bo nie są) i że nie zawierają iluś tam % bazy PAO. Z tą zawartością PAO, żeby można było w DE nazywać dany olej w pełni syntetycznym a nie w technologi syntetycznej to jest w sumie niezły zamęt bo wg. jednych informacji musi być minimum 70% PAO co jest raczej nierealne bo nie ma takich olejów silnikowych (chyba) z drugiej oleje mające już 20% bazy PAO są legalnie w DE sprzedawane jako pełne syntetyki. Sam nie wiem jak oni to liczą.
Marketingowo dobrze wygląda jak się napisze grupa III i wyższa bez grupy I i II. To najczęściej wygląda tak, ze jest baza HC czyli wysoko przetworzona baza mineralna i tylko kilka procent PAO
A wg. prawa olejem półsyntetycznym można nazwać olej, w którym jest choćby kropla "bazy syntetycznej"
Te "dodatki w formulacji grupy III" to pewnie ponad 80% (choć nie mam takiej wiedzy - opieram się na doświadczeniu) ale powtarzam to w sumie nic dziwnego bo to teraz standard na rynku.
Meguin Efficency/Liqui Moly Top Tec 4600 (to to samo) też mają ileś procent bazy PAO. Co do Totala to są to moim zdaniem niezłe oleje ale kupowałbym te z napisem made in france bo wtedy jest większa pewność, że olej rzeczywiście trzyma parametry te co w karcie. Meguin/Liqui Moly są produkowane tylko w 1 zakładzie i to moim zdaniem duży plus i gwarancja deklarowanej jakości i parametrów z karty technicznej.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
To że przepisy nie określają jasno kiedy jest już syntetyk, czy HC, należy także polegać na doświadczeniu własnym lub innym, którym możemy zaufać.
Przy doborze oleju i czasu jego wymiany dobrze jest uwzględnić własny styl jazdy. Ktoś kto lubi ostrą jazdę musi decydować się na lepsze oleje dobrze znoszące wyższe temperatury o lepkości 5W50 lub 10W60, a dla przeciętnego kierowcy, z którego i ja się uważam, oleje klasy 5w30 5w40 są wystarczające.
Przy doborze oleju i czasu jego wymiany dobrze jest uwzględnić własny styl jazdy. Ktoś kto lubi ostrą jazdę musi decydować się na lepsze oleje dobrze znoszące wyższe temperatury o lepkości 5W50 lub 10W60, a dla przeciętnego kierowcy, z którego i ja się uważam, oleje klasy 5w30 5w40 są wystarczające.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Co do silnika 1.9 CDTI to konstrukcyjnie najlepiej ponoć dostosowany jest do lepkości 5w40 i taka lepkość jest rekomendowana jako lepkość podstawowa w silnikach 1.9 JTD Fiat/Alfa. GM wymyślił sobie 5w30, który też pasuje i jest może ciut lepszy na zimę (chociaż nie taką jak w tym roku) ale do całorocznej eksploatacji polecam 5w40.
Z tańszych olejów bardzo dobry moim zdaniem wybór to Specol Spec Premium C3 5w30 lub 5w40, oba spełniają normę Dexos 2 i mają ok. 20% bazy PAO + bogaty pakiet dodatków. Na uwagę zasługuje niezwykle niski Noack 6,8%. Koszt zakupu tego oleju to ok. 60-70 zł za 4 litry więc cena w sumie śmiesznie niska a pochodzenie oleju wiadome (zakład w Chorzowie).
Jeśli ktoś nie chce iść na kompromisy i potrzebuje oleju z najwyższej półki to do 1.9 z dPF-em polecam PENRITE Enviro + 5w40 (oficjalna aprobata producenta GM DEXOS2), kosztuje wprawdzie 199,00 zł ale dla forumowiczów jestem w stanie dać rabat nawet 20% (oferta do odwołania) i wtedy cena nie jest taka straszna. Z Ligui Moly/Meguina mamy 2 opcje :
- Meguin Eficency/LM Top Tec 4600
- Meguin Compatible/LM Top Tec 4200
oba 5w30.
to z tych co znam i mogę z czystym sumieniem polecić co nie znaczy, że inne są złe i trzeba kupić olej, który ja sprzedaje. Muszę niestety kończyć później postaram się napisać coś więcej.
Z tańszych olejów bardzo dobry moim zdaniem wybór to Specol Spec Premium C3 5w30 lub 5w40, oba spełniają normę Dexos 2 i mają ok. 20% bazy PAO + bogaty pakiet dodatków. Na uwagę zasługuje niezwykle niski Noack 6,8%. Koszt zakupu tego oleju to ok. 60-70 zł za 4 litry więc cena w sumie śmiesznie niska a pochodzenie oleju wiadome (zakład w Chorzowie).
