Szarpanie i nierówna praca Zafira B 1,7 CDTi

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
GRYSZA

Szarpanie i nierówna praca Zafira B 1,7 CDTi

#1 Post autor: GRYSZA »

Witam. Od pewnego czasu przy jeździe na drugim biegu przy wolnym przyspieszaniu silnik zaczyna szarpać (tak jak by się przytykał) potem jest ok'. Zaobserwowałem też nieznaczne wahania wskazówki obrotomierza na wolnych obrotach. Komputer nie pokazuje błędów. EGR wymieniony. Jak ktoś miał taki problem i go rozwiązał to proszę o pomoc. Pozdrawiam

shaqal
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 02 wrz 2011, 00:01
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk
Model:

#2 Post autor: shaqal »

Z reguły EGR daje takie objawy, egr nowy czu używany?
!!! Diagnostyka: Opel, Saab, Audi, VW, Seat, Skoda, Citroen, Peugeot, Renault, BMW - 692 226 016 !!!

piorun

#3 Post autor: piorun »

GRYSZA, wyczyścić i spokój na jakis rok

GRYSZA

#4 Post autor: GRYSZA »

EGR nowy

arteq

#5 Post autor: arteq »

Mam pytanie ile kosztuje czyszczenie EGR i kogo w Warszawie polecacie ?

imalas

#6 Post autor: imalas »

GRYSZA pisze:Witam. Od pewnego czasu przy jeździe na drugim biegu przy wolnym przyspieszaniu silnik zaczyna szarpać (tak jak by się przytykał) potem jest ok'. Zaobserwowałem też nieznaczne wahania wskazówki obrotomierza na wolnych obrotach. Komputer nie pokazuje błędów. EGR wymieniony. Jak ktoś miał taki problem i go rozwiązał to proszę o pomoc. Pozdrawiam
Powodem jest nieszczelność w układzie dolotowym tzn, może to być niedomykający się zawór EGR (przed montażem sprawdzałeś szczelność, dmuchając do środka ,,ustami :lol: serio!, a może to być niedokręcona śruba, szczególnie te z dołu od strony chłodnicy spalin wymagają konkretnego dokręcenia, aby docisnąć blaszkę uszczelniającą.
Podobne efekty dają także lejące lub przytkane wtryskiwacze, sprawdź dawki korekcyjne op-comem lub Tech-em2 (ewent. metoda przelewowa)

shaqal
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 02 wrz 2011, 00:01
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk
Model:

#7 Post autor: shaqal »

arteq pisze:Mam pytanie ile kosztuje czyszczenie EGR i kogo w Warszawie polecacie ?
Jeśli masz wersje 150KM to samemu to zrób, cztery śruby i egr masz w ręku, w wersji 120KM jest więcej pracy.
!!! Diagnostyka: Opel, Saab, Audi, VW, Seat, Skoda, Citroen, Peugeot, Renault, BMW - 692 226 016 !!!

arteq

#8 Post autor: arteq »

mam Z17DTJ 110 KM.

GRYSZA

#9 Post autor: GRYSZA »

Powodem jest nieszczelność w układzie dolotowym tzn, może to być niedomykający się zawór EGR (przed montażem sprawdzałeś szczelność, dmuchając do środka ,,ustami :lol: serio!, a może to być niedokręcona śruba, szczególnie te z dołu od strony chłodnicy spalin wymagają konkretnego dokręcenia, aby docisnąć blaszkę uszczelniającą.
Podobne efekty dają także lejące lub przytkane wtryskiwacze, sprawdź dawki korekcyjne op-comem lub Tech-em2 (ewent. metoda przelewowa)
Układ dolotowy szczelny, wtryskiwacze ok' dodam że podczas szarpania słychać taki dziwny syk jak by działał jakiś zawór powietrzny

rtm11

#10 Post autor: rtm11 »

Witam i proszę o pomoc!
W Zafirze 1,7 CDTI 2008 r. 125 KM od pewnego czasu pojawiają się podczas jazdy drgania w jakie wpadają przednie koła samochodu, tak jakbym jechał na niedokreconych kołach, jakby one chciały odpaść. Zaczyna sie to w momencie zupłenie niewadomym z niczym znaczącym nie powiązanym ale z coraz większą częstotliwością i siłą drgań, wyrzucenie lewarka na luz nic nie wnosi, koła dalej drgają. Wyhamowanie samochodu i odczekanie kilku sekund poprawia wszystko, samochód jedzie bez problemów. I znowu 2 - 3 dni przerwy i niewiadomo z czego podczas jazdy wpada znowu w drgania, jakiś rezonans i napierdziela przodem. Do tej pory u mechaniorów sprawodzono ESP i ABS odpinając czujnik celem sprawdzenia poprawności ESP, jednak nic to nie dało. Sprawdzone półosie z przegubami zewenętrznymi i wewnętrznymi - wszystko OK. POMOCY GDZIE SZUKAĆ PROBLEMU. Z góry dzięki TS
Ostatnio zmieniony 13 cze 2012, 14:41 przez rtm11, łącznie zmieniany 1 raz.

cieniassss

#11 Post autor: cieniassss »

rtm11 pisze:POMOCY GDZIE SZUKAĆ PROBLEMU. Z góry dzięki TS
w oponach

mariano76
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 08 cze 2011, 10:54
Lokalizacja: wielkopolska
Model:

#12 Post autor: mariano76 »

Witam.Podłączę się pod temat.U mnie są takie objawy.Auto silnik zimny obroty falują.Słychać nierówną pracę.Po rozgrzaniu jest ok.Na zimnym silniku przy delikatnym przyspieszaniu auto szarpie.Gdzie szukać przyczyny?

jakubek355

#13 Post autor: jakubek355 »

ja mam podobnie w zafirze 1.7 falują obroty na zimnym jak i na ciepłym silniku i nie wiem co to jest za przyczyna może podpowiecie co to może być za przyczyna wypróbuje jeszcze stp

tomi2k
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 05 kwie 2014, 16:33
Imię: Tomek
Lokalizacja: Piła
Auto: ZAfira 1,7 cdti Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR

#14 Post autor: tomi2k »

Witam
Mam pewien problem kupiłem autko zafirke B 17cdti A17DTR 125km z 2008 przebieg 109450km,
Długo się autkiem nie nacieszyłem, zrobiłem ok 800 km i zauważyłem 3 dziwne sytuacje:
Na drugim biegu w trakcie dodawania gazu przesuwa się sama lekko do przodu dźwignia zmiany biegów, kiedy puszczam pedał gazu wraca do tyłu?? Nie wiem o co chodzi, byłem u dwóch mechaników i oboje mówili że to nic takiego i nie mam się co martwić.
I tak jeździłem, a teraz w trakcie dodawania gazu na 2 biegu od ok 1400-2000 obrotów szarpie silnikiem, i czasami przy ruszaniu kiedy z 1 przerzucam na 2 bieg słychać puknięcie jakby ktoś od spodu rzucił w silnik kamykiem, nie wiem co to może być.
Bardzo was proszę o pomoc starałem się dokładnie opisać mój problem czy ktoś z was miał jakieś podobne problemy. :(

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#15 Post autor: Czesław »

tomi2k . podjedż do jakiegoś mechanika niech sprawdzi poduszki pod silnikiem i paczką biegów .
czesiek_ze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”