[B] Problem z odpaleniem Zafira B
Witam,
potrzebuję pomocy: radio gra, lampki się świecą a silnik nie zapala - nie ma nawet żadnej próby - w ogóle nie zaskakuje.
Czy to na pewno jest wina akumulatora? Świeci na zielono - nie wygląda więc na rozładowanego.
potrzebuję pomocy: radio gra, lampki się świecą a silnik nie zapala - nie ma nawet żadnej próby - w ogóle nie zaskakuje.
Czy to na pewno jest wina akumulatora? Świeci na zielono - nie wygląda więc na rozładowanego.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Mam taki problem.
Nie chce mi odpalić autko. Wszystko było ok. Byłem dziś na myjni. Z myjni pojechałem do fryzjera i po wyjściu od fryzjera auto ni chce odpalić. Drzwi z otworzyłem przyciskiem z kluczyka po włożeniu kluczyka do stacyjki wszystko ok. Przekręcam dalej by odpalić i nic się nie dzieje. Miga autko z kluczykiem. Chciałem metodą gaz hamulec sprawdzić czy wyświetla jakieś błędy i nic nie pokazuje. Odniosłem wrażenie jakby nie chciał wyświetlić błędów. Świeci się tylko insp0. Ale tak jeżdżę już z rok. Nie ma jak skasować inspekcji, olej wymieniany był oczywiście. Tak się zastanawiam czy to nie jest problem z kluczykiem. Chcę podejść z drugim kluczykiem. Kiedyś wyświetlało jakiś błąd kluczyków.
Nie chce mi odpalić autko. Wszystko było ok. Byłem dziś na myjni. Z myjni pojechałem do fryzjera i po wyjściu od fryzjera auto ni chce odpalić. Drzwi z otworzyłem przyciskiem z kluczyka po włożeniu kluczyka do stacyjki wszystko ok. Przekręcam dalej by odpalić i nic się nie dzieje. Miga autko z kluczykiem. Chciałem metodą gaz hamulec sprawdzić czy wyświetla jakieś błędy i nic nie pokazuje. Odniosłem wrażenie jakby nie chciał wyświetlić błędów. Świeci się tylko insp0. Ale tak jeżdżę już z rok. Nie ma jak skasować inspekcji, olej wymieniany był oczywiście. Tak się zastanawiam czy to nie jest problem z kluczykiem. Chcę podejść z drugim kluczykiem. Kiedyś wyświetlało jakiś błąd kluczyków.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Paweł, nie podejrzewam, aby to był problem z kluczykiem. Coś się najwyraźniej elektronika samochodu zbuntowała - stąd ta kontrolka auta z kluczykiem. Z tego, co napisałeś wnioskuję, że rozrusznik też nie kręci. Czy tak jest ?
- przypuszczam, że chodziło o rozładowaną baterię w transponderze.Kiedyś wyświetlało jakiś błąd kluczyków.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2017, 17:39 przez Kocur, łącznie zmieniany 2 razy.
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Gdyby z baterią było coś nie tak nie otworzyłbym drzwi przyciskiem, a otworzyłem.
Rozrusznik w ogóle się nie załącza, tak jakby imobilajzer trzymał.
Rozrusznik w ogóle się nie załącza, tak jakby imobilajzer trzymał.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
Może to CIM i jego typowe bolączki... miałem tak ze trzy razy, po poprawieniu CIMa już się to nie powtórzyło.paweldm pisze:tak jakby imobilajzer trzymał.
W transponderze nie ma żadnej baterii.Kocur pisze:przypuszczam, że chodziło o rozładowaną baterię w transponderze
Ostatnio zmieniony 13 lis 2017, 18:14 przez Mawerix, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Chodziło mi o sygnalizację problemów z pilotem zdalnego sterowania. U mnie samochód ma taką sygnalizacjęMawerix pisze:W transponderze nie ma żadnej baterii.Kocur pisze:przypuszczam, że chodziło o rozładowaną baterię w transponderze
Ostatnio zmieniony 13 lis 2017, 18:28 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Auto odpaliło, ale wywaliło sporo błędów:
210836
210870
213970
156571
065070
124358
050070
007072
161300
161450
Teraz zaczynasz szukać co oznaczają.
210836
210870
213970
156571
065070
124358
050070
007072
161300
161450
Teraz zaczynasz szukać co oznaczają.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Witam
Mam problem z odpaleniem auta.....
Mianowicie Zafira b 1,9 cdti 120km z rana pali na strzała , bez żadnych problemów.
Problem zaczyna się dopiero gdy autko po jezdzie postoi kilka minut. Musze wtedy kręcic kilka lub nawet kilkanaście sekund, czasami nawet wole na 2-3 razy silnik odpalać aby sie udało.
Problem moim zdaniem pojawił sie gdy powymieniałem w nim wszystkie filtry łącznie z filtrem paliwa. Wszystko juz było sprawdzane pod kątem zapowietrzenia, wtrysków, wycieków itp. Wymieniłem co dopiero rozrusznik na nowy bo myślałem ze to jego wina, okazało się że pomogło to tylko w takim stopniu że nowy kręci znacznie szybciej ale odczuwalnej zmiany po postoju auta i ponownym odpalaniu nie ma.