Jeśli ktoś nie chce iść na kompromisy i potrzebuje oleju z najwyższej półki to do 1.9 z dPF-em polecam PENRITE Enviro + 5w40 (oficjalna aprobata producenta GM DEXOS2), kosztuje wprawdzie 199,00 zł ale dla forumowiczów jestem w stanie dać rabat nawet 20% (oferta do odwołania) i wtedy cena nie jest taka straszna. Z Ligui Moly/Meguina mamy 2 opcje :
- Meguin Eficency/LM Top Tec 4600
- Meguin Compatible/LM Top Tec 4200
oba 5w30.
to z tych co znam i mogę z czystym sumieniem polecić co nie znaczy, że inne są złe i trzeba kupić olej, który ja sprzedaje. Muszę niestety kończyć później postaram się napisać coś więcej.
Polecam artykuł z tej str. http://www.bmw-klub.pl/viewtopic.php?f=88&t=174830
osobiście zdecydowałem się na Motula Specific 5w30 dexos2, sugerowałem się kartami technicznymi produktów ze stron internetowych. Co do oleju GM mam wrażenie że Motul na zimnym silniku jest cichszy.
osobiście zdecydowałem się na Motula Specific 5w30 dexos2, sugerowałem się kartami technicznymi produktów ze stron internetowych. Co do oleju GM mam wrażenie że Motul na zimnym silniku jest cichszy.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Radziłbym szukać porad raczej na forach fiata, alfy, bo to ich silnik.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Informacja o tym ,że 1.9 lepiej spisuje się na 5w40 jest zaczerpnięta właśnie od kilku specjalistów zajmujących się alfa romeo. Motul Specific 5w30 to bardzo dobry olej i nie chce robić sobie nachalnej reklamy ale w zbliżonej cenie mogę zaproponować Penrite Enviro+ 5w40, który jest jednym z najlepszych, jeśli nie najlepszym (moim zdaniem najlepszym) olejem z normą Dexos2 (posiada oficjalną aprobatę producenta) jaki jest na rynku (najwyższa półka jakościowa).
Porównując kartę danych Motula Specific Dexos 2 5w30 (o ten chodzi?) :
https://www.motul.com/system/product_de ... 1380720271
i kartę Meguina Compatible 5w30 :
http://pim.meguin.de/pidoc/P002062/6561 ... 6.0-de.pdf
to moim zdaniem lepiej wypada Megiun (m.in wyższy wskaźnik lepkości i niższa temperatura płynięcia przy identycznej lepkości przy 40 i 100 stopniach) ale po to wklejam karty, żeby każdy mógł się z nimi zapoznać.
Wprawdzie Meguin Compatible i jego bliźniak Liqui Moly Top Tec 4200 nie maja formalnej aprobaty GM Dexos 2 jednak są przez Liqui Moly rekomendowane do silników 1.9 JTD więc nie ma obaw.
Kartę top teca 4200 też wklejam :
https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000323 ... db=web.nsf
tutaj można znaleźć dane polecanego przeze mnie (i nie tylko) Penrita
http://www.penrite.pl/produkty/oleje-si ... viro-5w-40
a tutaj karta Liqui Moly Top teca 4600 (karta Meguina Efficency jest identyczna) :
https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000327 ... db=web.nsf
parametry jak widać minimalnie gorsze niż Meguina Compatible.
Trzeba pamiętać, że cyferki to nie wszystko a dotyczy to przede wszystkim popularnych olejów, które potem w praktyce już takie super jak w reklamie nie są ale w sumie nie ma się co dziwić znając kulisy "produkcji" takiego oleju (ale o tym już pisałem).
Oleju GM bym nie wlał do swojego silnika. Jest tani ma aprobatę, jest popularny i produkuje go podobno kilka różnych zakładów w Europie (w różnych krajach). Można go kupić na allegro taniej niż kupuje mój kolega, który ma większe rabaty w KHO (Klubie Handlowym Opla) niż ASO. Karta techniczna nieosiągalna. Jak się poczyta neta to fatalne recenzje u osób wtajemniczonych w tematy olejowe. Dziękuje postoje
Porównując kartę danych Motula Specific Dexos 2 5w30 (o ten chodzi?) :
https://www.motul.com/system/product_de ... 1380720271
i kartę Meguina Compatible 5w30 :
http://pim.meguin.de/pidoc/P002062/6561 ... 6.0-de.pdf
to moim zdaniem lepiej wypada Megiun (m.in wyższy wskaźnik lepkości i niższa temperatura płynięcia przy identycznej lepkości przy 40 i 100 stopniach) ale po to wklejam karty, żeby każdy mógł się z nimi zapoznać.
