Strona 1 z 1

Błąd p0002-75

: 08 cze 2015, 12:55
autor: Arturo11
Witam. Koledzy, czy ktoś z was może mieć jakiś pomysł związany z tym błędem? Wiem że chodzi o coś z ciśnieniem paliwa. Wymieniono mi już w 2 warsztatach przepływomierz, filtr paliwa, czujnik ciśnienia common rail, wypalono serwisowo DPF, jednak usterka dalej się powtarza. Dodam tylko, że na pierwszym i drugim biegu nic się nie dzieje, chociaż ciągnę do odcięcia zapłonu. Problem zaczyna się od trzeciego biegu w górę, a kontrolka i błąd wyskakują od ok. 2500 obr. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i ponownym włączeniu silnika auto pracuje normalnie, do kiedy znowu nie przekroczy 2500 obr. Błąd zawsze się pojawi podczas wypalania DPF, chyba że wypalanie jest na postoju, wtedy wszystko OK. Również gdy temp. otoczenia wynosi do max. 18°C można jeździć normalnie, błąd się nie pojawi. Jak macie jakieś pomysły to dajcie znać, bo magicy rozkładają ręce.

: 08 cze 2015, 13:42
autor: Flora
Nie żebym się znał, ale problemem może być elektrozawór przy pompie wysokiego ciśnienia.

Re: Błąd p0002-75

: 10 cze 2015, 21:50
autor: spectroB
Arturo11 pisze:Witam. Koledzy, czy ktoś z was może mieć jakiś pomysł związany z tym błędem? Wiem że chodzi o coś z ciśnieniem paliwa. Wymieniono mi już w 2 warsztatach przepływomierz, filtr paliwa, czujnik ciśnienia common rail, wypalono serwisowo DPF, jednak usterka dalej się powtarza. Dodam tylko, że na pierwszym i drugim biegu nic się nie dzieje, chociaż ciągnę do odcięcia zapłonu. Problem zaczyna się od trzeciego biegu w górę, a kontrolka i błąd wyskakują od ok. 2500 obr. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i ponownym włączeniu silnika auto pracuje normalnie, do kiedy znowu nie przekroczy 2500 obr. Błąd zawsze się pojawi podczas wypalania DPF, chyba że wypalanie jest na postoju, wtedy wszystko OK. Również gdy temp. otoczenia wynosi do max. 18°C można jeździć normalnie, błąd się nie pojawi. Jak macie jakieś pomysły to dajcie znać, bo magicy rozkładają ręce.

Przy listwie wysokiego ciśnienia masz zawór regulacyjny bodajże bosch 0 281 002 507 czy to ten wymieniłeś? Na zaprzyjaźnionym forum znalazłem post w którym gostek napisał co było rozwiązaniem jego problemu który był podobny do tego twojego. Podobno problemem był ten zawór a dokładnie źle "dotarta" jego końcówka do gniazda w listwie CR, zawór posiada dwa sześciokąty pod płaskie klucze, przyjrzyj się temu, ewentualnie spróbuj złapać za ten większy sześciokąt dopasowanym kluczem i z wyczuciem przekręć raz w lewo, raz w prawo, potem dobierz klucz do tego mniejszego i dokręć. Czekam na wynik, powodzenia :ok:

: 13 cze 2015, 22:13
autor: Arturo11
Witam jednak winowajcą okazała się pompa paliwa. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Pomijając fakt wymiany, obdzwoniłem chyba z pięć warsztatów jaka cena za usługę. Wszyscy powiedzieli że trzeba demontować rozrząd, a dwóch że jeszcze kolektor ssący i to robota przynajmniej na cały dzień. Wspomniałem że w sieci jest dostępny film z instrukcją jak wymienić pompę w bardzo krótkim czasie, bez demontażu rozrządu. W odpowiedzi usłyszałem że jak jestem taki mądry to zmień sam. No więc spróbowałem, pojechałem do kolegi który ma prawie wszystkie możliwe klucze, pokazałem mu film, pytam "możliwe"? On na to: może nie w 15 min. ale w pół godz. na 99% Robota trwała 60 minut z wypiciem kawy i zimnego piwka, wszystko złożone do kupy działa jak należy. Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi!