Silnik nie gaśnie po wyjęciu kluczyków

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Jackww

Silnik nie gaśnie po wyjęciu kluczyków

#1 Post autor: Jackww »

Witam,
Silnik 1,8, benzyna (bez gazu) - po wyjęciu kluczyków ze stacyjki silnik nie gaśnie - sytuacja występuje raz na kilka dni, nieregularnie. Dodam że wymieniony został już CIM, wgrany nowy soft oraz wgrany nowy soft do sterownika silnika. Proszę o wskazówki co może być przyczyną.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: GOTI »

Temat był już chyba przewijany na forum jak dobrze kojarze ;)

Najważniejsze to sprawdź mase - przeczyść klemy i dobrze dokręć.
Obrazek

Jackww

#3 Post autor: Jackww »

Temat taki założyłem chyba w maju - ale jak sprawdziłem śladu po nim nie ma, zresztą to co proponowano zostało zrobione. Klemy OK, akumulator 2 lata ma.
Wiem, wiem że mi tu zaraz ktoś wyjedzie żeby wygooglować - ale na forach to znalazłem tylko 1 post na podobny temat z Vectrą tylko że nie miał żadnej konkretnej odpowiedzi.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: GOTI »

Przejrzałem przypadkowe fora (ducato, golf, omega) gdzie piszą, że główną przyczyną może być uszkodzona kostka stacyjki (lub cała stacyjka): sprawdzenie polega na odpięciu kostki stacyjki, jak zgaśnie to stawiają na ten element.

Byłeś u mechanika w tej sprawie? Co oni proponują?
Obrazek

ArKos72

#5 Post autor: ArKos72 »

Moim zdaniem należy zdemontować i oczyścić kostkę stacyjki. Jak jest lekko przytarta, a po latach z reguły jest, to generuje coś na styl proszku , który łącząc się z resztkami smaru bardzo fajnie przewodzi prąd. Spotkałem się z przypadkiem, że przez kostkę stacyjki rozładowywało nowe akumulatory (były wsadzane testowo 2 nówki sztuki) w przeciągu niespełna 8h. Przemyć wnętrze rozpuszczalnikiem nitro albo ekstrakcyjną, dać ciuteczek wazeliny technicznej i poskładać.
W razie czego tu jest pomoc:
http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-s ... t=stacyjki

Jackww

#6 Post autor: Jackww »

Prawdopodobną przyczyną było zwarcie na instalacji - przetarte przewody w drzwiach. Zostały wymienione i teraz poczekamy na to czy jeszcze sytuacja się powtórzy.
Te zdjęcia to chyba nie od Zafiry B - bo tam się tego nie da w taki sposób rozebrać.

Jackww

#7 Post autor: Jackww »

Wita, chciałbym odświeżyć temat,
Niegasnący silnik powrócił, zauważyłem że dzieje się to jak jest dużo wilgoci na dworze. Zdążyłem wymienić przekaźnik odpowiedzialny za sterownik silnika - miałem nadzieję, że to pomoże, ale niestety.
Czy może macie jakiś pomysł. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: miodzik »

Jackww, Piotr sprawdź swoją stacyjkę, jak koledzy wcześniej sugerowali. Ja sam zacząłbym od stacyjki właśnie. Jakbyś miał możliwość to w pierwszej kolejności przeczyść ją izopropanolem lub jakimś środkiem do czyszczenia elektroniki na nim opartym.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Jackww

#9 Post autor: Jackww »

Też o tym myślałem, tylko że w ASO mówią że tych stacyjek się nie otwiera (tak jak proponowali koledzy) a psiknąć do stacyjki preparatem i zrobić zwarcie można dość szybko. Chyba że jest gdzieś jakiś manual jak tą stacyjkę rozebrać.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: miodzik »

Jackww pisze:tych stacyjek się nie otwiera
przełączników zespolonych też nie. Miałem wcześniej przypadek w poprzednim aucie, że przełącznik zespolony nie załączał kierunkowskazu w prawo. Wg Aso i ówczesnego forum była to normalna choroba wieku dziecięcego i każdy zalecał wymianę. Koszt bagatela 1200 zł. Średnio mi się to uśmiechało. Zastosowałem do popsikania za pomocą dołączonej do preparatu bardzo cienkiej rurki (a'la słomki do napojów) tak głęboko jak to było możliwe. O ile pamiętam było to Kontakt WR. Używam go lub jego pochodnych na co dzień w serwisie do czyszczenia elektroniki. Oparty na alkocholu izopropylowym - izopropanolu. Oczywiście od razu po napsikaniu musiałem "rozruszać" ów przełącznik i miałem spokój z tą usterką do samego końca posiadania auta, czyli do jego sprzedaży - a jakieś dwa lata od zastosowania tego chemikalia.

Napsikać czegoś takiego jak Kontakt WR, WL czy coś podobnego nie masz się czego obawiać. Jest to bardzo szybko utleniający się alkohol i na tyle czysty, że bardzo dobrze czyści tlenki powstałe w skutek zaśniedzenia styków i miedzianych elementów elektronicznych, których dzisiaj nigdzie nie brakuje.

Takie chemikalia dostaniesz w każdym jednym specjalistycznym sklepie dla elektroników. W Katowicach na pewno taki się znajdzie.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#11 Post autor: drahe »

miodzik pisze:Takie chemikalia dostaniesz w każdym jednym specjalistycznym sklepie dla elektroników. W Katowicach na pewno taki się znajdzie.
Np. na Plebiscytowej :D

Warto odjechać na diagnostykę do kogoś kumatego.Może problem nie leży po stronie stacyjki.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2013, 19:56 przez drahe, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.

Jackww

#12 Post autor: Jackww »

Stacyjka sprawdzona, na pewno nie jest to problem z wkładem stacyjki - może raczej z obudową.

maliniakadam

#13 Post autor: maliniakadam »

Witam, mam ten sam problem. W lewej tylne lampie było sporo wody tak że żarówka świateł pozycyjnych była zanurzona. Po naprawie tego przez tydzień było ok teraz problem powrócił.
Czy ktoś z szanownych kolegów znalazł przyczynę w/w problemu ? Czy użytkownik Jackww uporał się z problemem ?

ferdus
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 15 gru 2016, 19:24
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Oleśnica
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19
Gender:

#14 Post autor: ferdus »

Witam,nie wiem czy w tym temacie ale mam problem z Zafirą B, odpalam silnik, na parkingu na chwilę i jest ok. Gaszę i po chwili odpalam znów bo chce pojechać na cpn, jadę normalnie i gdy pod dystrybutorem chcę zgasić silnik by zatankować, wyciągam kluczyk i silnik nadal chodzi. Chcąc zgasić muszę go zadusić , ponownie odpala dobrze. Co może być przyczyną?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”