Strona 1 z 13

Błąd P2279 - nieszczelność w układzie dolotowym

: 05 gru 2009, 12:38
autor: pmaly14
Jak w temacie - Kod błędu P2279 ale tylko po dłuższym hamowaniu silnikiem auto wchodzi w tryb awaryjny, a po przekroczeniu 2500 obrotów kontrolka gaśnie i auto idzie normalnie. Wizualnie wszystkie węże ok. Co to może być?

: 05 gru 2009, 15:55
autor: kora79
U mnie zacinał się EGR

: 05 gru 2009, 16:11
autor: imalas
Nie ma bata!......Błąd P2279 nieszczelność w układzie wlotowym (niedomykanie EGR, to też nieszczelność)
Można poczytaćTU

: 06 gru 2009, 10:54
autor: pmaly14
EGR nowy po stary był tak zawalony syfem że nie miał przelotu a błąd sie pojawiał

: 06 gru 2009, 22:38
autor: imalas
A przepustnicę wyczyścili po wymianie EGR?

DPF różnica ciśnień.

: 15 sty 2010, 22:36
autor: Pedro
Mam problem z wypalaniem DPF. Po ok 700 - 800 km od poprzedniego wypalana rozpoczyna się nestępne OK ( nasycenie 100 %) które po ok 15 - 20 min się kończy. Jednak podczas następnej jazdy znowu wypalanie i tak codziennie ze 3-5 razy. nasycenie w ogóle nie spada. temp na drugim czujniku 550 - 600 *C. Różnica ciśnień na biegu jałowym 0 +/- 1 kPa. , przy 3000 obr. ok 4-5 kPa Za czwartym razem zdążyłem się podpiąć w czasie wypalania proces przeszedł do końca i nasycenie spadło do 18%. Niby wszystko OK ale za 700 km pewnie znowu będzie się chciał kilka razy dopalać.
Zastanawia mnie różnica ciśnień taka sama była przy 100% i 18% nasycenia filtra od -1 do 5 kPa w zależności od obrotów ( samochód stał w miejscu). Inspekcja mi leci w tempie 1000 km na 100 przejechanych.
Mógłby ktoś przy okazji sprawdzić jaką ma wartość różnica ciśnień na DPF i przy jakim nasyceniu. i jaka temp spalin na biegu jałowym. Z góry dzięki.

: 15 sty 2010, 22:42
autor: fysio1978
Witam Pedro ja swojego czasu miałem podobny problem po tej ostrej zimie gdy wróciłem do Włoch zaczął dpf wariować w serwisie wymienili mi profilaktycznie czujnik przy dpf-ie ponoć są dwa ale sprwadź jak działa EGR może tam jest coś nie tak

: 15 sty 2010, 22:51
autor: gosia
Witam!!Tak jak kolega fysio1978 proponowałabym sprawdzić EGR...zresztą poczytaj sobie..mój temat "Kod błędu 190175"

Ale też, jeśli chodzi o DPF.....kolega kicaj.....jest jak najbardziej w temacie.......
Pozdrawiam!!!

: 16 sty 2010, 00:27
autor: Pedro
Też myślałem o EGR bo problem się zaczął kilkaset km po wymianie EGR na nowy. Samochód wprawdzie zyskał na mocy w dolnym zakresie obrotów, ale doszedł sporadycznie tryb awaryjny 2345A (ciśnienie doładowania ) przy mocnym przyspieszaniu powyżej 150km/h.

: 16 sty 2010, 11:48
autor: Anony Mous
W TiS-ie napisane jest na temat procesu wypalania DPF-a cyt:

W jakich warunkach następuje przerwanie/zakończenie trwającego procesu regeneracji?

