Błąd P2279 - nieszczelność w układzie dolotowym

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
mario1910
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: 24 lis 2009, 11:22
Lokalizacja: lodz
Model:

#91 Post autor: mario1910 »

witam moze ktos podpowie blad ecn 227956
Ostatnio zmieniony 10 paź 2011, 20:15 przez mario1910, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#92 Post autor: MieHor »

P2279 - Wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza

P2279 Nieopomiarowane powietrze po stronie ssącej

Kolego na temat tego błędu jest bardzo wiele na forum - poszukaj w tematach związanych z DPF i EGR

mario1910
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: 24 lis 2009, 11:22
Lokalizacja: lodz
Model:

#93 Post autor: mario1910 »

to co mam rozumiec ze cos sie kroji z egre

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#94 Post autor: rhaaziel »

mario1910, moim zdaniem na 99% masz zasyfiony i przycinający się EGR. Dlatego zacząłbym od rozebrania go i wyczyszczenia (na forum są dokładne instrukcje jak to zrobić) przy okazji możesz przeczyścić przepustnicę, powinno pomóc.

Może się zdarzyć, że EGR będzie uwalony na amen i trzeba będzie kupić nowy (za ok 400zł da się wyrwać na alledrogo).

Generalnie na temat błędu P2279 jest chyba z 10 wątków, poszukaj poczytaj i zastosuj się do porady, którą podałem Ci na początku :)
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

max-76

#95 Post autor: max-76 »

możesz opowiedzieć jak poradziłeś sobie z tym błędem (problemem)?

Awatar użytkownika
diabolog
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 29 mar 2010, 13:23
Imię: Adam
Lokalizacja: Szczytno
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#96 Post autor: diabolog »

diabolog pisze:P2279-11

1. Turbina -zrobiona
2. Zawór EGR podstawiny (nowy) - nie pomogło
3. Przepływka podstawiona (z drugiego) - nie pomogło
4. Intercooler sprawdzony ciśnieniowo razem z przewodami dolotowymi - szczelny
teraz po wywaleniu DPF Zosia w czasie jazdy zachowuje się inaczej:
kontrolka zapala się tak jak poprzednio, ale auto nie wchodzi w tryb serwisowy i po dodaniu gazu kontrolka sama gaśnie. I tak co jakiś czas.
Zastawa 1100p 55KM; Daewoo lanos 1,5 16V 100KM; ZB 1,9 CDTi 150KM; a co potem ????

Awatar użytkownika
diabolog
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 29 mar 2010, 13:23
Imię: Adam
Lokalizacja: Szczytno
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#97 Post autor: diabolog »

I co z tym błędem ja walczę od 3 miesięcy ze zmiennym szczęściem.

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=5374
Zastawa 1100p 55KM; Daewoo lanos 1,5 16V 100KM; ZB 1,9 CDTi 150KM; a co potem ????

pmaly14

#98 Post autor: pmaly14 »

kolego a w jakich okolicznościach wchodził w tryb awaryjny chodzi mi o to czy na zimnym czy ciepłym przy dodawaniu gazu czy przy hamowaniu silnikiem bo walcze z podobnym błedem

Anony Mous

#99 Post autor: Anony Mous »

Turbo na pewno nie ma jakiś nieszczelności???Typu np pod uszczelką.

Awatar użytkownika
diabolog
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 29 mar 2010, 13:23
Imię: Adam
Lokalizacja: Szczytno
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#100 Post autor: diabolog »

tak jak pisałem na początku :
1. silnik ciepły 84-85 C
2. hamowanie silnikiem
Zastawa 1100p 55KM; Daewoo lanos 1,5 16V 100KM; ZB 1,9 CDTi 150KM; a co potem ????

Awatar użytkownika
diabolog
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 29 mar 2010, 13:23
Imię: Adam
Lokalizacja: Szczytno
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#101 Post autor: diabolog »

Nie
Sprawdzany pod ciśnieniem cały układ dolotowy. :evil:
Zastawa 1100p 55KM; Daewoo lanos 1,5 16V 100KM; ZB 1,9 CDTi 150KM; a co potem ????

pmaly14

#102 Post autor: pmaly14 »

kolego to ja mam to samo juz wszysko wykluczyłem oprócz DPF i sterownika

Anony Mous

#103 Post autor: Anony Mous »

Koledzy utwierdźcie mnie. Zadzownił do mnie sąsiad spanikowany, że auto nie wchodzi w obroty. Najpierw wypedałowałem mu 2279 a potem op-com i skasowałem. Po skasaowaniu wciąz wchodził mozolnie w obroty do 2 tyś. Pojechałem na przejażdżkę i po rozgrzaniu i bardzo dynamicznej jeździe auto już chodzi normalnie. Błąd póki co nie wyskakuje, auto wchodzi normalnie w obroty. Powiedziałem mu, że na 99.9% egr i poprosił mnie żebym mu zamówił na alle. Mam nadzieje, że sie nie mylę i nie wciągne go w niepotrzebne koszty. Szczelność układu dolotowego to raczej chyba nie bo auto by nie chodziło normalnie bo skasowaniu błędu, mylę się?

Anony Mous

#104 Post autor: Anony Mous »

Taż tak myślę Kaliope,bo gdyby uszkodzenie było mechaniczne typu,nieszczelny IC lub np uszkodzony przewód od IC do przepustnicy to błąd powinien być nawet po wykasowaniu.Być może trochę przedmuchałeś wentyl autu sąsiada,bo preferuje PSJ ;).Objawy jakie opisujesz sugerują problemy z EGR-em.

Anony Mous

#105 Post autor: Anony Mous »

Marki pisze:sąsiada,bo preferuje PSJ ;)..
gośc kupił zafirkę w sobotę.....i się załamał, że już problemy. 2005, z19dt, 200tyś przebiegu....i powiem wam, że przejechałem sie tym autem już w sobote i zdecydowanie słabiej ciągnie od mojej. Pewnie przez ten egr.....chodź może jeszcze ten boost sensor.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”