Strona 1 z 3
: 12 mar 2012, 17:50
autor: Bodek
s1lo pisze:Witam.
Nie mogłem znaleźć tematu więc pozwoliłem sobie założenie nowego.
Mam od pewnego czasu problem z moją Zafirką. Problemem jest chwilowy brak mocy. W czasie jazdy przy obrotach do 2 tys. lub po zmianie biegu na wyższy, gdy naciskam pedał gazu samochód nie przyśpiesza od razu. Musi minąć ok. 3-4 sekundy i wtedy zrywa sie do przodu. Próbowałem podłaczyć do kompa, ale nie pokazuje on żadnych błędów.
Może ktoś miał taką sytuację?
Nie masz błędu związanego z EGR-em, ten brak mocy koło 2000 by na to wskazywał.
EGR
Ewentualnie poczytaj:
TTOO
: 12 mar 2012, 17:53
autor: s1lo
Dzięki za podpowiedź, ale Tech pokazywał, że zawór otwiera i zamyka się w normie.
: 14 mar 2012, 16:58
autor: zbigpuch
U mnie też pokazywał.......że jest OK......aż padł całkowicie i dopiero wtedy pokazały się błędy.Do 2 tys. strasznie mulił , więc stawiam na EGR.
: 15 mar 2012, 21:03
autor: s1lo
Właśnie mam takie objawy. Do 2 tys. obrotów jak dodaję gazu to mam wrażenie, że ruszam Polonezem, a nie Zafirą 120 KM. Jak dodaję gazu powyżej 2 tys. to turbina działa ok.
Mam pytanie czy wystarczy przeczyścić zawór, czy raczej będzie potrzeba wymiany?
: 17 mar 2012, 19:07
autor: Łukasz1987
Witam
Walczę z podobnym problemem już chyba od miesiąca, mianowicie do 2 tys obrotów nie może się rozbujać (i zakopci trochę) ale po przekroczeniu 2 tys obrotów "wciska w fotel":). Wycieczki do mechanika i z powrotem już mnie wykańczają(wymienione wtryski , pompa). Dodam tylko że podobnie jak u kolegów na kompie żadnych błędów nie wyrzucało. Czy to faktycznie może być zawór EGR ??
p.s. Mam usunięty filtr czy to na coś wpływa??
Proszę o pomoc
pozdrawiam
: 17 mar 2012, 19:25
autor: Bodek
Łukasz1987 pisze:Witam
Walczę z podobnym problemem już chyba od miesiąca, mianowicie do 2 tys obrotów nie może się rozbujać (i zakopci trochę) ale po przekroczeniu 2 tys obrotów "wciska w fotel":). Wycieczki do mechanika i z powrotem już mnie wykańczają(wymienione wtryski , pompa). Dodam tylko że podobnie jak u kolegów na kompie żadnych błędów nie wyrzucało. Czy to faktycznie może być zawór EGR ??
p.s. Mam usunięty filtr czy to na coś wpływa??
Proszę o pomoc
pozdrawiam
Czyściłeś go wogóle
bo jeżeli tak i nic nie dało to do wymiany.
s1lo pisze:Właśnie mam takie objawy. Do 2 tys. obrotów jak dodaję gazu to mam wrażenie, że ruszam Polonezem, a nie Zafirą 120 KM. Jak dodaję gazu powyżej 2 tys. to turbina działa ok.
Mam pytanie czy wystarczy przeczyścić zawór, czy raczej będzie potrzeba wymiany?
Na początek bym wyczyścił, później zobaczysz co dalej.
A tak wogóle to o EGR temat jest tu:
O EGR
: 17 mar 2012, 19:59
autor: Łukasz1987
Nie czyściłem bo dopiero dziś poszukałem ten temat na forum. Tylko jest mały problem generalnie nie wiem gdzie w ogóle szukać tego zaworu EGR i jak go wyczyścić ( jestem laikiem w tych sprawach) Czy jakąś lokalizacje i sposób wyczyszczenia mógłby mi ktoś podać?? czy raczej mam się z tym zwrócić do mechanika ??
Pozdrawiam
: 17 mar 2012, 21:26
autor: Bodek
Łukasz1987 pisze:Nie czyściłem bo dopiero dziś poszukałem ten temat na forum. Tylko jest mały problem generalnie nie wiem gdzie w ogóle szukać tego zaworu EGR i jak go wyczyścić ( jestem laikiem w tych sprawach) Czy jakąś lokalizacje i sposób wyczyszczenia mógłby mi ktoś podać?? czy raczej mam się z tym zwrócić do mechanika ??