Odpowiedź: Normalnie po jej pomyślnym ukończeniu, ale także:
a.) Po przekroczeniu maksymalnego czasu regeneracji (20-25 min.).
b.) Jeśli silnik jest wyłączony lub zgasł.
c.) Jeśli silnik pozostaje na biegu jałowym przez dłuższy czas (5-10 min.).
d.) Jeśli czujnik temperatury spalin wykryje temperaturę na poziomie 1000°C.
e.) Jeśli podczas regeneracji zostanie wykryta usterka podzespołów odpowiedzialnych za procesy spalania (układu wtryskowy/dolotowy).
Jeśli regenerację przerwano po jej rozpoczęciu lecz przed osiągnięciem poziomu 50% ukończenia, kontrolka świecy żarowej miga przy kolejnym uruchomieniu silnika (na zimno lub na gorąco), a regeneracja rozpoczyna się ponownie po spełnieniu odpowiednich warunków.


Odnośnie spełnienia odpowiednich warunków aby proces wypalania został zainicjowany

cyt:
Aby możliwa była regeneracja, muszą zostać spełnione następujące warunki.
a.) Silnik pracuje już (od chwili uruchomienia) > 2 minuty.
b.) Obliczone nasycenie > 80%.
c.) Temperatura chłodziwa > 70°C przez co najmniej 2 minuty.
d.) W systemie nie zapisano żadnych usterek dot. filtra DPF.
e.) Przekroczono zdefiniowany próg prędkości pojazdu (np. dla >80% obciążenia: 100 km/h).


Nie mam (jeszcze) fejsu do diagnostyki ale niebawem to się zmieni i wtedy będę mógł porównać wskazania moim aucie,o które Pedro pytasz.

: 16 sty 2010, 12:17
autor: kicaj
Pedro,
a jak jezdzisz i gdzie? jakie trasy, jakie srednie predkosci, co lejesz?

w modelach do 2007 byly 2 czujniki pozniej juz tylko 1den
moze byc ze jezdzisz duzo w miescie i dlatego czesto (tak jak mi) sie wypala a moze czujnik przy dpfie badz przewod (ponoc ten przewod czesto sie przeciera)

temp cieczy chlodzacej 84st -- 83st
temp spalin 1 136st (nie wypala) --- 144st (nie wypala)
temp spalin 2 120st --- 128st
cisn atm. 101kPa -- 100kPa
nasycienie 48% --- 56%
roznica cisnien -3kPa =0.37V ---- -2kPa=0.39V
przebieg od ostatniej regeneracji 240km --- 285km
obroty 0obr/min --- 800obr/min


to sa 2 rozne odczyty z roznych dni, wziete na chybil trafil... bez regenereacji dpf oczywiscie

podaj prosze swoje dane ;)

: 16 sty 2010, 14:03
autor: Pedro
Marki, kicaj,
Dzięki za zainteresowanie
Jazda to codziennie trasa poza miastem ok 20km i z powrotem, leje BP ultimate
Proces wypalania trwa maksymalnie ok 17 min. nigdy nie jest przerywany.
mam czujnik dwu rurkowy.
Ale już widze po twoich odczytach że różnica ciśnień nieco inna
przy nasyceniu 56% różnica u mnie była 0 +/- 1
przy 78% to samo i po niby wypaleniu gdzie było nasycenie 100% taka sama wartość.
Teraz nasycenie 18% i dalej 0 kPa po czwartym z kolei wypalaniu ( wszystkie odczyty 800obr po zwiekszeniu do 2500 - 3000 różnica 3-4 kPa zawsze tak samo )
Nie ma objawów niewypalonego filtra samochód dobrze się zbiera itd.
Podejrzewam że ECU wymusza ponowne dopalenie gdyż błędnie interpretuje wartości różnicy ciśnień.

: 17 sty 2010, 19:12
autor: DD
A czym wytłumaczyć fakt, że zawsze po skutecznym niezakłóconym wypaleniu DPF-a pozostaje jego nasycenie 78%?

: 17 sty 2010, 20:12
autor: kicaj
D D pisze:A czym wytłumaczyć fakt, że zawsze po skutecznym niezakłóconym wypaleniu DPF-a pozostaje jego nasycenie 78%?
albo czujnik walniety albo filtr zapchany albo wypalenie nie przeszlo pomyslnie...

: 17 sty 2010, 22:07
autor: Anony Mous
DD ale wartośc nasycenia,którą podajesz jest po wypalaniu stacjonarnym(kompem) czy po wypaleniu zainicjowanym ECU?