[B]Opinie:LPG a silniki 1,6, 1.8, 2,0T i 2.2 direct
witajcie, temat był aktualny w 2013 roku, rozpoczął go Kolega poszukujący informacji na temat zafiry z silnikiem 1,6. Napiszę coś od siebie: użytkuję takie auto od listopada 2013 roku. Do tej pory przejechałem niewiele bo 6 tysięcy. Pokonuję każdego miesiąca około 1000 km w tym połowa na trasie, średnia prędkość w mieście to 50, poza miastem 80 (dużo radarów straży miejskiej), jest włączona klimatyzacja, jedziemy we czworo z bagażem, średnie spalanie wynosi 7,8 litra lub 7,9 litra. Silnik przy włączonej klimatyzacji nie ma ochoty na start, ale kiedy już rozrusza się nie narzekam. Decyzję o zakupie podjąłem po tym jak przekonałem się o wyposażeniu, silnik 1,6 wybrałem ze względu na spalanie i fakt, że poruszam się po mieście (głównie), a trasy za miasto to niewielkie odległości + dwa razy do roku coś dalej jak wakacje. generalnie nie narzekam, na 1,8 nie było mnie stać, a diesel odstraszył filtrem cząstek stałych, pozdrawiam
- lawless
- Zafiromaniak
- Posty: 1167
- Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
- Imię: Adam
- Lokalizacja: PCH
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z1.8XER
- Gender:
- Kontakt:
A dlaczego na 1.8 cie nie stać przecież on może spalić mniej niż 1.6 mam 1.8 i tankuje podobnie jak miałem Vectrę 1.6 piszę podobnie no bo jest może troszkę wiecej wiadomo gabaryty auta i masa musi się odbić na spalaniugrzegorz1973 pisze:generalnie nie narzekam, na 1,8 nie było mnie stać, a diesel odstraszył filtrem cząstek stałych, pozdrawiam
Ps tak już myślę o większym silniczku
Myśl samodzielnie!
różnica w zakupie wynosiła prawie 7 tysięcy, dla kogoś to na pewno nie jest argument koronny, dla mnie wartość nie do przeskoczenia, ponadto na 1,8 musiałbym czekać cztery tygodnie dłużej, w związku z tym zakup miałbym w nowym roku - nikt nie gwarantował ceny z 2013 roku, a wyposażenie 1,6 jest całkiem przyzwoite, a co zaważyło na zakupie najbardziej to cena za jaką oddałem poprzednie auto sprzedawcy - w nowym roku nie miałbym już takich korzyści, w sumie widzisz, jest wiele do napisania co za a co przeciw, pozdrawiam
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
Shell Warszawa:grzegorz1973 pisze:no więc jeżeli na benzynie spala 7,8 litra to czy jest sens zakładać gaz?
czy teraz widzisz zasadność mojej wypowiedzi?
7,8 x 5,59 zł = 43,60 zł/100 km
(7,8 +20%) x 2,56 zł = 23,96 zł/100 km
Różnica 19,64 zł/100 km
Instalacja 3600 zł
Zwrot po 18300 km (dokładając droższe nadanie techniczne i koszta wymiany filtrów, świec czy regulacji niech będzie że po 20 tys się zwróci).
Oczywiście można inaczej wyregulować instalację (optimum to jakieś 15%) i założyc sporo tańszą (STAG + Zawoli + Hana to jakieś maks 3000, a w innych regionach pewnie taniej) więc zwróci się po 12-15 tys.
Wszystko zależy od tego jak długo zajmie Ci przejechanie tego dystansu i jak długo zamierzasz mieć ten samochód. Dopiero wtedy można odpowiedzieć na pytanie czy gaz ma sens.
Trzeba też pamiętać o tym że benzyna będzie coraz szybciej drożała, a gaz dopóki nie podniosą akcyzy będzie drożał wolniej.
-
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 lut 2013, 15:50
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: a18xer
- Gender:
Pięknie powiedziane ale i tak część ludzi nie może tego zrozumieć ale to ja się cieszę i ich nie przekonuję dobrze, że są tacy co wolą jeździć na Pb dzięki temu ciągle wł. gaz drożeje wolniej a Pb szybciej.cns80 pisze:Wszystko zależy od tego jak długo zajmie Ci przejechanie tego dystansu i jak długo zamierzasz mieć ten samochód. Dopiero wtedy można odpowiedzieć na pytanie czy gaz ma sens.
Trzeba też pamiętać o tym że benzyna będzie coraz szybciej drożała, a gaz dopóki nie podniosą akcyzy będzie drożał wolniej.