[B]Opinie, problemy dotyczące silników 1,7 CDTI
Witam forumowiczów
Na podwórku przed domem stoi co prawda nie Zosia lecz Asterix 1.7 CDTI ECOTEC®, 92 kW / 125 KM- z którym jest pewien problem , ale że silniki podobne a sam posiadam benzynę więc moje pytanie do forumowiczów znających bliżej temat tych dieslowskich - eko wynalazków.
Silnik odpala i pracuje równo , ma moc , zbiera się dobrze , błędów brak - niby wszystko jest oki - ale - kontrolka świec żarowych ciągle miga , jak się silnik rozgrzeje i się go pogoni - zaczyna kopcić - czasem jak parowóz , spalanie wtedy wzrasta o prawie 2 litry , niby to filtr cząsteczek się wypala? po kopci z 50 minut na postoju i spokój - spalinki normalne - nawet dymka nie puści prze gazowaniu , na drugi dzień niestety zabawa od nowa , filtr do wymiany ? czy tylko przegonienie auta po A4 pomoże ?
Na podwórku przed domem stoi co prawda nie Zosia lecz Asterix 1.7 CDTI ECOTEC®, 92 kW / 125 KM- z którym jest pewien problem , ale że silniki podobne a sam posiadam benzynę więc moje pytanie do forumowiczów znających bliżej temat tych dieslowskich - eko wynalazków.
Silnik odpala i pracuje równo , ma moc , zbiera się dobrze , błędów brak - niby wszystko jest oki - ale - kontrolka świec żarowych ciągle miga , jak się silnik rozgrzeje i się go pogoni - zaczyna kopcić - czasem jak parowóz , spalanie wtedy wzrasta o prawie 2 litry , niby to filtr cząsteczek się wypala? po kopci z 50 minut na postoju i spokój - spalinki normalne - nawet dymka nie puści prze gazowaniu , na drugi dzień niestety zabawa od nowa , filtr do wymiany ? czy tylko przegonienie auta po A4 pomoże ?
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Sprawdzaliście nasycenie filtra, ciśnienie i przebieg od ostatniego wypalaniashell'a pisze: Silnik odpala i pracuje równo , ma moc , zbiera się dobrze , błędów brak - niby wszystko jest oki - ale - kontrolka świec żarowych ciągle miga , jak się silnik rozgrzeje i się go pogoni - zaczyna kopcić - czasem jak parowóz , spalanie wtedy wzrasta o prawie 2 litry , niby to filtr cząsteczek się wypala? po kopci z 50 minut na postoju i spokój - spalinki normalne - nawet dymka nie puści prze gazowaniu , na drugi dzień niestety zabawa od nowa , filtr do wymiany ? czy tylko przegonienie auta po A4 pomoże ?
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Wygląda na problem z DPF. Wypalanie serwisowe albo czyszczenie chemiczne . Niewiele napisałeś o aucie dlatego to gdybanie.W moim nigdy jeszcze nie dymił.Jeśli masz dostęp do fejsa sprawdź nasycenie i zobacz błędy.Silnik powinien pracować równo i cicho. Koledzy z 1.9 . . . DPF w Isuzu jest inny , mniejszy i działa nieco inaczej. :>shell'a pisze:kontrolka świec żarowych ciągle miga
mozliwe w mazdzie to moze i mozliwe w oplu...Przemcio pisze:po 50 minutach ??? Czy aby na pewno wiesz co piszesz
zreszta czemu nie? jesli komputer dostaje takie dane ze podtrzymuje wypalanie...
zreszta sam doswiadczylem ze wypalanie na postoju trwalo dluzej niz w trasie a nastepne pojawilo sie wczesniej, pomimo nie zmienienia trybu jazdy, ani zuzycia paliwa...
Ciąg dalszy ......
Auto zostało przegonione po autostradzie 300km , prędkość 120-140-160 km/h - niby spokój - nic nie kopciło - tylko to spalanie ! po zjeździe z autostrady znów zaczyna dymić - więc gonienia ciąg dalszy i znów spokój - wracamy do domu - kopci - spalanie wyszło 16l/100km po 300 przejechanych kilometrach .Cały układ wydechowy w dół - filtr cały , nie draśnięty nawet mechanicznie . Auto na lawetę i wieziemy na techa 2 - błędów brak , ciśnienia w normie - nasycenie 174% , wykonano wypalanie serwisowe - i nic , jak kopcił tak kopci , dziwne tylko że auto nie muli , ma moc i zbiera się tak samo jak sprawne ( próba na autostradzie z przypadkowo spotkaną bliźniaczką z tym samym serduszkiem ). A mam pewne podejrzenia , auto ma najechane 140 tys km , a według "techa" sterownik dopiero 8 tys , nie wygląda na ruszany mechanicznie ( lekko zardzewiałe śruby , przybrudzony jak reszta ) - może ktoś próbował "wyciąć " DPF-a programowo ?