Wprawdzie Meguin Compatible i jego bliźniak Liqui Moly Top Tec 4200 nie maja formalnej aprobaty GM Dexos 2 jednak są przez Liqui Moly rekomendowane do silników 1.9 JTD więc nie ma obaw.
Kartę top teca 4200 też wklejam :
https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000323 ... db=web.nsf
tutaj można znaleźć dane polecanego przeze mnie (i nie tylko) Penrita
http://www.penrite.pl/produkty/oleje-si ... viro-5w-40
a tutaj karta Liqui Moly Top teca 4600 (karta Meguina Efficency jest identyczna) :
https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000327 ... db=web.nsf
parametry jak widać minimalnie gorsze niż Meguina Compatible.
Trzeba pamiętać, że cyferki to nie wszystko a dotyczy to przede wszystkim popularnych olejów, które potem w praktyce już takie super jak w reklamie nie są ale w sumie nie ma się co dziwić znając kulisy "produkcji" takiego oleju (ale o tym już pisałem).
Oleju GM bym nie wlał do swojego silnika. Jest tani ma aprobatę, jest popularny i produkuje go podobno kilka różnych zakładów w Europie (w różnych krajach). Można go kupić na allegro taniej niż kupuje mój kolega, który ma większe rabaty w KHO (Klubie Handlowym Opla) niż ASO. Karta techniczna nieosiągalna. Jak się poczyta neta to fatalne recenzje u osób wtajemniczonych w tematy olejowe. Dziękuje postoje
[quote="paweldm"]Radziłbym szukać porad raczej na forach fiata, alfy, bo to ich silnik.[/quote
Łopatologicznie wytłumaczone jest na co zwracać uwagę i jakimi parametrami sugerować się przy wyborze oleju i niekoniecznie ceną a jeżeli już cena musi wchodzić w grę to lepiej zrobić to we własnym zakresie wyjdzie podobnie a na pewno jakościowo lepiej.
serwis 200zł.w tym { olej GM 80zł. filtr oleju około 30zł. i wymiana gratis 90zł.}
markowy olej można kupić za okolo 170zł. plus filtr oleju 30zł.
tylko teraz na jaki olej się zdecydować każdy chwali swoje a do DPFu musi spełniać normę Dexos2, nie znalazłem karty technicznej oleju GM 5w3o,.
Łopatologicznie wytłumaczone jest na co zwracać uwagę i jakimi parametrami sugerować się przy wyborze oleju i niekoniecznie ceną a jeżeli już cena musi wchodzić w grę to lepiej zrobić to we własnym zakresie wyjdzie podobnie a na pewno jakościowo lepiej.
serwis 200zł.w tym { olej GM 80zł. filtr oleju około 30zł. i wymiana gratis 90zł.}
markowy olej można kupić za okolo 170zł. plus filtr oleju 30zł.
tylko teraz na jaki olej się zdecydować każdy chwali swoje a do DPFu musi spełniać normę Dexos2, nie znalazłem karty technicznej oleju GM 5w3o,.
fajnie rzeczowo opisane, rzeczywiście Megnium ma wyższe parametry może następnym razem skuszę się, zobaczę jak na tym Motulu będzie się sprawował.tomek evo pisze:Informacja o tym ,że 1.9 lepiej spisuje się na 5w40 jest zaczerpnięta właśnie od kilku specjalistów zajmujących się alfa romeo. Motul Specific 5w30 to bardzo dobry olej i nie chce robić sobie nachalnej reklamy ale w zbliżonej cenie mogę zaproponować Penrite Enviro+ 5w40, który jest jednym z najlepszych, jeśli nie najlepszym (moim zdaniem najlepszym) olejem z normą Dexos2 (posiada oficjalną aprobatę producenta) jaki jest na rynku (najwyższa półka jakościowa).
Porównując kartę danych Motula Specific Dexos 2 5w30 (o ten chodzi?) :
https://www.motul.com/system/product_de ... 1380720271
i kartę Meguina Compatible 5w30 :
http://pim.meguin.de/pidoc/P002062/6561 ... 6.0-de.pdf
to moim zdaniem lepiej wypada Megiun (m.in wyższy wskaźnik lepkości i niższa temperatura płynięcia przy identycznej lepkości przy 40 i 100 stopniach) ale po to wklejam karty, żeby każdy mógł się z nimi zapoznać.
