Strona 1 z 3
Sprzęgło silnik 1.8 Z18XER
: 29 cze 2015, 21:16
autor: marcink81
Witam,
Jestem zmuszony wymienić całe sprzęgło. Szukam i szukam i nic. Czy może ktoś z własnego doświadczenia wie jakie najlepiej kupić firmy u jakie konkretnie lub może doradzi na co uważać. Będę bardzo wdzięczny.
silnik Z18XER
Z góry dziękuję za odp.
: 29 cze 2015, 22:19
autor: wamka18
u siebie ale w astrze 1.8 16v poszedłem po taniości bodajże hart 250zł ale zrobiła do tej pory 80 tys i chodzi a noga bardzo ciężka trochę opon zamęczyła a u ojca w zafirze 1.6 cng montowałem chyba Sachsa coś ponad 300zł na razie zrobił 30 pare tys. km tylko przez wysprzenglik musiałem wyciągać dwa razy skrzynie, nowy ale najtańszy 150zł i ciekł bo w nim jest uszczelka uszczelniająca wałek ze skrzyni potem droższy 250zł ze średniej półki i chodzi.
wymiana samemu za pierwszym razem w zafirze 5-6 godzin a za drugim 3 godz. a mechanicy wołają od 300 do 500 zł robiąc samemu sanki do wyciągnięcia
: 29 cze 2015, 22:59
autor: marcink81
Raczej sam tego nie będę wymieniał niestety, niech zrobią to specjaliści w warsztacie lokalnym. Ale szukam kompletu, może ktoś doradzi jakiej firmy wybrać. Może ktoś miał do czynienia z częściami firmy KM Germany i jej sprzęgłami? Cenowo są przystępne.
I jeszcze jedno. Czy trzeba się sugerować numerem silnika? Swój znalazłem ale ni jak nie pasuje do żadnej oferty. Może nie jest to takie ważne?
: 30 cze 2015, 08:04
autor: marcink81
Mój numer silnika to 20LS7991, może ktoś doradzi czy to jest do numeru 20KC3240 czy od 20KC3241
: 30 cze 2015, 08:09
autor: prymus2103
: 30 cze 2015, 09:10
autor: cns80
marcink81 pisze:Mój numer silnika to 20LS7991, może ktoś doradzi czy to jest do numeru 20KC3240 czy od 20KC3241
Na logikę to OD.
: 30 cze 2015, 10:20
autor: marcink81
: 30 cze 2015, 10:35
autor: prymus2103
To to samo co ci wrzuciłem tylko wybrałeś sobie droższe
: 30 cze 2015, 10:43
autor: marcink81
Droższe ale tam gościu ma urlop i nie wysyła a auto stoi pod domem i potrzebuje na jutro ten zestaw. Ale dzięki za pomoc. Jutro powinienem dostać sprzęgło a w czwartek już normalne użytkowanie.
: 10 lip 2016, 09:13
autor: ja37
l3cho pisze:Hej
Podczas wakacji w Chorwacji miałem awarię sprzęgła (silnik z18xer 1.
nie mogłem wrzucać biegów na włączonym silniku, na wyłączonym wchodziły normalnie. Wymienili mi sprzęgło, docisk, łożysko i chyba pompkę sprzęgła za jedynie 3200zl :-) i tu pytanie: przy wrzucania wstecznego raz na jakiś czas zachropota - znany problem, ale czy ma prawo to się pojawić po kompletnej wymiane sprzęgła? Może coś źle zrobili? (Warsztat sieci Bosch-service, także wykluczam fuszęrkę?)
Wsteczny nie ma synchronizacji, niestety nawet po zatrzymaniu koła się kręcą i zgrzytnie.
W starych skrzyniach (f16, f18, f20)był na to myk - wrzuć 4 bieg, później wsteczny.
awaria sprzęgła
: 20 lip 2016, 00:07
autor: l3cho
Tak wiem, że nie ma synchronizatorów, ale to chyb nie jest normalna sytuacja żeby po wymianie całego sprzęgła łącznie z pompką działy się takie rzeczy?
Slyszalem tez ze po wyniane trzeba wyregulowac mechanizm. Ktos wie jak tego dokonac w tym modelu? I na czym to polega?
: 20 lip 2016, 13:24
autor: Skasowany użytkownik 6483
Skontaktuj sie z kolegą Belfer , on Ci podesle info jak sie reguluje cięgna linek zmiany biegów .
Sprzęgło silnik 1.8 Z18XER- SACHS 3000990160 od nr 20KC3241
: 07 kwie 2017, 22:07
autor: golabek1980
Przeniesione we właściwe miejsce
"Witam
Jeżdzę ZB już dwa lata. Nagle pojawił się problem ze ślizganiem sprzęgła. Okazało się że padł docisk. Decyzja podjęta że wymieniam calość: tarcza, docisk i wysprzęglik. Mechanik wymienił sprzęgło które zamówił sam. Po wymianie ślizganie jak bylo tak jest. Winne niby koło zamachowe, koło zamachowe wymienione, sprzęgło działa. Coś mnie jednak podkusiło i sprawdzilem jakie sprzęgło do niego przyszło. Okazało się, że hurtownia wysłała sprzęgło SACHS 3000990138 do numeru silnika: 20KC3240.
Po zdekodowaniu VINu i sprawdzeniu u kilku internetowych sprzedawców wychodzi ze właściwe sprzegło to SACHS 3000990160 od numeru silnika: 20KC3241.
Czy ktoś wie jaka jest różnica pomiędzy tymi sprzęgłami? Boje się zostać przy rozwiązaniu, które działa dziś ale może szybko ulec uszkodzeniu.
Na ta chwile koszt zestaw sprzęgła, koło zamachowe(używka), robocizna 1600zl.
: 07 kwie 2017, 22:22
autor: Sumik
3000990138 ma taki opis:
3000990160 ma taki opis:
Z tego co widzę i co mówią mi numerki i kataloginto zestawy różnią się dociskiem i tarczą. Jedyne co jest takie samo to wysprzęglik.
Tarcza zestaw 1:
TU
Docisk zestaw 1:
TU
Tarcza zestaw 2:
TU
Docisk zestaw 2:
TU
Wg mnie to są takie same, no może troszkę różnią się konstrukcją korpusu tarczy sprzęgła, ale z takimi rzeczami się spotykałem, że zamawiałem sprzęgło do auta i dostawałem konstrukcyjnie całkowicie inne niż wyjąłem i działa do dzisiaj. Zależy od producenta.
: 07 kwie 2017, 22:42
autor: golabek1980
Tak, tylko pytanie czy wymiana koła zamachowego powinna mieć miejsce. Moje koło na oko nie ma uszkodzeń, tarcza starego sprzęgła tez była jeszcze dość gruba. Czy możliwe ze koło które założył mechanik pochodzi od starszej numeracji silników i dlatego cały zestaw teraz działa? Czy sprzęgło nowszych numerach silnika jest inne bo inne jest koło zamachowe?
Rozważam zakup sprzęgła zgodnie z katalogiem i powrót do mojego koła zamachowego, czy to ma sens?