Auto zostało przegonione po autostradzie 300km , prędkość 120-140-160 km/h - niby spokój - nic nie kopciło - tylko to spalanie ! po zjeździe z autostrady znów zaczyna dymić - więc gonienia ciąg dalszy i znów spokój - wracamy do domu - kopci - spalanie wyszło 16l/100km po 300 przejechanych kilometrach .Cały układ wydechowy w dół - filtr cały , nie draśnięty nawet mechanicznie . Auto na lawetę i wieziemy na techa 2 - błędów brak , ciśnienia w normie - nasycenie 174% , wykonano wypalanie serwisowe - i nic , jak kopcił tak kopci , dziwne tylko że auto nie muli , ma moc i zbiera się tak samo jak sprawne ( próba na autostradzie z przypadkowo spotkaną bliźniaczką z tym samym serduszkiem ). A mam pewne podejrzenia , auto ma najechane 140 tys km , a według "techa" sterownik dopiero 8 tys , nie wygląda na ruszany mechanicznie ( lekko zardzewiałe śruby , przybrudzony jak reszta ) - może ktoś próbował "wyciąć " DPF-a programowo ?
możliwości brak - praktycznie - z skorzystania z hamowni
według "fachowca" sprawdzającego techem - ciśnienia w normie były
co do osłonki - mógłbyś rozwinąć temat ? wiedział bym co sprawdzić jeszcze
A czy był grzebany ? hmmmmmm - auto kupione w Niemczech - prawdy nie dojdziesz - ale zaczyna to wyglądać na nieudaną próbę "uszlachetnienia" silnika przez "fachowców" za Odry i Nysy Łużyckiej
według "fachowca" sprawdzającego techem - ciśnienia w normie były
co do osłonki - mógłbyś rozwinąć temat ? wiedział bym co sprawdzić jeszcze
A czy był grzebany ? hmmmmmm - auto kupione w Niemczech - prawdy nie dojdziesz - ale zaczyna to wyglądać na nieudaną próbę "uszlachetnienia" silnika przez "fachowców" za Odry i Nysy Łużyckiej
Mam Zafirę B 1,7cdti 125KM 2011r, niestety auto spala na trasie ok 9L a naautostradzie 10L ,auto jest po wymianie DPF na nowy .
czytałem taką opinię :
Uważam, że jest to chyba najgorszy silnik. Duża turbodziura, elastyczność bardzo kiepska do 2 tyś obr., powyżej już lepiej, dużo paliło 7,8 l przy prędkości 90 km/h. Po zmianie oprogramowania auto zachowywało się jak byłby silnik 1,9 150 KM. a spalanie spadło na poziomie 4,8 na trasie do 120 km/h, elastyczność auta zmieniła się już przy 1500 obr/min auto reaguje na pedał gazu. Przed zmianą oprogramowania auto miało 110KM a powinno mieć 125, po zmianie miało 150KM.
Prosze o poradę czy w/w opinia jest wiarygodna igdzie w pobliżu Jeleniej Góry możnaznaleśc żetelny warsztat .
czytałem taką opinię :
Uważam, że jest to chyba najgorszy silnik. Duża turbodziura, elastyczność bardzo kiepska do 2 tyś obr., powyżej już lepiej, dużo paliło 7,8 l przy prędkości 90 km/h. Po zmianie oprogramowania auto zachowywało się jak byłby silnik 1,9 150 KM. a spalanie spadło na poziomie 4,8 na trasie do 120 km/h, elastyczność auta zmieniła się już przy 1500 obr/min auto reaguje na pedał gazu. Przed zmianą oprogramowania auto miało 110KM a powinno mieć 125, po zmianie miało 150KM.
Prosze o poradę czy w/w opinia jest wiarygodna igdzie w pobliżu Jeleniej Góry możnaznaleśc żetelny warsztat .