Strona 1 z 2

Problem z doładowaniem.

: 24 wrz 2011, 08:58
autor: Anony Mous
Jano pisze:Witam.
Posiadam zafirę 1,9 150 km od paru dni słabo ciągnie na niskich obrotach 1500-2200. Dopiero mocno przyspiesza od 2500 obrotów. Wcześniej wyraźnie słychać było turbinę na niższych obrotach, teraz dopiero po przekroczeniu 2500 obr. Komputer nie sygnalizuje błędów. Mechanik sprawdził egr, przepustnicę i klapy w kolektorze wszystko ok. Twierdzi, że komputer pokazuje zbyt niskie obroty turbiny w przedziale 1500-2200 obr silnika, a później jest ok. Turbina dosyć głośno pracuje ale jest sucha. Co o tym myślicie, czy ktoś miał podobne objawy?
A jak mechanik sprawdził EGR?Listwa klap wirowych na miejscu?Turbo zaczyna pompować dopiero od ok 2 tys obr.

: 24 wrz 2011, 13:53
autor: danio
u mnie turbinę słychać poniżej 2000 obr.
podobne objawy miałem w viki 2,0 dti, oprócz tego w przewodach podciśnienia miałem olej.
Wina była po stronie pompy podciśnienia.
jak była zimna to szczelność trzymała dopiero ciekła do układu jak się rozgrzała

: 24 wrz 2011, 14:10
autor: Jano
Egr jest jeszcze na gwarancji, jest czysty, zawór domyka i ponoć dobrze pracuje. Listwa jest ok klapy chodzą prawidłowo. Cały czas mnie zastanawia praca turbiny. Wcześniej przy zimnym silniku wyraźnie słychać było turbinę taki delikatny gwizd od 1800 obrotów i płynnie ciągnęła. Przy przyśpieszaniu np. na 4 biegu od 2000 obrotów równo ciągnęła i słychać było takie ssanie. Teraz nie ciągnie tak i nic nie słychać. Jest taki muł do 2500-2800 ob i dopiero gwałtownie ciągnie. Również na zimnym silniku gwizd pojawia się dopiero przy 2500ob.

[ Dodano: Sob Wrz 24, 2011 14:23 ]
Jak w ubiegłym roku miałem uszkodzony egr to silnik miał wyraźnego muła od wolnych obrotów, przy przyśpieszaniu kopcił i świeciła się żółta kontrolka. komputer również pokazywał błąd. Teraz kontrolka się nie świeci i komputer nic nie sygnalizuje, żadnych błędów.

: 24 wrz 2011, 15:13
autor: m@@rcin
rowniez uwazam tak jak kolega Marki, zeby sprawdzic listwe od klap wirowych to jest jedna z glowniejszych przyczyn zamulenia do 2 tys.

: 26 wrz 2011, 08:00
autor: Anony Mous
Ciśnienie doładowania można sprawdzić fejsem.

: 26 wrz 2011, 08:57
autor: Jano
Witam ponownie.
Problem sam ustąpił. Dzisiaj rano po uruchomieniu wszystko jest ok. Silnik pracuje idealnie, turbina równo ciagnie nie ma żadnych zamuleń. Co mogło być problemem tego muła. Wyglada na to, że coś się zacięło, moze jakieś urządzenie sterujace. Tylko dlaczego komputer nie sygnalizował problemu.
Pozdrawiam.

: 26 wrz 2011, 09:00
autor: Anony Mous
Nie ma się co stresować.Najważniejsze,że auto śmiga.Może przy powtórnym problemie komp zapamięta błąd...wtedy będzie wiadomo gdzie szukać usterki.

: 16 sty 2013, 21:27
autor: mozartinio
u mnie zdarza sie to czesto.do 2500obrotow ma sie wrazenie,ze auto pali na jeden gar.Po paru dniach problem sam znika.od dawna listwe od klap wirowych woze w bagazniku,bo spadla,wiec moze to z tego powodu.Bledow jednak brak

[ Dodano: Nie Lip 14, 2013 08:45 ]
mam jeszcze pytanko.zregenerowalem kolektor,listwa chodzi cudnie,a auto nadal zle zbiera sie z dolnych obrotow.zaslepilem egr i od dolu lepiej ciagnie,ale to dalej nic,jak na 150km.niedawno zdjalem zaslepke i przy zmianie biegu i gwaltownym dodaniu gazu motor zachowuje sie tak,jakby nie dostawal powietrza,czy paliwa i robi sie 2sekundowa turbodziura i dopiero przyspiesza.egr pod kompem pracuje prawidlowo.poza tym,niech ktos mi powie,czy po zaslepieniu egr auto powinno miec moc tylko od dolnych obrotow?

