Strona 1 z 2

Regulacja zaworów w 1.9 CDTi

: 27 sty 2010, 20:06
autor: franki
Instrukcja przewiduje sprawdzenie/regulację luzu zaworowego co 60kkm/2lata. Jaki jest koszt takiej regulacji

-------------------------------------------------------Scalone----------------------------------------

Już się dowiedziałem - 250 sprawdzenie - jesli potrzebne płytki to daodatkowo koszt płytek - tym samym zamykamy się w kwocie max 1000 PLN ( w ASO). Przypuszczam, ze poza ASO moze byc niewiele taniej, gdyż płytki są drogie...
I jeszcze jedno - zdaniem mojego mechanika- jesli zimny silnik chodzi równo, to z zaworami powinno byc OK i nie ma potrzeby ich sprawdzać..

: 28 sty 2010, 11:30
autor: Szymon78
az dziwne.. od kiedy to sie we wspolczesnych autach gdzie są hydrauliczne popychacze reguluje się luzy..

jak klepie zaworem to znaczy ze popychacz do wymiany i po temacie.

- cięzko pozatym sprawdzić luz zaworowy przy hydraulicznym popychacz gdyz on cały czas przylega do krzywki wałka rozrzadu. O stopniu otwarcia zaworu decyduje cisnienie oleju, szczelność popychacza i twardość spręzyny popychacza..
Tak jak wspomnialem jesli popychacz jest zuzyty to nie ma przylegania i klepie po krzywce. wyraźnie słychac wtedy prace zaworów co daje znak do naprawy.

: 28 sty 2010, 11:39
autor: franki
W różnych silnikach jest różnie dla przykładu:

z19dth (150KM) - hydraulika
z19dt (120KM) i z19dtl (100KM) płytki

: 28 sty 2010, 11:47
autor: Lorry
Do tego należałoby w takim razie dodać ze są jeszcze 120 z głowicami z 16stek czyli DTJ i w związku z tym powinno to wyglądać tak:

z19dth (150KM); z19dtj (120KM), głowica 16v - hydraulika
z19dt (120KM) i z19dtl (100KM), głowica 8v- płytki
;)

: 28 sty 2010, 12:01
autor: franki
1.9DTJ był wkładany do ZafiryB?

: 28 sty 2010, 12:04
autor: Lorry
bywały bo Opel nie nadąrzał z robieniem dt-ków i wsadzał osłabione elektronicznie dth-y

: 28 sty 2010, 12:05
autor: Szymon78
eee. to pokłony dla znawców. ;) byłem święcie przekonany ze 8v tez są na hydraulice.

-to znaczy ze baza konstrukcyjna tych silników jest z epoki kamienia łupanego :) he he

: 28 sty 2010, 12:07
autor: MieHor
Na 16 ZB, których VIN dekodowałem nie pojawiła się ani jedna z silnikiem DTJ

: 28 sty 2010, 12:09
autor: kicaj
Szymon Jankowia pisze:-to znaczy ze baza konstrukcyjna tych silników jest z epoki kamienia łupanego :) he he
czyli w domysle od fiata?? ;)

: 28 sty 2010, 12:10
autor: Lorry
Teraz sprawdziłem na zafira-forum.de i wg nich w ZB były niby tylko dth-y ;) Tak wiec przepraszam....


Choć w naszym cudownym kraju nigdy nie wiadomo co wrzucą reanimatorzy do jakiegoś rozbitka. Dla nich bedzie ważne ze 1.9 cdti..... :roll:

: 30 sty 2010, 16:05
autor: fysio1978
W życiu bym nie pomyślał o tych zaworach czyli mam auto typu Polonez z tym że w poldusiu sam regulowałem zawory więc ja mam 60000 już zrobione i trzeba zrobić kontrolę super!

: 31 sty 2010, 17:28
autor: franki
Ja gadałem ze specem od Opli. Sam się zdziwił, że w tym silniku są zawory na płytkach. Ale stwierdził, że jesli autko dobrze chodzi, dobrze pali na mrozie to nie ma co kombinować. Ale jak będę robił rozrząd za 15kkm, to każę dla spokojności sprawdzic..

: 03 maja 2010, 17:15
autor: rhaaziel
Z ciekawości zapytam, czy ktoś wymieniła już popychacze w Z19DTH? Jaki to koszt?

Ja cały czas jestem przewrażliwiony na punkcie głośnej pracy silnika i mam wrażenie że to słychać właśnie zawory lub ewentualnie wtryskiwacze (bo dźwięk jest tak lekko dzwoniąco-cykający i zdecydowanie z górnej części silnika) ale mogę się mylić, będę to jeszcze musiał zweryfikować u jakiegoś dobrego mechanika (w ASO mi powiedzieli że jest w normie ale jak dla mnie jest za głośno).

: 03 maja 2010, 18:27
autor: franki
Wymienia się płytki a nie popychacze... Mi w ASO powiedzieli że w 1000 się zmieszczę... MOzesz z robić poza ASO, ale wtedy przypuszczam, że to dłużej potrwa (będzie musiał zamówić płytki w ASO)
Ja zamierzam przy wymianie rozrządu zostawić na sprawdzenie luzu i ewentualną regulację

: 03 maja 2010, 19:01
autor: rhaaziel
a to w Z19DTH (150 koni) 16 zaworów też są płytki mimo hydraulicznych popychaczy?

Z ciekawości podjadę do serwisu Opla (ale nie ASO) i dowiem się ile życzą sobie i co ogólnie w tym temacie powiedzą, gdyż i tak muszę tam jechać żeby posłuchali czy mam racje z tą zbyt głośną pracą silnika, być może uda im się ustalić co powoduje ten nadmierny hałas.