[B] Olej do silników Diesla bez/z DPFem

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Bacha

#616 Post autor: Bacha »

Witajcie. Czy olej Valvoline SynPower Xtreme 5w-40 Full synthetic będzie odpowiedni do 1.9 CDTI 150 km z dpf?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#617 Post autor: Bodek »

Bacha pisze:Witajcie. Czy olej Valvoline SynPower Xtreme 5w-40 Full synthetic będzie odpowiedni do 1.9 CDTI 150 km z dpf?
Według producenta wygląda, że tak
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#618 Post autor: tomek evo »

Nie nadaje się do aut z DPF, nie spełnia normy C3. Normę spełnia Valvo Syn Power Xtreme MST C3 5w40. To dwa zupełnie różne oleje. Potrzebujesz oleju z normą C3 lub najlepiej C2 na spełnienie Dexos 2 nie ma co ślepo patrzeć bo to silnik FIATA. Valvoline jest ok ale są też lepsze oleje.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#619 Post autor: Bodek »

W ulotce producenta jest spełniona norma:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 08 maja 2016, 21:52 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#620 Post autor: paweldm »

Tu masz oleje polecane przez Valvoline do twojej wersji silnikowej:
http://valvoline.pl/polish/lubricant_advisor
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#621 Post autor: Bodek »

paweldm pisze:Tu masz oleje polecane przez Valvoline do twojej wersji silnikowej:
http://valvoline.pl/polish/lubricant_advisor
Czyli jest na liście:

Obrazek
tomek evo pisze:Nie nadaje się do aut z DPF, nie spełnia normy C3. Normę spełnia Valvo Syn Power Xtreme MST C3 5w40. To dwa zupełnie różne oleje. Potrzebujesz oleju z normą C3 lub najlepiej C2 na spełnienie Dexos 2 nie ma co ślepo patrzeć bo to silnik FIATA. Valvoline jest ok ale są też lepsze oleje.
To dlaczego się nie nadaje :?:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Bacha

#622 Post autor: Bacha »

Dzięki za szybką odpowiedź ;)Mam ZB od półtora roku olej wymieniam co 10 tysięcy średnio co 3 miesiące. Robię duże przebiegi. Może polecacie inny olej? ;)

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#623 Post autor: tomek evo »

Bodek pisze:
paweldm pisze:Tu masz oleje polecane przez Valvoline do twojej wersji silnikowej:
http://valvoline.pl/polish/lubricant_advisor
Czyli jest na liście:

Obrazek
tomek evo pisze:Nie nadaje się do aut z DPF, nie spełnia normy C3. Normę spełnia Valvo Syn Power Xtreme MST C3 5w40. To dwa zupełnie różne oleje. Potrzebujesz oleju z normą C3 lub najlepiej C2 na spełnienie Dexos 2 nie ma co ślepo patrzeć bo to silnik FIATA. Valvoline jest ok ale są też lepsze oleje.
To dlaczego się nie nadaje :?:
Bo nie spełnia normy dla silników z DPF-em. Pasuje do 1.9 ale bez DPF-a gdzie nie ma potrzeby zastosowania oleju low/mid saps. Napisze jeszcze raz Normę spełnia Valvoline Syn Power Xtreme MST C3 5w40 ale Valvoline Xtreme 5w40 normy nie spełnia. Czasami wyszukiwarki wprowadzają w błąd lub są nieprecyzyjne. Wystarczy spojrzeć na normy jakie ten olej spełnia nie ma ani C3 ani C2 (C1 i C4 też nie), nie ma najnowszych norm VW, Mercedesa, BMW - spełnia starsze normy dla silników nie wymagających olejów mid/low saps. Każde auto wyposażone w DPF-a (poza niektórymi Fordami) potrzebuje oleju spełniającego normę C1, C2, C3, C4. Jeśli żadnej z tych norm nie spełnia to się nie nadaje, a również w przypadku spełnienia np. normy C3 nie będzie nadawał się do każdego silnika z DPF-em bo może być wymagana bardziej rygorystyczna norma np. C2.
Teraz niestety trzeba poświecić trochę uwagi przy wyborze oleju silnikowego albo zdać się na kogoś kto się rzeczywiście na tym zna bo czasami olej o niemal tym samym oznaczeniu ma zupełnie inne zastosowanie i może uszkodzić DPF-a czy zaawansowany układ katalityczny lub nawet układ wtryskowy.


