Strona 1 z 8
[B]Opinie, problemy dotyczące silników 1,7 CDTI
: 09 gru 2009, 07:48
autor: piotrjfk
witam.
Jestem zainteresowany zakupem Zafiry z silnikiem diesla 1.7 w wersji 125 KM.
Samochod po przebiegu 50000 km.
Moze ktos z Szanownych Kolegow ma doswiadczenia z ta jednostka. Jesli tak, to prosze o opinie w kwestii:
-osiagow
-glosnosci
-spalania
-awaryjnosci
z gory dziekuje
Pozdrawiam
: 09 gru 2009, 14:35
autor: kicaj
zartujesz sobie?
czy naprawde nie czytales forum wogole??
osiagi - moga byc
glosnosc moze byc
spalanie moze byc
awaryjnosc moze byc
IMVHO
prosze bardzo...
pozdrawiam
: 09 gru 2009, 20:46
autor: Lorry
Nie jest to zła jednostka, stosowana głównie do tej pory w Astrze III i generalnie jakiś wielkich problemów z nią nie ma, oprocz standardu jak na nowoczesnego diesla. Idea do wprowadzenia tego silnika była taka zeby klienci z zachodu mogli kupić słabszego i mniejszego diesla ze względu na podatki, ekologie itp.
Osiągi w miare ok, spalanie tyci tyć niższe od 1.9 120, jest troszkę cichszy, awaryjność podobna, natomiast podatność na ew modyfikacje jak i zapewne ogólna żywotność troszkę niższa od 1.9 ze względu na większe wysilenie
: 09 gru 2009, 23:34
autor: timi68
piotrjfk pisze:jestem zainteresowany zakupem Zafiry z silnikiem diesla 1.7 w wersji 125 KM.
Dla mnie ten silnik jest zdecydowanie za słaby dla Zafci.
: 10 gru 2009, 00:22
autor: kicaj
kazdy ma wlasne zdanie
ja jezdze 150KM i sobie chwale
ale jezdzilem wczesniej mondeo kombi 115KM w dieslu i tez sobie chwalilem
wiec uwazam ze 120KM z 1.7 tez by bylo ok, zreszta sam sie rozgladalem za 120KM jak szukalem zafki...
przed liftem byl 1.9 w 3 wersjach 100 120 i 150
po liscie 2 nizsze moce przeszly do 1.7 (mniejszy podatek) ale 150KM zostal w 1.9
zreszta w insigni ma 160KM...
: 10 gru 2009, 07:09
autor: Maciek
timi68 pisze:piotrjfk pisze:jestem zainteresowany zakupem Zafiry z silnikiem diesla 1.7 w wersji 125 KM.
Dla mnie ten silnik jest zdecydowanie za słaby dla Zafci.
Nie wiem jak może być za słaby jak moc i moment ma jak Twoja 2.2.
Dla mnie jest bez sensu, bo jest bardziej wysilony od 1.9 i nie wiem po co Opel zmieniał w miarę dobre silniki.
Ale jak napisał kicaj - chodzi o kasę, chociaż nie sądziłem, że może być aż taka różnica w opłatach między 1.7/1.9.
: 10 gru 2009, 08:10
autor: piotrjfk
witam
bardzo dziekuje za podzielenie sie opiniami.
jezdze spokojnie, bardziej zalezy mi na ekonomice i komforcie niz na osiagach.
zdaje sobie sprawe z bolaczek trapiacych silniki diesla, dlatego nie zamierzam kupowac auta z wiekszym przebiegiem niz 50000 km.
wiem, ze to nie daje gwarancji, iz z silnikiem bedzie wszystko OK, no ale zwieksza szanse niewystapienia dosc typowych usterek przy pewnych przebiegach.
jezeli jeszcze moge spytac- jak naprawde jest z filtrem czastek stalych w ktore wyposazone jest silnik 1,7 125 KM.
Opel zapewnia ,iz jest on calkowicie bezobslugowy i nie wymaga dopalania.
niestety wszyscy moi znajomi,ktorzy maja diesla z filtem (nie jezdza dlugich tras) niepolecaja tego rozwiazania.
pozdrawiam, zycze szerokosci
: 10 gru 2009, 09:25
autor: rysiaczek!vippp
Jest to jakieś tam nowum, wiec ludzie się jeszcze nie przyzwyczili często gęsto po zakupie auta są zaskoczeni jakimś wypalaniem /a to rzecz normalna i jak wspomniałeś bezobsługowa/ a awarie zdarzają się wszędzie i każdemu. Aut z DPF jest coraz więcej i będą prawdopodobnie wszystkie w niedługim czasie. Auto trzeba od czasu do czasu przegonić, ale to przydaje się każdemu dieslowi, w końcu to diesel.
Jak dbasz o auto to pojeździsz Zafira zbiera dobre opinie i jest żadkim klientem u mechaników. Ale ja osobiście polecam jednak 1,9 120 kM. Na ekonomię napewno nie bedziesz narzekał a silnik trwalszy. Jeżdzą Zośką od sierpnia w większości po mieście raz lub dwa razy w miesiącu gdzieś pogonię i jest oki. Raz przeczyscilem EGR i raz zaczeło się wypalanie jak chciałem wjechać do garażu, popędziłem trochę dłużej wypaliło się i cacy - oby tak dalej. Poza tym, nie odczuwam niedogodności wypalania podczas normalnej eksploatacji.
