[B] - Problemy z użytkowaniem turbosprężarki
-
- Bywalec
- Posty: 181
- Rejestracja: 25 paź 2012, 20:15
- Imię: Bar
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira C 2.0cdti
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20dt
Witam mój problem polega na tym że od biegu 1-4 zafirka ladnoe wkreca się na obroty to jest przy ruszaniu do 3 tys obroty idą ładnie. Po wzuceniu 5 dochodzi do 2500 obrotów i odcina turbo słychać tak jal by zaor upustowy wypuszczal to co turbina napompuje. Komputer blendow nie wywla jeszcze test dynamiczny zrobię. Pozdrawiam
- wamka18
- Zafiromaniak
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: koronowo
- Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Podstawa to pilnować poziomu oleju nie czekać na komunikaty z komputera i obserwować co ile i ile trzeba dolać.wazkamax pisze:witam, zostawilem ostatnio auto u mechanika zeby przepatrzyl auto, co trzeba wymienic itp. Okazalo sie ze turbo lekko pluje olejem. Obecnie jestem za granica, i moje pytanie brzmi, czy zona moze narazie tak jezdzic bez jakis negatywnych skutkow? Jezeli lekko pluje, to ile jej jeszcze mniej wiecej zostalo czasu? ewentualnie jak przyjade, to na co mam patrzec, zeby neij wiecej zweryfikowac jej stan?
Ostatnio zmieniony 04 lut 2016, 20:15 przez wamka18, łącznie zmieniany 1 raz.
czyli moge zweryfikowac stan turbo po ilosci ubywajacego oleju? Ile tego oleju turbo moze pobierac?wamka18 pisze:Podstawa to pilnować poziomu oleju nie czekać na komunikaty z komputera i obserwować co ile i ile trzeba dolać.wazkamax pisze:witam, zostawilem ostatnio auto u mechanika zeby przepatrzyl auto, co trzeba wymienic itp. Okazalo sie ze turbo lekko pluje olejem. Obecnie jestem za granica, i moje pytanie brzmi, czy zona moze narazie tak jezdzic bez jakis negatywnych skutkow? Jezeli lekko pluje, to ile jej jeszcze mniej wiecej zostalo czasu? ewentualnie jak przyjade, to na co mam patrzec, zeby neij wiecej zweryfikowac jej stan?
Olej może Ci spalać silnik poprzez zużyte pierścienie tak więc ubytki oleju niekoniecznie związane są z kiepskiej kondycji turbiną. Ale jesli u Ciebie turbo bierze olej to warto juz sie zastanowić nad regeneracją bo jak sie całkowicie rozszczelni i wciągnie Ci cały olej z silnika to będzie koniec motoryzacji...nazywa sie to "rozbieganie silnika" , zobacz sobie na YT jak to wygląda... Lepiej dmuchać na zimne...tak uważam.
witam, dzis ogladalem swoja turbine od spodu i zobaczylem cos takiego. Czy to turbina puszcza olej? Tak to wyglada, ze widac znaczne zapocenie, i jest delikatny zaciek az na miske olejowa.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2016, 16:52 przez wazkamax, łącznie zmieniany 2 razy.
Hej
Potrzebował bym, aby ktoś sprawdził logi. Mam problem z przyspieszaniem. Na 4 biegu z pedałem w podłogę (tak też były robione logi) czuć takie dławienie się i ogólne słabsze przyspieszenie. Wykres doładowania pokazuje niedoładowanie ok 30 kPa później przeładowanie i spadek i tak kilka razy. Później się wyrównuje ale nadal jest za mało. Nie mam DPF. Egr zaślepiony z obu stron (fizycznie jest ale z obu stron są blaszki). Nie wiem jak się za to zabrać. Poprosił bym o jakieś rady/fotoporady. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Wykres
Logi
Potrzebował bym, aby ktoś sprawdził logi. Mam problem z przyspieszaniem. Na 4 biegu z pedałem w podłogę (tak też były robione logi) czuć takie dławienie się i ogólne słabsze przyspieszenie. Wykres doładowania pokazuje niedoładowanie ok 30 kPa później przeładowanie i spadek i tak kilka razy. Później się wyrównuje ale nadal jest za mało. Nie mam DPF. Egr zaślepiony z obu stron (fizycznie jest ale z obu stron są blaszki). Nie wiem jak się za to zabrać. Poprosił bym o jakieś rady/fotoporady. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Wykres
Logi
Witam
Mój problem polega na tym ze auto pracuje poprawnie na krótkich odcinkach jazdy do 250 km. W czasie jazdy ciągłej na autostradzie po przekroczeniu odcinka ok 250km następuje brak mocy, jazda z prędkością ok 100km/h. Po wyłaczeniu silnika i ponownym włączeniu auto pracuje poprawnie aż do pokonania kolejnego odcinka ok250-300km i sutuacja się powtarza.