Pozdrawiam
Podaj mi na PW maila - coś Ci wyślę, możesz próbować sam - nie jest to tragedia.
: 18 mar 2012, 07:56
autor: Łukasz1987
Bodek, jest problem bo nie mogę pisać jeszcze na PW więc e-maila podaję tutaj :
mucha_iii@op.pl z góry dziękuję
Poszło na maila - Bodek
: 29 mar 2012, 15:17
autor: dodek99
Witam pozwolę sobie podłączyć się pod temat u mnie jest problem tego typu ze autko nie muli nic (zafira 1.9 cdti 120 Km) ruszam i jadę wszystko super do momentu przejścia obrotów w granicy 1900_2000 tys i w tym właśnie przedziale występuje delikatne szarpniecie i brak mocy na bardzo krótką chwile.I to tak za każdym razem.Czy możne to początek zapychania egra.Dzieki za info i pozdrawiam
: 30 mar 2012, 19:13
autor: Łukasz1987
Witam
Moja Zafirka śmiga jak nowa
hehe . Był to zapchany (delikatnie mówiąc) zawór EGR i wystarczyło go tylko wyczyścić. Dzięki
P.s Szczególne podziękowania dla
Bodek,
Nie ma problemu - Bodek
: 30 mar 2012, 21:55
autor: s1lo
Łukasz1987 pisze:Witam
Moja Zafirka śmiga jak nowa
hehe . Był to zapchany (delikatnie mówiąc) zawór EGR i wystarczyło go tylko wyczyścić. Dzięki
P.s Szczególne podziękowania dla
Bodek,
Nie ma problemu - Bodek
To jesteś szczęśliwy. Niestety u mnie wyczyszczono ERG, czujniki i dalej to samo. Zaślepiony więc został ERG. Czy ktoś wie jak zmienić soft, aby nie zapalała się kontrolka z kluczykiem?
: 31 mar 2012, 18:30
autor: hatson
Witam,
podlacze sie pod temat bo opisalem sytuacje w innym watku ale chyba nikt go juz nie sledzi.
Mi auto sie dusidzilo, dusilo, az przestalo wogole jechac i gasnie zaraz po odpaleniu. bledy 2279 i 1901. Wlasnie przed chwila odkrecilem DPF, przy okazji ukrecajac sruby. No i tak jak myslalem, auto normalnie odpalilo i chodzi ok. Nie jezdzilem co prawda ale wystarczylo mi, ze pracuje normalnie bez dlawienia sie na postoju. Zdziwilo mnie, ze auto w sumie nie chodzi glosniej.
Chce wymienic wiec dpf. Znalazlem na niemieckim ebayu w cenie okolo 400€. Wymiana jest banalna, wiec nie ma problemu. Czy trzeba jednak cos ustawiac po tym w sterowniku ? Czy poprostu zalozyc i jezdzic dalej ?
Pozdrawiam
Pawel
: 01 kwie 2012, 14:35
autor: grynia
U mnie objaw braku mocy do ok 2500 obr/min pojawił się wczoraj i towarzyszył błąd ECN227956. Rękawy do góry, EGR na zewnątrz (nie był mocno zasyfiony) i czyszczonko. Po założeniu i wykasowaniu błędów usterka na jakiś czas ustała, auto ładnie się zbierało, niestety czar prysł dzisiaj, kiedy po uruchomieniu silnika mam ponowne objawy, tzn brak mocy o 0. Błędów na chwile obecną nie ma, pojechałem dynamiczniej kilkanaście kilometrów i objawy ustały do ponownego unieruchominia silnika. Po odpaleniu znowu to samo. Nie mam siły na ten samochód,a jutro czeka mnie dłuższa trasa ehh.
: 01 kwie 2012, 14:44
autor: Bodek
grynia pisze:U mnie objaw braku mocy do ok 2500 obr/min pojawił się wczoraj i towarzyszył błąd ECN227956. Rękawy do góry, EGR na zewnątrz (nie był mocno zasyfiony) i czyszczonko. Po założeniu i wykasowaniu błędów usterka na jakiś czas ustała, auto ładnie się zbierało, niestety czar prysł dzisiaj, kiedy po uruchomieniu silnika mam ponowne objawy, tzn brak mocy o 0. Błędów na chwile obecną nie ma, pojechałem dynamiczniej kilkanaście kilometrów i objawy ustały do ponownego unieruchominia silnika. Po odpaleniu znowu to samo. Nie mam siły na ten samochód,a jutro czeka mnie dłuższa trasa ehh.
Przeczytaj
TTOO