Problem z doładowaniem.

: 17 lis 2014, 11:50
autor: bolek1822
Witam! Auto mam ponad 2tyg i pojawil się problem od2 dni. Turbo na początku dajaz gazu od 1.5tys obr gwizdalo dość glosno i auto chodzilo ok... Teraz gdy zimny i jade auto jakby konie stracilo... tzn przyspiesza do 3tys obrotow tak jak poprzednia moja astra 82km... a w okolicy 3tys obr już slysze turbine i ladnie zaczyna się zbierac.... Gdy silnik nagrzeje się to wszystko wraca do normy auto od samego dolu pięknie przyspiesza. Kontrolki zadnej mi nie wyswietla ani nie kopci... Miał ktoś podobny problem?

: 22 lis 2014, 00:38
autor: bolek1822
Problem został rozwiązany. Wezyk gumowy przy turbinie sparcialy był.

Zafira B ciągnie turbo, przerwa i znowu ciągnie.

: 17 lip 2018, 18:51
autor: piotrus6282
Witam. Od niedawna jestem w posiadaniu Zafiry B z 2005r 1.9 CDTI 150km bez DPF (wywalony przez poprzedniego właściciela) mam problem z przyspieszeniem. Jak przyspieszam delikatnie to wszystko jest ok a jak agresywniej to turbo zaczyna ciągnąć od około 1,5 / 2 tys obrotów jest przerwa tak jak bym puścił gaz i ciągnie do końca. Sam osobiście wymieniałem sterownik turbo o takim samym oznaczeniu lecz urzywany bo ten co był to był pęknięty i był przedmuch. Żadnych błędów po wypedalowaniu nie ma. Proszę o jakąkolwiek pomoc.

Zafira B ciągnie turbo, przerwa i znowu ciągnie.

: 17 lip 2018, 19:32
autor: KAMUI
Do sprawdzenia/czyszczenia EGR, czujnik ciśnienia doładowania, przewody podciśnienia turbo. To tak na szybko, nic to nie kosztuje bo łatwe do samodzielnego sprawdzenia.

Zafira B ciągnie turbo, przerwa i znowu ciągnie.

: 17 lip 2018, 20:09
autor: piotrus6282
Zapomniałem właśnie dodać że czyściłam EGR i czujnik ciśnienia doładowania. Nie czyściłam tylko przepustnicy bo nie miałem takiego klucza żeby ją wykręcić. A jak najlepiej sprawdzić te przewody? Na oko wszystko wygląda dobrze. Dodam jeszcze że to mój pierwszy diesel 😏

[1.9 cdti] sadza/szary dym/problem

: 17 lip 2018, 20:49
autor: Smorky
Cześć witajcie! :)
Mam pewien problem z którym nie mogę sobie poradzić pacjent to z19dth.
Objawy: słaby dół, po wciśnięciu pedału gazu 1-2 sekundy zastanowienia i dopiero zaczyna iść, kopcenie na szaro chodź bardziej to wygląda na sądzę czarna, zapocona olejem sztanga/grucha od turbiny, odma zawalona troche olejem, zastanawiam się czy jak ona nie jest zapchana to wywala olej na turbine i dlatego jest zapocona? Ale czy wtedy by kopcilo i miała słaby dół?

Zrobione zostało:
Dpf(tu obstawiam że katalizator też sobie zabrali) egr(czy jeżeli jest sama zaslepka bez wyłączenia go w programie to ma to sens?) , klapy off i wyczyszczony kolektor, regeneracja wtryskiwaczy oraz sprawdzenie korekt-wszystko w normie, nowe wtyczki wtryskiwaczy, filtry oleje wszystko na bieżąco, kompresja 25/26bar
Mam nadzieję że znajdę kogoś kto miał podobny problem?
Dziękuję i pozdrawiam

Zafira B ciągnie turbo, przerwa i znowu ciągnie.

: 18 lip 2018, 15:38
autor: KAMUI
piotrus6282 pisze: 17 lip 2018, 20:09 Zapomniałem właśnie dodać że czyściłam EGR i czujnik ciśnienia doładowania. Nie czyściłam tylko przepustnicy bo nie miałem takiego klucza żeby ją wykręcić. A jak najlepiej sprawdzić te przewody? Na oko wszystko wygląda dobrze. Dodam jeszcze że to mój pierwszy diesel 😏
Przepustnica w tym silniku robi tylko za klapę gaszącą, tzn aby silnik miękko gasił, bez szarpania/telepania podczas gaszenia.Jeśli nie ma wspominanych objawów to daj spokój przepustnicy.
Na marginesie: zwracaj uwagi na końcówki w pisowni, bo nie wiem czy z kobietą czy mężczyzną piszę.