Błąd 2452 58

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Zocha ze wsi

#91 Post autor: Zocha ze wsi »

No to od dziś jeżdżę autem - a co tam pochwalić się chciałam

ale żeby nie było za słodko to mam błąd w Zafirze B :

ECN 245258

Podczas badan technicznych jakie auto dziś przeszło okazało się ze pęknięty jest przewód elastyczny ten ciśnieniowy do dpf . No i chciałam jeszcze sprawdzić ogolny stan auta i pod komputer podlaczyc ale panowie w Opelowskim Serwisie odradzili , kazali najpierw usunąć usterke , usunąć błąd , a potem sprawdzać ale taki przewodzik u nich to wydatek 350zł + wymiana 150zł + wykasowanie błędu (ceny nie pamiętam) i wypalenie u nich dpf 80zł no i te ogólne badanie auta kolejne 150zł :> a jeszcze czekaja mnie wydatki z normalnymi tablicami i wyposazenie auta ( gasnica , wycieraczki, płyn do spryskiwacza, instrukcja Zafirki itd. bo auto nic nie ma ) i dowodem bo na razie wszystko jest tymczasowe no ale wracając do tematu

czy da się jakos zaoszczedzic i wymienić ten przewod samemu ? czytałam ze można sprobowac , kanal bym miała u sąsiada tylko kwestia nabycia tego przewodu bo nigdzie go w Suwalkach nie maja ( przynajmniej tam gdzie bylam ) :evil: ...plis pomóżcie bo nie znam się i nie wiem co konkretnie szukac a wydatki w tym miesiącu sa zbyt już duże i licze każdy grosz bo samo kupno auta to już spory wydatek + rejestracja w Polsce

znajdzie się jakas dobra duszyczka ? ;)

dampat
Bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 04 sie 2013, 13:43
Imię: Damian
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#92 Post autor: dampat »

Dziś nieszczęsna kontrolka pojawiła się po sprawdzeniu błędu wyskoczył p245258 teraz moje pytanie ile trzeba kupić tego przewodu żeby nie robić 2 razy tego samego choć jeszcze nie kładłem się pod autem a kanału nie mam więc trochę roboty mnie czeka

Szymon78

#93 Post autor: Szymon78 »

to zalezy gdzie masz peknięcie...

-jak przy samym DPF-ie to 2x 15cm spokojnie starcza (jak dobrze pamiętam 10cm podejdzie)
-jak przy samym czujniku na grodzi silnika to trzeba kombinować. Tam jest połączanie rurka metalowa+igielit (twardy) wiec najlepiej połączyć to innym gumowym...dojście masakryczne.

Sprawdź wpierw gdzie masz pęknięty.

ja kupowałem w TUBES wysokotemperaturowy dla tych koło puszki DPF (inny się stopi do spalin). Na grodzi wystarczy zwykły igielit...spaliony są zimniejsze

dampat
Bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 04 sie 2013, 13:43
Imię: Damian
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#94 Post autor: dampat »

właśnie jestem po wymianie pękł przy grodzi na dole wymieniłem cały od czujnika aż do tej rurki dostęp taki sobie ale znalazłem kanał przy garażach nie zamykany :) teraz czekam czy pojawi się błąd jak nie to :piwo:

śruba
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 02 wrz 2012, 17:17
Lokalizacja: Jelenia Góra
Model:

#95 Post autor: śruba »

Nie polecam do wymiany stosowanie przewodu papaliwowego. Miałem pęknięty ten przewód za granicą, kupiłem zwykły przewód paliwowy i wymieniłem dosłownie na drodze, wjechałem na wysoki krawężnik i wymieniłem bez używania lewarka. Przewód wytrzymał 37tkm i się wykruszył na dole przy przy pierwszej opasce i znowu awaria mnie dopadła za granicą i znowu wysoki krawężnik i skrucenie przewodu i w droge.

