[B] Olej do silników Diesla bez/z DPFem
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Według producenta wygląda, że takBacha pisze:Witajcie. Czy olej Valvoline SynPower Xtreme 5w-40 Full synthetic będzie odpowiedni do 1.9 CDTI 150 km z dpf?
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
W ulotce producenta jest spełniona norma:
Ostatnio zmieniony 08 maja 2016, 21:52 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Tu masz oleje polecane przez Valvoline do twojej wersji silnikowej:
http://valvoline.pl/polish/lubricant_advisor
http://valvoline.pl/polish/lubricant_advisor
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Czyli jest na liście:paweldm pisze:Tu masz oleje polecane przez Valvoline do twojej wersji silnikowej:
http://valvoline.pl/polish/lubricant_advisor
To dlaczego się nie nadajetomek evo pisze:Nie nadaje się do aut z DPF, nie spełnia normy C3. Normę spełnia Valvo Syn Power Xtreme MST C3 5w40. To dwa zupełnie różne oleje. Potrzebujesz oleju z normą C3 lub najlepiej C2 na spełnienie Dexos 2 nie ma co ślepo patrzeć bo to silnik FIATA. Valvoline jest ok ale są też lepsze oleje.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Bo nie spełnia normy dla silników z DPF-em. Pasuje do 1.9 ale bez DPF-a gdzie nie ma potrzeby zastosowania oleju low/mid saps. Napisze jeszcze raz Normę spełnia Valvoline Syn Power Xtreme MST C3 5w40 ale Valvoline Xtreme 5w40 normy nie spełnia. Czasami wyszukiwarki wprowadzają w błąd lub są nieprecyzyjne. Wystarczy spojrzeć na normy jakie ten olej spełnia nie ma ani C3 ani C2 (C1 i C4 też nie), nie ma najnowszych norm VW, Mercedesa, BMW - spełnia starsze normy dla silników nie wymagających olejów mid/low saps. Każde auto wyposażone w DPF-a (poza niektórymi Fordami) potrzebuje oleju spełniającego normę C1, C2, C3, C4. Jeśli żadnej z tych norm nie spełnia to się nie nadaje, a również w przypadku spełnienia np. normy C3 nie będzie nadawał się do każdego silnika z DPF-em bo może być wymagana bardziej rygorystyczna norma np. C2.Bodek pisze:Czyli jest na liście:paweldm pisze:Tu masz oleje polecane przez Valvoline do twojej wersji silnikowej:
http://valvoline.pl/polish/lubricant_advisor
Obrazek
To dlaczego się nie nadajetomek evo pisze:Nie nadaje się do aut z DPF, nie spełnia normy C3. Normę spełnia Valvo Syn Power Xtreme MST C3 5w40. To dwa zupełnie różne oleje. Potrzebujesz oleju z normą C3 lub najlepiej C2 na spełnienie Dexos 2 nie ma co ślepo patrzeć bo to silnik FIATA. Valvoline jest ok ale są też lepsze oleje.
Teraz niestety trzeba poświecić trochę uwagi przy wyborze oleju silnikowego albo zdać się na kogoś kto się rzeczywiście na tym zna bo czasami olej o niemal tym samym oznaczeniu ma zupełnie inne zastosowanie i może uszkodzić DPF-a czy zaawansowany układ katalityczny lub nawet układ wtryskowy.
EDIT
Z górnej półki mogę polecić oleje Millers (seria EE) i Amsoil (European Car Formula), których nie mam w ofercie i olej Penrite Enviro+5w40, który w ofercie mam i mogę dać na niego dobry rabat gdyby ktoś był zainteresowany. Olej spełnia wszystkie konieczne normy i ma nawet oficjalna aprobatę GM Dexos 2. Z 3 ww. olejów Penrite jest najtańszy, choć i tak nie jest tani. Z dobrych i sprawdzonych olejów mogę polecić jeszcze Liqui Moly TopTec 4600 (mam w dobrej cenie jak coś) oraz Neste z serii City Pro ale taki z C3. Dobry będzie też Motul X-clean C3 5w40 (ale uwaga na podróbki). Dla mnie osobiście najbardziej optymalne rozwiązanie to olej Specol Spec Premium C3 5w40 z dodatkiem Archoil Ar9100, który cenowo wychodzi bardzo dobrze a zapewnia bardzo wysoki stopień ochrony, wyższy od wszystkich ww.olejów bez dodatku i bardo wysoki stopień czystości silnika oraz wyższy TBN.Bacha pisze:Dzięki za szybką odpowiedź ;)Mam ZB od półtora roku olej wymieniam co 10 tysięcy średnio co 3 miesiące. Robię duże przebiegi. Może polecacie inny olej?
Ale Valvoline nie jest złym wyborem.
Ostatnio zmieniony 09 maja 2016, 11:58 przez tomek evo, łącznie zmieniany 1 raz.
Koledzy!
Czy mam powod do zmartwień?
Moja Zosia ma 475000 przebiegu, śmiga ładnie nie ma problemów z odpalaniem pali 6 l 100 ruch mieszany.
Na 31 l przejechałem 514 km sprawdzałem na zasadzie lania pod korek. Od wymiany oleju przejechałem 2000 km. W tym czasie filtr wypalał sie 4 krotnie, tylko pierwszą próbę nieświadomie przerwałem. Problem w tym, że poziom oleju jest powyżej max. a zaraz po wlaniu był na poziomie 3\4.
Jest to pierwszy disel w moim życiu i nie bardzo wiem jak interpretować jego sygnaly.
Liczę na wyrozumiałość i pomocne rady
Czy mam powod do zmartwień?
Moja Zosia ma 475000 przebiegu, śmiga ładnie nie ma problemów z odpalaniem pali 6 l 100 ruch mieszany.
Na 31 l przejechałem 514 km sprawdzałem na zasadzie lania pod korek. Od wymiany oleju przejechałem 2000 km. W tym czasie filtr wypalał sie 4 krotnie, tylko pierwszą próbę nieświadomie przerwałem. Problem w tym, że poziom oleju jest powyżej max. a zaraz po wlaniu był na poziomie 3\4.
Jest to pierwszy disel w moim życiu i nie bardzo wiem jak interpretować jego sygnaly.
Liczę na wyrozumiałość i pomocne rady
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Za 80 zł za 5l mogę zaproponować Specol Spec Premium C3 5w30 spełniający Dexos2 i nic lepszego w tej cenie na rynku nie ma.szymku pisze:Witajcie,
Jestem świeżo po zakupie Zafiry B, 2009r, 1,9 tdci 150 KM (z pdf-em).
Potrzebuję wymienić w niej olej, czy możecie polecić dobry olej, w klasie ekonomicznej, spełniający wymagane normy?
Szymon
Za 100 zł za 5l mogę zaproponować Shell Helix Ultra Professional AG 5w30 - olej specjalnie opracowany przy współpracy z GM z oficjalna aprobatą Dexos2.
Za 123 zł za 5l mogę zaproponować Meguin Efficency 5w30 z oficjalna aprobatą Dexos2 - wg. mnie nic lepszego na rynku w tej cenie się nie kupi (Liqui Moly top tec 4600 jest wyraźnie droższy a nie jest w niczym lepszy ani gorszy od Meguina).
Castrola, Mobila, Elfa i Totala bym raczej sobie odpuścił. Motul nie jest lepszy od Meguina a jest droższy a inne godne polecenia oleje (Penrite, Millers, Neste, Amsoil) są droższe (najczęściej dużo droższe) od ww.
Podczas wymiany zrób płukankę.