Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
s1lo pisze:Witam.
Nie mogłem znaleźć tematu więc pozwoliłem sobie założenie nowego.
Mam od pewnego czasu problem z moją Zafirką. Problemem jest chwilowy brak mocy. W czasie jazdy przy obrotach do 2 tys. lub po zmianie biegu na wyższy, gdy naciskam pedał gazu samochód nie przyśpiesza od razu. Musi minąć ok. 3-4 sekundy i wtedy zrywa sie do przodu. Próbowałem podłaczyć do kompa, ale nie pokazuje on żadnych błędów.
Może ktoś miał taką sytuację?
Nie masz błędu związanego z EGR-em, ten brak mocy koło 2000 by na to wskazywał.
Właśnie mam takie objawy. Do 2 tys. obrotów jak dodaję gazu to mam wrażenie, że ruszam Polonezem, a nie Zafirą 120 KM. Jak dodaję gazu powyżej 2 tys. to turbina działa ok.
Mam pytanie czy wystarczy przeczyścić zawór, czy raczej będzie potrzeba wymiany?
Walczę z podobnym problemem już chyba od miesiąca, mianowicie do 2 tys obrotów nie może się rozbujać (i zakopci trochę) ale po przekroczeniu 2 tys obrotów "wciska w fotel":). Wycieczki do mechanika i z powrotem już mnie wykańczają(wymienione wtryski , pompa). Dodam tylko że podobnie jak u kolegów na kompie żadnych błędów nie wyrzucało. Czy to faktycznie może być zawór EGR ??
Walczę z podobnym problemem już chyba od miesiąca, mianowicie do 2 tys obrotów nie może się rozbujać (i zakopci trochę) ale po przekroczeniu 2 tys obrotów "wciska w fotel":). Wycieczki do mechanika i z powrotem już mnie wykańczają(wymienione wtryski , pompa). Dodam tylko że podobnie jak u kolegów na kompie żadnych błędów nie wyrzucało. Czy to faktycznie może być zawór EGR ??
p.s. Mam usunięty filtr czy to na coś wpływa??
Proszę o pomoc
pozdrawiam
Czyściłeś go wogóle bo jeżeli tak i nic nie dało to do wymiany.
s1lo pisze:Właśnie mam takie objawy. Do 2 tys. obrotów jak dodaję gazu to mam wrażenie, że ruszam Polonezem, a nie Zafirą 120 KM. Jak dodaję gazu powyżej 2 tys. to turbina działa ok.
Mam pytanie czy wystarczy przeczyścić zawór, czy raczej będzie potrzeba wymiany?
Na początek bym wyczyścił, później zobaczysz co dalej.
Nie czyściłem bo dopiero dziś poszukałem ten temat na forum. Tylko jest mały problem generalnie nie wiem gdzie w ogóle szukać tego zaworu EGR i jak go wyczyścić ( jestem laikiem w tych sprawach) Czy jakąś lokalizacje i sposób wyczyszczenia mógłby mi ktoś podać?? czy raczej mam się z tym zwrócić do mechanika ??
Łukasz1987 pisze:Nie czyściłem bo dopiero dziś poszukałem ten temat na forum. Tylko jest mały problem generalnie nie wiem gdzie w ogóle szukać tego zaworu EGR i jak go wyczyścić ( jestem laikiem w tych sprawach) Czy jakąś lokalizacje i sposób wyczyszczenia mógłby mi ktoś podać?? czy raczej mam się z tym zwrócić do mechanika ??
Pozdrawiam
Podaj mi na PW maila - coś Ci wyślę, możesz próbować sam - nie jest to tragedia.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
Witam pozwolę sobie podłączyć się pod temat u mnie jest problem tego typu ze autko nie muli nic (zafira 1.9 cdti 120 Km) ruszam i jadę wszystko super do momentu przejścia obrotów w granicy 1900_2000 tys i w tym właśnie przedziale występuje delikatne szarpniecie i brak mocy na bardzo krótką chwile.I to tak za każdym razem.Czy możne to początek zapychania egra.Dzieki za info i pozdrawiam
Moja Zafirka śmiga jak nowa hehe . Był to zapchany (delikatnie mówiąc) zawór EGR i wystarczyło go tylko wyczyścić. Dzięki
P.s Szczególne podziękowania dla Bodek,
Nie ma problemu - Bodek
To jesteś szczęśliwy. Niestety u mnie wyczyszczono ERG, czujniki i dalej to samo. Zaślepiony więc został ERG. Czy ktoś wie jak zmienić soft, aby nie zapalała się kontrolka z kluczykiem?
podlacze sie pod temat bo opisalem sytuacje w innym watku ale chyba nikt go juz nie sledzi.
Mi auto sie dusidzilo, dusilo, az przestalo wogole jechac i gasnie zaraz po odpaleniu. bledy 2279 i 1901. Wlasnie przed chwila odkrecilem DPF, przy okazji ukrecajac sruby. No i tak jak myslalem, auto normalnie odpalilo i chodzi ok. Nie jezdzilem co prawda ale wystarczylo mi, ze pracuje normalnie bez dlawienia sie na postoju. Zdziwilo mnie, ze auto w sumie nie chodzi glosniej.
Chce wymienic wiec dpf. Znalazlem na niemieckim ebayu w cenie okolo 400€. Wymiana jest banalna, wiec nie ma problemu. Czy trzeba jednak cos ustawiac po tym w sterowniku ? Czy poprostu zalozyc i jezdzic dalej ?
U mnie objaw braku mocy do ok 2500 obr/min pojawił się wczoraj i towarzyszył błąd ECN227956. Rękawy do góry, EGR na zewnątrz (nie był mocno zasyfiony) i czyszczonko. Po założeniu i wykasowaniu błędów usterka na jakiś czas ustała, auto ładnie się zbierało, niestety czar prysł dzisiaj, kiedy po uruchomieniu silnika mam ponowne objawy, tzn brak mocy o 0. Błędów na chwile obecną nie ma, pojechałem dynamiczniej kilkanaście kilometrów i objawy ustały do ponownego unieruchominia silnika. Po odpaleniu znowu to samo. Nie mam siły na ten samochód,a jutro czeka mnie dłuższa trasa ehh.
grynia pisze:U mnie objaw braku mocy do ok 2500 obr/min pojawił się wczoraj i towarzyszył błąd ECN227956. Rękawy do góry, EGR na zewnątrz (nie był mocno zasyfiony) i czyszczonko. Po założeniu i wykasowaniu błędów usterka na jakiś czas ustała, auto ładnie się zbierało, niestety czar prysł dzisiaj, kiedy po uruchomieniu silnika mam ponowne objawy, tzn brak mocy o 0. Błędów na chwile obecną nie ma, pojechałem dynamiczniej kilkanaście kilometrów i objawy ustały do ponownego unieruchominia silnika. Po odpaleniu znowu to samo. Nie mam siły na ten samochód,a jutro czeka mnie dłuższa trasa ehh.