Wprawdzie Meguin Compatible i jego bliźniak Liqui Moly Top Tec 4200 nie maja formalnej aprobaty GM Dexos 2 jednak są przez Liqui Moly rekomendowane do silników 1.9 JTD więc nie ma obaw.
Kartę top teca 4200 też wklejam :
https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000323 ... db=web.nsf
tutaj można znaleźć dane polecanego przeze mnie (i nie tylko) Penrita
http://www.penrite.pl/produkty/oleje-si ... viro-5w-40
a tutaj karta Liqui Moly Top teca 4600 (karta Meguina Efficency jest identyczna) :
https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000327 ... db=web.nsf
parametry jak widać minimalnie gorsze niż Meguina Compatible.
Trzeba pamiętać, że cyferki to nie wszystko a dotyczy to przede wszystkim popularnych olejów, które potem w praktyce już takie super jak w reklamie nie są ale w sumie nie ma się co dziwić znając kulisy "produkcji" takiego oleju (ale o tym już pisałem).
Oleju GM bym nie wlał do swojego silnika. Jest tani ma aprobatę, jest popularny i produkuje go podobno kilka różnych zakładów w Europie (w różnych krajach). Można go kupić na allegro taniej niż kupuje mój kolega, który ma większe rabaty w KHO (Klubie Handlowym Opla) niż ASO. Karta techniczna nieosiągalna. Jak się poczyta neta to fatalne recenzje u osób wtajemniczonych w tematy olejowe. Dziękuje postoje
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Jak czytam wszędzie te bezsensowne wojny PAO vs. HC i po 40 stron sporów wyższości jednych nad drugimi to na prawdę się zastanawiam czy wy ludzie większych problemów w życiu nie macie ?
Ludzie, ile można...
Ludzie, ile można...
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
k@niu pisze:Z tym spełnianiem normy w przypadku 1.9 to nie do końca tak, bo wygląda na to, ze GM wymyślił sobie normę, pod którą podciągnął nie swoje silniki, których w innych markach obowiązują inne normy niekoniecznie pokrywające się z GM Dexos 2. Najważniejsze aby olej spełniał C2/C3 bo to warunek konieczny do silnika z dPF-em. 1.9 nie stawia jakiś specjalnych wymagań i można podpasywać całkiem sporo olejów. Przecież CDTI DTH nie różni się konstrukcyjnie od 1.9 Multijet (pomijając kwestie mocowań pod konkretny model i związanych z tym drobnych różnic) więc skoro w Fiat/Alfa Romeo dopuszcza dany olej to chyba z Oplu można go zastosowaćpaweldm pisze:Radziłbym szukać porad raczej na forach fiata, alfy, bo to ich silnik.[/quote
Łopatologicznie wytłumaczone jest na co zwracać uwagę i jakimi parametrami sugerować się przy wyborze oleju i niekoniecznie ceną a jeżeli już cena musi wchodzić w grę to lepiej zrobić to we własnym zakresie wyjdzie podobnie a na pewno jakościowo lepiej.
serwis 200zł.w tym { olej GM 80zł. filtr oleju około 30zł. i wymiana gratis 90zł.}
markowy olej można kupić za okolo 170zł. plus filtr oleju 30zł.
tylko teraz na jaki olej się zdecydować każdy chwali swoje a do DPFu musi spełniać normę Dexos2, nie znalazłem karty technicznej oleju GM 5w3o,.
A 170 zł to wystarczy na Penrita Enviro+ 5w40 . Na dobry olej można wydać dużo mniej.
Gdybym chciał zaoszczędzić to rozważyłbym zastosowanie Specola Premium c3 5w30 lub 5w40. W przypadku obu producent deklaruje spełnienie normy GM Dexos2 i przy okazji wiele innych norm w tym wymagającą norm MB 229.52, którą spełnia niewiele olejów. Do tego w tym oleju jest ok. 20% bazy PAO !!! A cena (pozwolę sobie na prywatę):
http://lejolej.pl/pl/p/SPECOL-Spec-Prem ... W40-4L/119
Z Motula pewnie będziesz zadowolony to dobry i sprawdzony olej, choć po tym jak kilka lat temu zmienili formacje już nie taki dobry jak kiedyś (ale nadal bardzo dobry).
PS. Olej na PAO nie jest automatycznie lepszy od oleju HC, może być na odwrót ale... zazwyczaj nie jest.