Strona 1 z 8

[B]Opinie, problemy dotyczące silników 1,7 CDTI

: 09 gru 2009, 07:48
autor: piotrjfk
witam.
Jestem zainteresowany zakupem Zafiry z silnikiem diesla 1.7 w wersji 125 KM.
Samochod po przebiegu 50000 km.
Moze ktos z Szanownych Kolegow ma doswiadczenia z ta jednostka. Jesli tak, to prosze o opinie w kwestii:
-osiagow
-glosnosci
-spalania
-awaryjnosci
z gory dziekuje

Pozdrawiam

: 09 gru 2009, 14:35
autor: kicaj
zartujesz sobie?
czy naprawde nie czytales forum wogole??

osiagi - moga byc
glosnosc moze byc
spalanie moze byc
awaryjnosc moze byc
IMVHO
prosze bardzo...
pozdrawiam

: 09 gru 2009, 20:46
autor: Lorry
Nie jest to zła jednostka, stosowana głównie do tej pory w Astrze III i generalnie jakiś wielkich problemów z nią nie ma, oprocz standardu jak na nowoczesnego diesla. Idea do wprowadzenia tego silnika była taka zeby klienci z zachodu mogli kupić słabszego i mniejszego diesla ze względu na podatki, ekologie itp.

Osiągi w miare ok, spalanie tyci tyć niższe od 1.9 120, jest troszkę cichszy, awaryjność podobna, natomiast podatność na ew modyfikacje jak i zapewne ogólna żywotność troszkę niższa od 1.9 ze względu na większe wysilenie ;)

: 09 gru 2009, 23:34
autor: timi68
piotrjfk pisze:jestem zainteresowany zakupem Zafiry z silnikiem diesla 1.7 w wersji 125 KM.
Dla mnie ten silnik jest zdecydowanie za słaby dla Zafci.

: 10 gru 2009, 00:22
autor: kicaj
kazdy ma wlasne zdanie
ja jezdze 150KM i sobie chwale
ale jezdzilem wczesniej mondeo kombi 115KM w dieslu i tez sobie chwalilem
wiec uwazam ze 120KM z 1.7 tez by bylo ok, zreszta sam sie rozgladalem za 120KM jak szukalem zafki...
przed liftem byl 1.9 w 3 wersjach 100 120 i 150
po liscie 2 nizsze moce przeszly do 1.7 (mniejszy podatek) ale 150KM zostal w 1.9
zreszta w insigni ma 160KM...

: 10 gru 2009, 07:09
autor: Maciek
timi68 pisze:
piotrjfk pisze:jestem zainteresowany zakupem Zafiry z silnikiem diesla 1.7 w wersji 125 KM.
Dla mnie ten silnik jest zdecydowanie za słaby dla Zafci.

Nie wiem jak może być za słaby jak moc i moment ma jak Twoja 2.2.

Dla mnie jest bez sensu, bo jest bardziej wysilony od 1.9 i nie wiem po co Opel zmieniał w miarę dobre silniki.

Ale jak napisał kicaj - chodzi o kasę, chociaż nie sądziłem, że może być aż taka różnica w opłatach między 1.7/1.9.

: 10 gru 2009, 08:10
autor: piotrjfk
witam
bardzo dziekuje za podzielenie sie opiniami.
jezdze spokojnie, bardziej zalezy mi na ekonomice i komforcie niz na osiagach.
zdaje sobie sprawe z bolaczek trapiacych silniki diesla, dlatego nie zamierzam kupowac auta z wiekszym przebiegiem niz 50000 km.
wiem, ze to nie daje gwarancji, iz z silnikiem bedzie wszystko OK, no ale zwieksza szanse niewystapienia dosc typowych usterek przy pewnych przebiegach.
jezeli jeszcze moge spytac- jak naprawde jest z filtrem czastek stalych w ktore wyposazone jest silnik 1,7 125 KM.
Opel zapewnia ,iz jest on calkowicie bezobslugowy i nie wymaga dopalania.
niestety wszyscy moi znajomi,ktorzy maja diesla z filtem (nie jezdza dlugich tras) niepolecaja tego rozwiazania.
pozdrawiam, zycze szerokosci

: 10 gru 2009, 09:25
autor: rysiaczek!vippp
Jest to jakieś tam nowum, wiec ludzie się jeszcze nie przyzwyczili często gęsto po zakupie auta są zaskoczeni jakimś wypalaniem /a to rzecz normalna i jak wspomniałeś bezobsługowa/ a awarie zdarzają się wszędzie i każdemu. Aut z DPF jest coraz więcej i będą prawdopodobnie wszystkie w niedługim czasie. Auto trzeba od czasu do czasu przegonić, ale to przydaje się każdemu dieslowi, w końcu to diesel.
Jak dbasz o auto to pojeździsz Zafira zbiera dobre opinie i jest żadkim klientem u mechaników. Ale ja osobiście polecam jednak 1,9 120 kM. Na ekonomię napewno nie bedziesz narzekał a silnik trwalszy. Jeżdzą Zośką od sierpnia w większości po mieście raz lub dwa razy w miesiącu gdzieś pogonię i jest oki. Raz przeczyscilem EGR i raz zaczeło się wypalanie jak chciałem wjechać do garażu, popędziłem trochę dłużej wypaliło się i cacy - oby tak dalej. Poza tym, nie odczuwam niedogodności wypalania podczas normalnej eksploatacji.

