Błąd 2452 58

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#76 Post autor: Anony Mous »

AdamK pisze:Dalszych nie planuje. tylko praca +/- 30 km. Ale wracając do mojego pytania, jeśli błąd jest inicjowany podczas próby wypalania to jest to kwestia czasu, ze na pewno się pojawi(tak mi się wydaje, poprawcie mnie jeśli się mylę).

czytałeś dokładnie z tamtego linka? Chyba nie. Więc cytuję:

Także uwaga....., są opisywane przypadki tych powyższych błędów gdzie wszystko okazało się ok, poza po prostu zapchanym filtrem. Wystarczyło wypalić i problemy znikły, np przypadek TOMASZ-2010 który miał p2452 oraz p242F. Oczywiście jak się tylko da, to wypalamy w warunkach naturalnych. Jeśli się nie da, to wymuszamy wypalanie interfejsem diagnostycznym. Więc nie kupujemy od razu czujnika, żeby nie powtarzać potem słów kolegi MieHor : niepotrzebnie przynajmniej na tym etapie wydałem kasę.

także być może błąd już sie nie pojawi

AdamK

#77 Post autor: AdamK »

kaliope pisze:
czytałeś dokładnie z tamtego linka? Chyba nie. Więc cytuję:

Także uwaga....., są opisywane przypadki tych powyższych błędów gdzie wszystko okazało się ok, poza po prostu zapchanym filtrem. Wystarczyło wypalić i problemy znikły, np przypadek TOMASZ-2010 który miał p2452 oraz p242F. Oczywiście jak się tylko da, to wypalamy w warunkach naturalnych. Jeśli się nie da, to wymuszamy wypalanie interfejsem diagnostycznym. Więc nie kupujemy od razu czujnika, żeby nie powtarzać potem słów kolegi MieHor : niepotrzebnie przynajmniej na tym etapie wydałem kasę.

także być może błąd już sie nie pojawi
Sorki kaliope ale w zacytowanym fragmencie nie widzę odpowiedzi na moje pytanie.
Dla przypomnienia napiszę je jeszcze raz.
W którym momencie jest inicjowany błąd?? Czy tylko podczas wypalania???

AdamK

#78 Post autor: AdamK »

Dzięki kaliope za odpowiedz :)

groouby

#79 Post autor: groouby »

witam, wczoraj przy dość dużym mrozie wyskoczył mi błąd ECN 245258.
Zgodnie z opisanymi w temacie wskazówkami nie pozostało nic innego jak wskoczyć pod autko. Okazało się że awarii uległa plastikowa rurka dochodząca di czujnika ciśnienia. Do podmianki idealnie pasuje wężyk gumowy fi8 (w moim przypadku ok 50cm). Cała wymiana zajęła ok 30 min z powodu utrudnionego dostępu. Konieczny podnośnik lub kanał

pzdr

jarekp

#80 Post autor: jarekp »

Witam.to mój pierwszy post. mam zafire 1,7 cdti 125KM 2008 od pół roku i niestety problemy z filtrem dpf. po wypedałowaniu wyskoczyły błędy

242f66
245203
245207
245261
245525
ZGODNIE Z TYM CO POCZYTAŁEM na forum sprawdziłem wężyk od czujnika różnicy ciśnień. wzrokowo wężyk jest ok ,tylko obejma była trochę lużna (wymiana na nową). Błędy dało się wykasować i już byłem szczęśliwy gdy po 200km zaczął się znowu wypalać dpf i następnie następowało to coraz częściej. Doszło nawet do tego że od razu po odpaleniu auta gdy silnik ma ze 40 stopni C wypalał się dpf. Po wymianie czujnika jest tak samo , z tym że wychodzi teraz średnia spalani 15l (wcześniej 8l). W między czasie doszedł problem z obrotami na biegu jałowym , podskoczyły do 1000 (850 normalnie). Ciekawostką jest to że gdy wcisnę pedał hamulca obroty spadają do normy.
Po powtórnym wypedałowaniu błędów nic nie wyskoczyło. nie zapaliła mi się nigdy żadna kontrolka .
Spróbuje jeszcze podmienić wężyk .
Liczę na jakieś podpowiedzi , co można jeszcze sprawdzić. Z góry dziękuje

grzegorz290969

#81 Post autor: grzegorz290969 »

Witam Panowie proszę o pomoc od kilku dni zapala mi się żółta kontrolka (samochód z kluczem) po sprawdzeniu metodą hamulec-gaz stacyjka pokazuje błąd ECN 245258 co to może być proszę o pomoc tu lub na maila grzegorz29-09@o2.plZ góry dziekuje.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#82 Post autor: Bodek »

grzegorz290969 pisze:Witam Panowie proszę o pomoc od kilku dni zapala mi się żółta kontrolka (samochód z kluczem) po sprawdzeniu metodą hamulec-gaz stacyjka pokazuje błąd ECN 245258 co to może być proszę o pomoc tu lub na maila grzegorz29-09@o2.plZ góry dziekuje.
ODPOWIEDŹ

Czujnik ciśnienia DPF.

