Strona 1 z 2
Falujące obroty Zafira B 1,7 CDTI - prośba o pomoc
: 29 maja 2014, 07:33
autor: agstojak
Witam wszystkich serdecznie,
Jestem szczęśliwym (jak dotąd
) posiadaczem Zafirki B 1,7 CDTI z silnikiem DTJ 110 KM. Samochodem pokonałem dopiero ok. 5000 km. Jak na razie "męczy" mnie jedna, dosyć wkurzająca usterka - falują wolne obroty, tzn wskazówka obrotomierza drga delikatnie góra-dół i silnik pracuje wówczas nieprzyjemnie: głośniej - ciszej. Silnik nie gaśnie na wolnych obrotach, nie szarpie, jeździ normalnie, spalanie w normie.
Po zatankowaniu pełnego zbiornika Paliwa premium objawy ustały na ok. 500 km. Wczoraj cały dzień obroty znowu skakały. Dzisiaj rano po odpaleniu w garażu jest spokój.... Po analizie różnych forów (w tym astry) wytypowałem co następuje:
1. Przepływomierz - "wypedałowałem" błąd - nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza. Koszt przepływki - ok 600 pln...w starszych autach po prostu demontowałem przepływkę, moczyłem w beznynie ekstrakcyjnej, montowałem i było ok. A tu auto z 2008 roku, mnóstwo elektroniki, niechce niczego popsuć... i iść w zbędne koszty, dlatego wolę zapytać doświadczonych w boju
2. Zawór SCV Denso na szynie CR - typowy problem użytkowników z forum astry. Koszt: ok 450 pln
3. Regulator ciśnienia paliwa na pompie. Koszt też niebagatelny. Chociaż mam już taki mętlik w głowie, ze nie wiem czy to to samo co 2....
4. Wtryskiwacz DENSO...nie daj BOŻE - niby przed zakupem w ASO podpinali TECHA2 i wszystko był w normie. Zadnych błędów
Pomoże ktoś? Jakieś porady odnośnie własnej diagnostyki. Błędów poza przepływomierzem brak. Nie chciał bym niepotrzebnie (jak każdy chyba) wymieniać niepotrzebnie części za dwa pełne tankowania
: 29 maja 2014, 07:41
autor: SD72
: 29 maja 2014, 07:48
autor: Andrzej2503
Zawsze falujace obrotu likwidowalem poprzez wymianę zaworu Denso. Pomimo, że nie wykazuje on błędów, to po przebiegu około 150tys. wymaga on wymiany. Tak ma być - serwisy muszą z czegoś żyć:-)
: 29 maja 2014, 08:04
autor: agstojak
Andrzej2503 pisze:Zawsze falujace obrotu likwidowalem poprzez wymianę zaworu Denso. Pomimo, że nie wykazuje on błędów, to po przebiegu około 150tys. wymaga on wymiany. Tak ma być - serwisy muszą z czegoś żyć:-)
Mój przebieg to 175 000 (rzeczywisty)
Czy jest jakaś opcja aby upewnić się czy to zawór DENSO jest przyczyną falowania? Oczywiście poza podmianą sprawnego, bo nie mam od kogo....
: 29 maja 2014, 08:42
autor: Andrzej2503
Niestety ja takiego nie znalazłem.
Ewentualnie ponegocjuj możliwość zwrotu. Ja zawsze kupowałem je w Aso, aby nie kupić podróbki bo na nie szkoda kasy.
U mnie w Aso nie ma możliwości zwrotu.Wymieniłem to już w trzech 1,7cdti, zawsze miałem trafne diagnozy.
: 29 maja 2014, 14:24
autor: agstojak
spróbuję najpierw dobrać się do przepływomierza, na początek zapsikam wtyczkę WD40, może coś pomoże...a jak z czyszczeniem? Można potraktować benzyną ekstrakcyjną, czy za delikatne ustrojstwo? Czyścił ktoś?
: 01 cze 2014, 06:37
autor: ZafiraWawa
Też miałem ten problem, został opisany tutaj:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
rzuć okiem na mój filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=nEDviAU ... e=youtu.be
Po dyskusji z użytkownikiem BZzzBZzz zdecydowałem sie na wymianę SCV. Po jego wymianie silnik pracuje idealnie. Brak falowania obrotów.
: 02 cze 2014, 11:26
autor: Przemcio
agstojak pisze:2. Zawór SCV Denso na szynie CR - typowy problem użytkowników z forum astry. Koszt: ok 450 pln
Cena bardzo optymistyczna.
agstojak pisze:Czy jest jakaś opcja aby upewnić się czy to zawór DENSO jest przyczyną falowania?
Podłączyć do urządzenia diagnostycznego i sprawdzić jak się ma <wymagane ciśnienie szyny CR> do <CR ciśnienie paliwa> i wszystko jasne.
Na 100% przyczyną falowania jest zawór wysokiego ciśnienia szyny CR.
: 02 cze 2014, 13:09
autor: agstojak
Dzięki za pomoc. Dam znać jak po wymianie :-)
Podrzucam temat z forum astry:
http://astra-3.pl/viewtopic.php?f=2&t=319
Dosyć rozległy i szczegółowy z cenami (od właśnie ok. 400 zł) i cennymi poradami
Może komuś się przyda
: 11 lip 2014, 13:12
autor: agstojak
Witam ponownie. Od ostatniego posta wstrzymałem się chwilowo z wymianą zaworu SCV, ponieważ falowanie obrotów ustąpiło samoczynnie :-)
Niestety z czasem nastąpił ciąg dalszy walki o trafną diagnozę.