: 10 gru 2009, 13:26
autor: timi68
Maciek pisze:Nie wiem jak może być za słaby jak moc i moment ma jak Twoja 2.2.
Dla ma znaczenie czy ta sama moc pochodzi z silnika 1,7 czy 2,2 a szczególnie na 4 i 5 biegu, nie chcę wspominać o wzniesieniach.

: 10 gru 2009, 22:13
autor: Lorry
kicaj pisze:zreszta w insigni ma 160KM...
tam jest 2.0 ;)

timi68, masz rację , choć w 1.7 jest to troszkę zniwelowane poprzez 6 biegową skrzynię (zupełnie inne zestopniowanie) oraz przez turbo ze zmienną geometrią ;)
piotrjfk pisze:jak naprawde jest z filtrem czastek stalych w ktore wyposazone jest silnik 1,7 125 KM.
Opel zapewnia ,iz jest on calkowicie bezobslugowy i nie wymaga dopalania.
wiadomo że Opel bedzie twierdził że jest to dobre rozwiązanie itp. Jednak widząc problemy jakie stwarza DPF w przypadku gosiśmiem w to wątpić. Jeżeli przebiegi roczne nie są duże i głównie po mieście, okolicach podmiejskich to wg mnie lepsza bedzie jednak benzyna np. bardzo udany 1.8 który bedzie dobry i w mieście i w trasie, zawsze można do niego dołożyć LPG ;) . Lub jesli wybitne oszczędności to 1.6 twinport 115KM. Generalnie rzecz ujmując nowoczesne diesle na krótką i oszczędną jazdę nie są stworzone. I wg. mnie lepszy bedzie jednak tu 1.9 120KM jeśli koniecznie diesel. Owszem spalanie wyglada fajnie, lecz koszty eksploatacyjne są generalnie wyzsze ;) Są specjalne kalkulatory, na których oblicza się opłacalność diesla. W moim wypadku zwróciłby się po 7 latach :lol:

: 10 gru 2009, 22:22
autor: gosia
Jak najbardziej przychylam się do tego co powiedział Lorry....na krótkie trasy ,po mieście ......tylko benzyna!!!!Co prawda..... nie każdy musi mieć takie problemy jak ja z DPF itp.itd.,ale jednak w przypadku ich pojawienia się ,koszty są naprawdę spore.....no i ile nerwów przy tym, to już przemilczę!!!Także -wybór należy do Ciebie!!!!Pozdrawiam!

: 10 gru 2009, 22:31
autor: vorny
NA DPF jest rozwiązanie, wyciąć i zastąpić emulatorem, koszt max 2K PLN, ale to raczej po gwarancji ;) Co do samego silnika, jego awaryjności to za dużo powiedzieć jeszcze nie możemy, bo to nowy silnik. Jak cena za tą zafkę jest dobra to brać i liczyć że będzie się dobrze sprawować :)

: 10 gru 2009, 22:36
autor: Lorry
vorny, my nie ale użytkownicy Astry H tak, i bazując na ich przezyciach zły nie jest, poniekad porównywalny do 1.9cdti/jtd , a ten jak wiadomo nalezy do najlepszych w klasie ;)
vorny pisze:Jak cena za tą zafkę jest dobra
ale też realna--- lepiej dopłacić 5 tysi niż dać się nabrać w złożoną z 3ech minę ;)

: 10 gru 2009, 23:18
autor: rzadki
Lorry pisze:1.9cdti/jtd , a ten jak wiadomo nalezy do najlepszych w klasie ;)
baa, bo od fiata :)

ten silnik chyba nawet dostał jakąś nagrodę :)

też bym postawił na ewentualnie mniejszą bezawaryjność, niż niedużo niższe spalanie. brałbym auto 1,9 cdti

: 11 gru 2009, 13:11
autor: piotrjfk
witam Kolezanki i Kolegow.
jeszcze raz dziekuje za info.
przepraszam za moje dyletanckie pytania ale jezdze od kilku lat Honda i jakiekolwiek problemy z autem sa mi obce.nie mialem okazji nabyc (naszczscie :) ) doswiadczen w tej kwestii.
'im dalej w las tym coraz ciemniej" wiec mam kolejne pytania:
-czy usuniecie DPF jest mozliwe bez negatywnego wplywu na inne podzespoly auta(silnik,katalizator)?
-czy tez SOFT o ktorym piszecie(na nasze drogi,jazda miejska) pochodzi z ASO OPLA ?
-czy auto jakos sygnalizuje poczatek procesu wypalania (kontrolki) i jak dluga musi byc "wycieczka" aby proces dokonal sie calkowicie?
-czy mozecie polecic dobry warsztat znajacy sie na rzeczy na terenie Warszawy
i na koniec chcialbym dowiedziec sie czegos na temat jakosci montarzu wnetrza(skrzypienia,brzeczenie...).
serdecznie pozdrawiam-piotr