Skasowany użytkownik 6483

#96 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

ja również wymieniałem ten przewód , który biegnie od metalowej rurki przy DPF-ie . Kupiłem ok 1,5m tak by mi nie brakło. Jest to specjalny wysokociśnieniowy przewód gumowy. Załozyłem go bardzo ciasno na odcinku od dolnego przewodu metalowego aż do tego wyjścia przy filtrze paliwa. Jeszcze tego samego dnia , błąd sam sie wykasował . Zrobiłem juz jakieś 3 tys km i wszystko gra i buczy . Koszt - 15zł plus moja roota :piwo:

śruba
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 02 wrz 2012, 17:17
Lokalizacja: Jelenia Góra
Model:

#97 Post autor: śruba »

U mnie ten przewód paliwowy wytrzymał 37 tkm

aqua

#98 Post autor: aqua »

Czy może ktoś podać namiar sklepu , aukcji gdzie kupić taki przewód? Sprawa dość pilna .

Awatar użytkownika
piokraz
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
Imię: Piotr
Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19dth

#99 Post autor: piokraz »

Witam
U mnie wczoraj pojawił się błąd P242F-75 . W domu podpiąłem OPComa wykasowałem ( w opisie błąd nieznany )Sprawdziłem filtr PDF Zapchanie 70% od ostatniego wypalania 730 km. Jeżdżę na długie trasy codziennie 120 km ( jakieś 70 % trasa ). Dzisiaj skubaniec wyskoczył jeszcze raz. No i wiadomo leki :evil: Przejechałem 30 km powyżej 3000 obr/min bo inaczej się nie dało muł niesamowity. Po wyłączeniu silnika nadal kontrolka się pali jednak można wejść na obroty. Filtr nigdy nie sygnalizował mi wypalania PDF. Widocznie u mnie tego nie robi. Tylko wzrasta spalanie, ale nigdy tego nie obserwowałem. Piszecie że trzeba sprawdzić jakiś przewód elastyczny, ale gdzie go szukać ? Jakie kroki poczynić aby usunąć usterkę ? :cry:

pozdrawiam:
Piotr

Skasowany użytkownik 6483

#100 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Jeśli chodzi o ten nieszcześny przewód różnicy cisnień DPF to musisz wskoczyć pod auto i odnależć puszkę DPF a jest ona zlokalizowana zaraz na początku układu wydechowego. łatwo ja znaleźć bo dochodza do niej dwa przewody , które łączą sie z metalowymi przewodami , wchodzacymi do DPF. jak to znajdziesz to wymacaj te przewody , które tam dochodzą od strony filtra paliwa zlokalizowanego w komorze silnika. Mój przewód był wykruszony i rozpadł mi sie w rękach. Koszt niewielki bo w każdym sklepie moto kupisz dobry przewód ciśnieniowy w oplocie za grosze a założenie to tez żadna sztuka...a radość ogromna :piwo: :piwo: :piwo:

Awatar użytkownika
piokraz
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
Imię: Piotr
Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19dth

#101 Post autor: piokraz »

Obejrzałem DPF od spodu jest okej wężyki nie spróchniałe. Sprawdziłem jeszcze raz na OPcomie i przebieg od ostatniej regeneracji DPF 835 km. Regeneracja 0%. Nasycenie filtra cząstek stałych 80%. I nadal błąd P242F-75. Pod maską okopcony wentylator przy chłodnicy i wąż. Przy uruchomionym silniku czuć i widać spaliny w komorze silnika. Jednak za cholerę nie widać gdzie się wydobywają. :cry:
Ostatnio zmieniony 01 mar 2017, 20:38 przez piokraz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5222
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#102 Post autor: fredas »

to jest ten wężyk
http://i.imgur.com/OfkYmeo.jpg
znajduje się na ścianie grodziowej komory silnika i kabiny ;)
no chyba że plecionka :mysli:
Ostatnio zmieniony 01 mar 2017, 20:56 przez fredas, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Obrazek

Skasowany użytkownik 6483

#103 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Może spaliny dostawają Ci sie do komory silnika przez ten przewód róznicy cisnień, który gdzies po drodze popekał?

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5222
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#104 Post autor: fredas »

jarecki69 pisze:Może spaliny dostawają Ci sie do komory silnika przez ten przewód róznicy cisnień, który gdzies po drodze popekał?
U mnie było czuć jakby jaraną gumą i wywaliło błąd czujnika różnicy ciśnień po reperacji ok a przed nawet wypalanie odbywało się normalnie :P co mnie dziwiło
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
piokraz
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
Imię: Piotr
Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19dth

#105 Post autor: piokraz »

U mnie czuć typowo spalinami.
Wentylator i rura uwalona sadzą . :cry:
Okopcona rura i wentylator
Wentylator trochę przetarty
Okopcony wentylator

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”