Po stracie mocy brak błędów na wyświetlaczu i opcomie. DPF usunięty. Silnik 1,9 120KM 2006r
Proszę o sugestie naprawy.
Mój problem polega na tym ze auto pracuje poprawnie na krótkich odcinkach jazdy do 250 km. W czasie jazdy ciągłej na autostradzie po przekroczeniu odcinka ok 250km następuje brak mocy, jazda z prędkością ok 100km/h. Po wyłaczeniu silnika i ponownym włączeniu auto pracuje poprawnie aż do pokonania kolejnego odcinka ok250-300km i sutuacja się powtarza.
Po stracie mocy brak błędów na wyświetlaczu i opcomie. DPF usunięty. Silnik 1,9 120KM 2006r
Proszę o sugestie naprawy.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Rozbiegnięcie silnika;
https://www.youtube.com/watch?v=FH1U93rsuys
i jak zatrzymać taki silnik (dusimy biegiem)
https://www.youtube.com/watch?v=Po5siJ5 ... Bf-dFrQLAA
https://www.youtube.com/watch?v=FH1U93rsuys
i jak zatrzymać taki silnik (dusimy biegiem)
https://www.youtube.com/watch?v=Po5siJ5 ... Bf-dFrQLAA
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Na pocieszenie, rozbieganie silnika występuje w dieslach, ze względu na sposób ich konstrukcji, sposobu tworzenia mieszanki.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
witajcie
Jestem nowy na Waszym forum i proszę wybaczyć jeżeli swój problem z autem opisuję w nieodpowiednim przedziale. Otóż mam Zafirę 1.9 CDTI z 2007 roku, auto ma 120km. Problemem jest turbina, która była regenerowana i niestety nie działa jak trzeba, świszcze i auto nie ma siły iść. Rozpędza się dopiero przy 2500-3000 obrotów. Mechanicy rozkładają ręce a ja już też mam dość ciągłej jazdy od mechanika do mechanika. Proszę niech ktoś mi napisze jaki numer turbiny powinien być zamontowany w aucie takim jak moje, obawiam się, że może po regeneracji mam włożony inną, nieodpowiednią.
pomóżcie, pozdrawiam
Jestem nowy na Waszym forum i proszę wybaczyć jeżeli swój problem z autem opisuję w nieodpowiednim przedziale. Otóż mam Zafirę 1.9 CDTI z 2007 roku, auto ma 120km. Problemem jest turbina, która była regenerowana i niestety nie działa jak trzeba, świszcze i auto nie ma siły iść. Rozpędza się dopiero przy 2500-3000 obrotów. Mechanicy rozkładają ręce a ja już też mam dość ciągłej jazdy od mechanika do mechanika. Proszę niech ktoś mi napisze jaki numer turbiny powinien być zamontowany w aucie takim jak moje, obawiam się, że może po regeneracji mam włożony inną, nieodpowiednią.
pomóżcie, pozdrawiam
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Kto Ci robił regeneracje? Czy kupiłeś już taką? Czy auto było prawidłowo zdiagnozowane? Wyskakują jakieś błędy? Trzeba sprawdzić czy turbina daje prawidłowe ciśnienie czy coś ją blokuje i posprawdzać całą masę innych rzeczy typu przewody, zawory sterujące, czujniki, egr, przepływka, intercooler. Znam przypadek zabrudzenia jakiegoś modułu sterowania gdzieś przy EGR i zakłucało to działanie turbiny tak, że dopiero od 3 tys auto w ogóle chciało jechać. Podaj więcej danych bo przyczyn może być cała masa.