Doczytałem się na internecie że powodem takiego odpalania może być śruba w obudowie pompy wtryskowej ( na torx ) , a bardziej oring pod nią który może juz paliwo przepuszczac, stąd problem. Czy ktoś juz się tym zajmował? Można to samemu sprawdzic ? Nie mam ani garażu ani kanału i wole wiedziec czy podołam Ogolnie szukałem pompy pod maska ale podejrzewam ze jest dobrze schowana ..... Ma ktos jakies namiary na filmik gdzie ona jest i gdzie ta owa sruba sie znajduje dokladnie? z gory dzieki za pomoc.
Mam problem z odpaleniem auta.....
Mianowicie Zafira b 1,9 cdti 120km z rana pali na strzała , bez żadnych problemów.
Problem zaczyna się dopiero gdy autko po jezdzie postoi kilka minut. Musze wtedy kręcic kilka lub nawet kilkanaście sekund, czasami nawet wole na 2-3 razy silnik odpalać aby sie udało.
Problem moim zdaniem pojawił sie gdy powymieniałem w nim wszystkie filtry łącznie z filtrem paliwa. Wszystko juz było sprawdzane pod kątem zapowietrzenia, wtrysków, wycieków itp. Wymieniłem co dopiero rozrusznik na nowy bo myślałem ze to jego wina, okazało się że pomogło to tylko w takim stopniu że nowy kręci znacznie szybciej ale odczuwalnej zmiany po postoju auta i ponownym odpalaniu nie ma.
Doczytałem się na internecie że powodem takiego odpalania może być śruba w obudowie pompy wtryskowej ( na torx ) , a bardziej oring pod nią który może juz paliwo przepuszczac, stąd problem. Czy ktoś juz się tym zajmował? Można to samemu sprawdzic ? Nie mam ani garażu ani kanału i wole wiedziec czy podołam Ogolnie szukałem pompy pod maska ale podejrzewam ze jest dobrze schowana ..... Ma ktos jakies namiary na filmik gdzie ona jest i gdzie ta owa sruba sie znajduje dokladnie? z gory dzieki za pomoc.
Skoro sprawdziłeś wszystko pod katem szczelności to może masz problem z czujnikiem temperatury cieczy bodajże , którego wskazania odpowiedzialne są za ilość podawanego paliwa?
Czy mowisz o takim czujniku?
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 28629.html
i to ten sam co znajduje sie na termostacie?
http://allegro.pl/termostat-vernet-opel ... 51714.html
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 28629.html
i to ten sam co znajduje sie na termostacie?
http://allegro.pl/termostat-vernet-opel ... 51714.html
- koval
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 paź 2012, 17:31
- Lokalizacja: ZS
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Ostatnio pojawił się dziwny problem z moją Zafirą B, 1.8, 140KM, 160000km, 2007. W Wigilię (!) nie mogłem odpalić silnika. Dzień wcześniej uruchomiłem silnik tylko na chwilę (około 30 sekund) żeby przeparkować. Po Świętach przyjechała pomoc drogowa. Po standardowym podłączeniu ładowania do akumulatora które nie pomogło, kierowca lawety siadł za kółkiem. Spróbował odpalić i powiedział "odpala na sucho, pewnie sterownik pompy paliwa". Potem zaczął odpalać cały czas wciskając jednocześnie pedał gazu co chwilę. Trwało to kilkadziesiąt sekund po czym silnik odpalił wreszcie. Mi nie przyszło do głowy żeby tak zrobić. Kierowca z pomocy drogowej powiedział że to się zdarza zimą, paliwo jest suche albo zanieczyszczone. Pojechałem do mechanika ale problem z odpalaniem się nie pojawił przy nim. Zalecił zatankować benzynę 98 bo może faktycznie jest jakiś nagar ale generalnie nie jest w stanie zdiagnozować żadnej usterki.
Dzisiaj po 2 godzinach od ostatniego uruchomienia odpaliłem silnik na chwilę po czym musiałem wyłączyć po czegoś zapomniałem. Po 5 minutach znowu był problem z odpaleniem, musiałem z 15 sekund kręcić zanim uruchomił się silnik. Okazuje się że jeśli silnik odpalony jest krótko a potem wyłączony to następne odpalenie jest problematyczne. Dlaczego tak się dzieje? Faktycznie problem z pompą paliwa? Czy ktoś miał podobny problem?
Dzisiaj po 2 godzinach od ostatniego uruchomienia odpaliłem silnik na chwilę po czym musiałem wyłączyć po czegoś zapomniałem. Po 5 minutach znowu był problem z odpaleniem, musiałem z 15 sekund kręcić zanim uruchomił się silnik. Okazuje się że jeśli silnik odpalony jest krótko a potem wyłączony to następne odpalenie jest problematyczne. Dlaczego tak się dzieje? Faktycznie problem z pompą paliwa? Czy ktoś miał podobny problem?