EDIT
Bacha pisze:Dzięki za szybką odpowiedź ;)Mam ZB od półtora roku olej wymieniam co 10 tysięcy średnio co 3 miesiące. Robię duże przebiegi. Może polecacie inny olej? ;)
Z górnej półki mogę polecić oleje Millers (seria EE) i Amsoil (European Car Formula), których nie mam w ofercie i olej Penrite Enviro+5w40, który w ofercie mam i mogę dać na niego dobry rabat gdyby ktoś był zainteresowany. Olej spełnia wszystkie konieczne normy i ma nawet oficjalna aprobatę GM Dexos 2. Z 3 ww. olejów Penrite jest najtańszy, choć i tak nie jest tani. Z dobrych i sprawdzonych olejów mogę polecić jeszcze Liqui Moly TopTec 4600 (mam w dobrej cenie jak coś) oraz Neste z serii City Pro ale taki z C3. Dobry będzie też Motul X-clean C3 5w40 (ale uwaga na podróbki). Dla mnie osobiście najbardziej optymalne rozwiązanie to olej Specol Spec Premium C3 5w40 z dodatkiem Archoil Ar9100, który cenowo wychodzi bardzo dobrze a zapewnia bardzo wysoki stopień ochrony, wyższy od wszystkich ww.olejów bez dodatku i bardo wysoki stopień czystości silnika oraz wyższy TBN.
Ale Valvoline nie jest złym wyborem.
Ostatnio zmieniony 09 maja 2016, 11:58 przez tomek evo, łącznie zmieniany 1 raz.

marpier

#624 Post autor: marpier »

Koledzy!
Czy mam powod do zmartwień?
Moja Zosia ma 475000 przebiegu, śmiga ładnie nie ma problemów z odpalaniem pali 6 l 100 ruch mieszany.
Na 31 l przejechałem 514 km sprawdzałem na zasadzie lania pod korek. Od wymiany oleju przejechałem 2000 km. W tym czasie filtr wypalał sie 4 krotnie, tylko pierwszą próbę nieświadomie przerwałem. Problem w tym, że poziom oleju jest powyżej max. a zaraz po wlaniu był na poziomie 3\4.
Jest to pierwszy disel w moim życiu i nie bardzo wiem jak interpretować jego sygnaly.
Liczę na wyrozumiałość i pomocne rady

Skasowany użytkownik 6483

#625 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Sprawdź sobie poziom oleju po 10 min od zgaszenia rozgrzanego suilnika bo u mnie jest podobnie. Na poczatku wpadłem w panike ,że do oleju dostaje mi sie paliwo niespalone w cylindrach ale mnie tu uświadomili ,że pomiar dokonuje sie w ten sposób co pisałem. Ot , taki urok tych aut.. :lol:

marpier

#626 Post autor: marpier »

Faktycznie po ok pól godz. Odczyt jest lepszy szczególnie jak bagnet włożyłem kilkukrotnie.
Sądziłem, że auto z takim przebiegiem ma większy apetyt na olej a tu niespodzianka.
Ale jednak przez te 2000 km oleju nieznacznie przybyło

Skasowany użytkownik 6483

#627 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Mnie oleju praktycznie wcale nie pobiera od wymiany do wymiany a robie wymiane raz w roku czyli co ok.15tys km . te silniki to dobre jednostki o ile sie o nie dba :piwo:

szymku
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
Imię: Szymon
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Kontakt:

#628 Post autor: szymku »

Witajcie,

Jestem świeżo po zakupie Zafiry B, 2009r, 1,9 tdci 150 KM (z pdf-em).
Potrzebuję wymienić w niej olej, czy możecie polecić dobry olej, w klasie ekonomicznej, spełniający wymagane normy?

Szymon

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5222
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#629 Post autor: fredas »

Mobil formuła esp zielone naklejki :ok:
Obrazek
Obrazek

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#630 Post autor: tomek evo »

szymku pisze:Witajcie,

Jestem świeżo po zakupie Zafiry B, 2009r, 1,9 tdci 150 KM (z pdf-em).
Potrzebuję wymienić w niej olej, czy możecie polecić dobry olej, w klasie ekonomicznej, spełniający wymagane normy?

Szymon
Za 80 zł za 5l mogę zaproponować Specol Spec Premium C3 5w30 spełniający Dexos2 i nic lepszego w tej cenie na rynku nie ma.
Za 100 zł za 5l mogę zaproponować Shell Helix Ultra Professional AG 5w30 - olej specjalnie opracowany przy współpracy z GM z oficjalna aprobatą Dexos2.
Za 123 zł za 5l mogę zaproponować Meguin Efficency 5w30 z oficjalna aprobatą Dexos2 - wg. mnie nic lepszego na rynku w tej cenie się nie kupi (Liqui Moly top tec 4600 jest wyraźnie droższy a nie jest w niczym lepszy ani gorszy od Meguina).
Castrola, Mobila, Elfa i Totala bym raczej sobie odpuścił. Motul nie jest lepszy od Meguina a jest droższy a inne godne polecenia oleje (Penrite, Millers, Neste, Amsoil) są droższe (najczęściej dużo droższe) od ww.
Podczas wymiany zrób płukankę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”