Pytanie przeniesione.
Proszę używać opcji "szukaj" - Bodek
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

grzegorz290969

#83 Post autor: grzegorz290969 »

serdeczne dzięki jak sprawdze dam znać czy pomogło Pozdrawiam

vorny

#84 Post autor: vorny »

Witajcie,

niestety u mnie również pojawił się błąd 245258. Nie sprawdzałem jeszcze osławionych przewodów, mam zamiar zrobić to jutro. Napiszcie mi, czy w momencie gdy świeci się kontrolka auta z kluczykiem, wypalanie filtra nie jest możliwe, ponieważ czytałem że można spróbować przegonić auto wypalając filtr kasując co chwilę błąd Op-Comem, lub wyłączając zapłon co chwilę , a na pewno nie udam się w trasę gasząc motor co 3 minuty nie wiadomo ile razy. Czy ktoś z Tychów lub okolic posiada Op-Coma?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#85 Post autor: Bodek »

vorny pisze:Witajcie,

niestety u mnie również pojawił się błąd 245258. Nie sprawdzałem jeszcze osławionych przewodów, mam zamiar zrobić to jutro. Napiszcie mi, czy w momencie gdy świeci się kontrolka auta z kluczykiem, wypalanie filtra nie jest możliwe, ponieważ czytałem że można spróbować przegonić auto wypalając filtr kasując co chwilę błąd Op-Comem, lub wyłączając zapłon co chwilę , a na pewno nie udam się w trasę gasząc motor co 3 minuty nie wiadomo ile razy. Czy ktoś z Tychów lub okolic posiada Op-Coma?
Sprawdź przewody, zacznij od silnika i wymień bo będziesz miał kłopot jak się filtr zapcha i nie wypali.

Podepnij autko i sprawdź wartości.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

vorny

#86 Post autor: vorny »

Witajcie,

wjechałem samochodem na kanał i rzeczywiście okazało się że zerwany jest gumowy przewód wewnątrz komory silnika na łączeniu z metalowym przewodem. Przewód jest fi6. Przeraża mnie dostęp do czujnika różnicy ciśnień. Najprawdopodobniej pójdę w stronę druciarstwa i kupię kawałek przewodu fi 8-9 i dosztukuje, poskręca się 2 cybandami i powinno być ok.

Ewentualnie proszę o poradę w jaki sposób najlepiej dostać się z całkowicie nowym przewodem do czujnika ciśnień, od dołu, a może od góry. W jaki sposób Wy to robiliście :?: :)

Bartez
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 27 sty 2012, 17:13
Lokalizacja: lubelskie
Model:

#87 Post autor: Bartez »

Dostęp niejest taki tragiczny, zdejmij podszybie to trochę Ci się rozjaśni :) .
Kup przewód o prawidłowym przekroju zaoszczędzisz nerwów.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#88 Post autor: Bodek »

Odkręć osłonę pod autkiem, z tego co pamiętam 2 wkręty(pasowałby kanał) i jak popatrzysz do góry widać przewód, sprawne ręce i dasz radę, mój się rozsypał przy corocznym przeglądzie, więc od razu wymieniłem na nowy plus opaski.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

vorny

#89 Post autor: vorny »

Naprawione, ale metodą druciarską, tzn. plastik potraktowałem epoksydem, coś w rodzaju epoxyliny. Teraz pozostał problem kontrolki, czytałem że powinna sama zgasnąć po 20-30km. Prawda to czy jechać od razu na komputer wykasować błąd?

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#90 Post autor: guma75 »

Witam .
Ostatnio zastanawiałem się nad błędem P2279 -Wymieniłem zasyfiały filtr powietrza i błędu niema :D
Dzisiaj natomiast jadąc z pracy wyskoczyła mi kontrolka (samochód z kluczykiem) błąd P242F-75 nieznany kod błędu . Nadmieniam że nie mam problemu z wypalaniem DPF-u . Ostatnio byłem na Słowacji i jazda trasa, 600km od ostatniego wypalania a nasycenie mam 68% . Jazda przeważnie miasto a wypalanie co około 350km. Domyślam się że czym więcej trasy tym rzadsze wypalanie. Zastanawiam się dlaczego mnie ten błąd P242F-75 niepokoi skoro mam 68% nasycenie i wcześniej nie miałem problemów z wypalaniem dpf-u nawet przy jeździe po mieście i na krótkich odcinkach .Skasowałem błąd i będę obserwował.
Co o tym myślicie :roll:
Pozdrawiam


Autko odebrane od elektryka czujnik sprawdził i podobno działa . Upuścił około 0,5l oleju bo był nad stan . Wymusił wypalanie DPF-u i błąd jak na razie nie wyskakuje :D
Dojechałem do domu sprawdziłem ile jest procent nasycenia i zdziwienie 80% 5km od ostatniego wypalania. o co tu chodzi? Może będzie jeszcze raz wypalał . czy czujnik się zawiesił? Nie wiem co o tym myśleć. :roll:
Pozdrawiam

[ Dodano: Nie Kwi 14, 2013 18:46 ]
Wszystko dobrze się skończyło :D A wszystko przez błąd P2279 czyli zapchany filtr powietrza.A jest tak : Gdy wyskoczy błąd z silnika , wtedy nie może wypalić Dpf-u. Po wymianie filtra błąd skasowałem i filtr wypala się prawidłowo
GUMA75

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”