Po dokładnym przeczyszczeniu EGR (był dosyć mocno zasyfiony - wyskoczył bład) i przejechaniu ok 3 000 km obroty znowu falują, ale w sposób praktycznie niezauważalny (wskazówka drga w bardzo niewielkim stopniu-ale jednak-słychać to głównie po nierównej pracy silnika) jednak bardziej martwią mnie wahania średniego spalania na wolnych obrotach w granicach 0,3 do 0,6 l/h poza tym auto jeździ normalnie. Czy wahania chwilowego spalania to również objaw uszkodzenia zaworu SCV? (konieczność zaprogramowania małej dawki wtrysku po wymianie)?
Chcąc uniknąć dalszych, poważniejszych awarii chcę ostatecznie coś zakupić ;-)
w końcu wymienić SCV czy czujnik na listwie wtryskowej ?
: 06 lis 2014, 19:10
autor: tomi2k
Mam do was wielką prośbę odnośnie tego zaworu SCV, po numerze który podaliście 819173 doszliśmy do tego zamiennika 294009-0260, a ja po tym numerze u mnie w pracy doszedłem do jeszcze innego zamiennika o numerze 1920QK też DENSO. I tu moje pytanie czy ten zamiennik będzie działać w 1,7 cdti 125 km. Niby wizualnie się nie różnią ale nie mam pojęcia czy ten zaworek jest dobry
na alledrogo kosztuje 284 u mnie w firmie 305
: 31 mar 2016, 20:38
autor: agstojak
przepraszam za odgrzewanie kotleta, ale może komuś się przyda:
Od ok. 6 000 km ałkowicie ustąpiło u mnie falowanie obrotów. Wcześniej na bardzo krótko pomagały różnego rodzaju dodatki czyszczące układ paliwowy (liqui Molly, STP). Teraz moje stwierdzenie i za razem pytanie:
Ok. 8 000 km temu przeczytałem gdzieś w necie, o stylu jazdy mającym na celu wydłużenie życia koła dwumasowego. Jednym z założeń było zaprzestanie hamowania silnikiem i o dziwo, po ok. 2 000 km mojej jazdy "na luzie" ustąpiło całkowicie falowanie obrotów. Nie jestem pewien, czy może to mieć ze sobą jakikolwiek związek (???), ale w moim przypadku cieszę , ze udało mi się (jak na razie) pozbyć problemu, który zniknął (chyba) samoczynnie.
: 18 kwie 2016, 09:59
autor: Waldim14
Witam,
Sugerując się wpisami w Waszych postach wymieniłem, w końcu, zawór Denso SCV w moim Oplu Zafira 1,7 CDTi, przebieg około 180 000km, rok prod.: 2010.
Silnik teraz chodzi miarowo i równo. Mam jeszcze problem z programowaniem nauki małej dawki wtrysku /w warsztacie zapewne nie mieli odpowiedniego urządzenia, stąd ich jakieś pokrętne tłumaczenia/.
W każdym razie:
- wahania obrotów ustąpiły,
- mam wrażenie, że i moc silnika się zwiększyła.
Teraz podam parametry zaworu i kilka innych danych:
- Zawór SCV do mojego auta: Denso 294009-0260; HU294000-0501, -0502, -101
- Zakupiony na Allegro: 290PLN
- Koszt wymiany w warsztacie: 140PLN brutto
Pozdrawiam
Waldek
: 18 kwie 2016, 13:22
autor: agstojak
Waldim14 pisze:Witam,
Sugerując się wpisami w Waszych postach wymieniłem, w końcu, zawór Denso SCV w moim Oplu Zafira 1,7 CDTi, przebieg około 180 000km, rok prod.: 2010.
Silnik teraz chodzi miarowo i równo. Mam jeszcze problem z programowaniem nauki małej dawki wtrysku /w warsztacie zapewne nie mieli odpowiedniego urządzenia, stąd ich jakieś pokrętne tłumaczenia/.
W każdym razie:
- wahania obrotów ustąpiły,
- mam wrażenie, że i moc silnika się zwiększyła.
Teraz podam parametry zaworu i kilka innych danych:
- Zawór SCV do mojego auta: Denso 294009-0260; HU294000-0501, -0502, -101
- Zakupiony na Allegro: 290PLN
- Koszt wymiany w warsztacie: 140PLN brutto
Pozdrawiam
Waldek
Na samej wymianie skasowali Cię co najmniej o 100 zł za dużo, stanowczo domagaj się w tej cenie programowania nauki małej dawki!
: 18 kwie 2016, 21:51
autor: sergiu
Ja problem rozwiązałem sam. Rozebrałem SCV, ścisnąłem sprężynkę delikatnie - tak aby jej długość się na stałe zmniejszyła- z tego co pamiętam to chyba 18mm. I działa. obroty nie falują, dziwna praca silnika zniknęła. Pomoc znaleziona gdzieś na rosyjskim forum.
Zdaje sobie sprawę iż jest to rozwiązanie tymczasowe ale działa. Z pewnością, jeżeli problem się powtórzy, postąpię tak samo
Jeśli nie widać różnicy, po co przepłacać
Nauka małej dawki to podłączenie komputera, nawet op-com, na dobrze rozgrzanym silniku i kilka minut cierpliwości. Dotyczy to tylko nowego czujnika.