: 10 gru 2009, 13:26
autor: timi68
Maciek pisze:Nie wiem jak może być za słaby jak moc i moment ma jak Twoja 2.2.
Dla ma znaczenie czy ta sama moc pochodzi z silnika 1,7 czy 2,2 a szczególnie na 4 i 5 biegu, nie chcę wspominać o wzniesieniach.
: 10 gru 2009, 22:13
autor: Lorry
kicaj pisze:zreszta w insigni ma 160KM...
tam jest 2.0
timi68, masz rację , choć w 1.7 jest to troszkę zniwelowane poprzez 6 biegową skrzynię (zupełnie inne zestopniowanie) oraz przez turbo ze zmienną geometrią
piotrjfk pisze:jak naprawde jest z filtrem czastek stalych w ktore wyposazone jest silnik 1,7 125 KM.
Opel zapewnia ,iz jest on calkowicie bezobslugowy i nie wymaga dopalania.
wiadomo że Opel bedzie twierdził że jest to dobre rozwiązanie itp. Jednak widząc problemy jakie stwarza DPF w przypadku
gosiśmiem w to wątpić. Jeżeli przebiegi roczne nie są duże i głównie po mieście, okolicach podmiejskich to wg mnie lepsza bedzie jednak benzyna np. bardzo udany 1.8 który bedzie dobry i w mieście i w trasie, zawsze można do niego dołożyć LPG
. Lub jesli wybitne oszczędności to 1.6 twinport 115KM. Generalnie rzecz ujmując nowoczesne diesle na krótką i oszczędną jazdę nie są stworzone. I wg. mnie lepszy bedzie jednak tu 1.9 120KM jeśli koniecznie diesel. Owszem spalanie wyglada fajnie, lecz koszty eksploatacyjne są generalnie wyzsze
Są specjalne kalkulatory, na których oblicza się opłacalność diesla. W moim wypadku zwróciłby się po 7 latach
: 10 gru 2009, 22:22
autor: gosia
Jak najbardziej przychylam się do tego co powiedział Lorry....na krótkie trasy ,po mieście ......tylko benzyna!!!!Co prawda..... nie każdy musi mieć takie problemy jak ja z DPF itp.itd.,ale jednak w przypadku ich pojawienia się ,koszty są naprawdę spore.....no i ile nerwów przy tym, to już przemilczę!!!Także -wybór należy do Ciebie!!!!Pozdrawiam!
: 10 gru 2009, 22:31
autor: vorny
NA DPF jest rozwiązanie, wyciąć i zastąpić emulatorem, koszt max 2K PLN, ale to raczej po gwarancji
Co do samego silnika, jego awaryjności to za dużo powiedzieć jeszcze nie możemy, bo to nowy silnik. Jak cena za tą zafkę jest dobra to brać i liczyć że będzie się dobrze sprawować
: 10 gru 2009, 22:36
autor: Lorry
vorny, my nie ale użytkownicy Astry H tak, i bazując na ich przezyciach zły nie jest, poniekad porównywalny do 1.9cdti/jtd , a ten jak wiadomo nalezy do najlepszych w klasie
vorny pisze:Jak cena za tą zafkę jest dobra
ale też realna--- lepiej dopłacić 5 tysi niż dać się nabrać w złożoną z 3ech minę
: 10 gru 2009, 23:18
autor: rzadki
Lorry pisze:1.9cdti/jtd , a ten jak wiadomo nalezy do najlepszych w klasie
baa, bo od fiata
ten silnik chyba nawet dostał jakąś nagrodę
też bym postawił na ewentualnie mniejszą bezawaryjność, niż niedużo niższe spalanie. brałbym auto 1,9 cdti
: 11 gru 2009, 13:11
autor: piotrjfk
witam Kolezanki i Kolegow.
jeszcze raz dziekuje za info.
przepraszam za moje dyletanckie pytania ale jezdze od kilku lat Honda i jakiekolwiek problemy z autem sa mi obce.nie mialem okazji nabyc (naszczscie
) doswiadczen w tej kwestii.
'im dalej w las tym coraz ciemniej" wiec mam kolejne pytania:
-czy usuniecie DPF jest mozliwe bez negatywnego wplywu na inne podzespoly auta(silnik,katalizator)?
-czy tez SOFT o ktorym piszecie(na nasze drogi,jazda miejska) pochodzi z ASO OPLA ?
-czy auto jakos sygnalizuje poczatek procesu wypalania (kontrolki) i jak dluga musi byc "wycieczka" aby proces dokonal sie calkowicie?
-czy mozecie polecic dobry warsztat znajacy sie na rzeczy na terenie Warszawy
i na koniec chcialbym dowiedziec sie czegos na temat jakosci montarzu wnetrza(skrzypienia,brzeczenie...).
serdecznie pozdrawiam-piotr