Dymienie na czarno - większe spalanie..o co chodzi.
: 03 paź 2014, 19:54
Witam
Mam od jakiegoś czasu niezłą jazdę z Zosia. Wymieniłem rozrząd, filtry, oleje, usunąłem klapy kolektora i EGR out.W zeszlym tyg nawet turbo poszło do regeneracji bo kierownica sie zacinała i roznie przyśpieszał (gubiła ciśnienie od czasu do czasu)
Auto jedzie teraz jak ta lala z tym ze strasznie dymi na czarno..począwszy od od biegu jałowego. Sprawdzałem szczelność dolotu..jest idealnie, turbina pompuje jak nowa, egr szczelny i totalnie zaślepiony blachą bo wyprogramowany.
Kurcze juz wszystko co możliwe sprawdzałem.
BLEDOW BRAK!
Jedyne co mnie dziwi to fakt ze jak odepnę przeplywke to kompletnie nic soe nie zmienia poza kontrolka. Auto bez zmian dymi, przyspiesza normalnie, nie faluje. W blokach cisnienie obliczane jest do nawet ok20kg/h wyzsze od pozycji nizej-wraz z dodawaniem gazu.
Ciśnienie paliwa zgodne z oczekiwanym
Ciśnienie turbiny ok..nawet ciut powyżej normy..ok 5 jednostek.
Zaznacze ze przed wymiana rozrządu i usunięciem klap auto nie dymilo. Wyprogramowanie klap i egra nie pomogło wogole...robili to koledzy z TF.
Naprawa turbiny tez nie pomogła na dymienie.
Wytryski sprawdzone... są OK
Ktos podpowie co to moze byc?
Podklejam odczyt z bloków (może któraś pozycja jest błedna już na starcie):
Napięcie akumulatora,13.9 V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pożądane jałowe,800 obr/min
Prędkość silnika,800 obr/min
Prędkość obrotowa wałka rozrządu,400 obr/min
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO
Obliczany przepływ powietrza,41 kg/h
Przepływomierz powietrza,48 kg/h
Temperatura powietrza zasilanego,38 °C
Temperatura powietrza zasilanego,2.54 V
Temperatura cieczy chłodzącej,57 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,2.25 V
Temperatura paliwa,27 °C
Temperatura paliwa,3.03 V
Poziom oleju,Normalne
Ciśnienie oleju,Normalne
Status poziomu oleju silnika,Okay
Ciśnienie atmosferyczne,101 kPa
Ciśnienie atmosferyczne,3.96 V
żądanie ciśnienia ładowania,104 kPa
Ciśniemnie ładowania,100 kPa
Ciśniemnie ładowania,1.60 V
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,75 %
Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),100 %
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),4 %
Stosunek pulsów zaworu elektromagnetycz nego regulacji poziomu zawirowania,81 %
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,0 %
Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,27.00 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,26.15 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,1.07 V
Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,30 %
Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0.80 a
Elektrozawór odmierzania paliwa PWM,40 %
Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa,1.39 %
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),140 °C
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),1.1 V
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),72 °C
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),1.0 V
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.51 V
Mam od jakiegoś czasu niezłą jazdę z Zosia. Wymieniłem rozrząd, filtry, oleje, usunąłem klapy kolektora i EGR out.W zeszlym tyg nawet turbo poszło do regeneracji bo kierownica sie zacinała i roznie przyśpieszał (gubiła ciśnienie od czasu do czasu)
Auto jedzie teraz jak ta lala z tym ze strasznie dymi na czarno..począwszy od od biegu jałowego. Sprawdzałem szczelność dolotu..jest idealnie, turbina pompuje jak nowa, egr szczelny i totalnie zaślepiony blachą bo wyprogramowany.
Kurcze juz wszystko co możliwe sprawdzałem.
BLEDOW BRAK!
Jedyne co mnie dziwi to fakt ze jak odepnę przeplywke to kompletnie nic soe nie zmienia poza kontrolka. Auto bez zmian dymi, przyspiesza normalnie, nie faluje. W blokach cisnienie obliczane jest do nawet ok20kg/h wyzsze od pozycji nizej-wraz z dodawaniem gazu.
Ciśnienie paliwa zgodne z oczekiwanym
Ciśnienie turbiny ok..nawet ciut powyżej normy..ok 5 jednostek.
Zaznacze ze przed wymiana rozrządu i usunięciem klap auto nie dymilo. Wyprogramowanie klap i egra nie pomogło wogole...robili to koledzy z TF.
Naprawa turbiny tez nie pomogła na dymienie.
Wytryski sprawdzone... są OK
Ktos podpowie co to moze byc?
Podklejam odczyt z bloków (może któraś pozycja jest błedna już na starcie):
Napięcie akumulatora,13.9 V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pożądane jałowe,800 obr/min
Prędkość silnika,800 obr/min
Prędkość obrotowa wałka rozrządu,400 obr/min
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO
Obliczany przepływ powietrza,41 kg/h
Przepływomierz powietrza,48 kg/h
Temperatura powietrza zasilanego,38 °C
Temperatura powietrza zasilanego,2.54 V
Temperatura cieczy chłodzącej,57 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,2.25 V
Temperatura paliwa,27 °C
Temperatura paliwa,3.03 V
Poziom oleju,Normalne
Ciśnienie oleju,Normalne
Status poziomu oleju silnika,Okay
Ciśnienie atmosferyczne,101 kPa
Ciśnienie atmosferyczne,3.96 V
żądanie ciśnienia ładowania,104 kPa
Ciśniemnie ładowania,100 kPa
Ciśniemnie ładowania,1.60 V
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,75 %
Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),100 %
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),4 %
Stosunek pulsów zaworu elektromagnetycz nego regulacji poziomu zawirowania,81 %
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,0 %
Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,27.00 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,26.15 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,1.07 V
Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,30 %
Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0.80 a
Elektrozawór odmierzania paliwa PWM,40 %
Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa,1.39 %
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),140 °C
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),1.1 V
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),72 °C
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),1.0 V
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.51 V