Strona 1 z 2
: 06 lis 2010, 09:03
autor: Anony Mous
piotras152 pisze:Witam mam pytanie .Czy mieliście do czynienia z wysokim stanem oleju w misce w czasie, czy po wypaleniu się DPF-a? zaznaczam ,że poziom płynu chłodzącego się nie zmienił i paliwa nie czuć w oleju, przyznaje się ,że trochę mnie to martwi .
Pisałem o tym w tym temacie
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=4519&start=15
: 06 lis 2010, 09:42
autor: piotras152
Dzięki za odpowiedz.Z tego co zrozumiałem olej napędowy przedostaje się do miski olejowej...za***isty to wynalazek ten filtr.W takim razie muszę koniecznie zmienić olej a przy okazji jaki proponujecie?A i jeszcze jedno pytanie czy spalanie na biegu jałowym paliwa wartości 0.9,1.3 l/h w tych autach to norma? bo miłem vectre c z tym samym silnikiem gdzie komp.pokł. pokazywał 0.4,0.5 l/h oczywiście w obu przypadkach klima była wyłączona co koledzy na to?
: 06 lis 2010, 09:45
autor: Anony Mous
Piotras czytasz forum?Odpowiedz na Twoje pytanie jest w temacie pod Twoim
: 07 lis 2010, 11:24
autor: vorny
Zmienić olej na Dexos2 i jeździć dalej i raz w tyg sprawdzać poziom oleju
: 26 mar 2011, 13:29
autor: Arturo 312
Witam wszystkich,
Dzisiaj sprawdzałem stan oleju i też mam problem z nadmiarem, od wymiany przejechałem ok 3000 tyś km. Muszę go znowu wymienić?
: 26 mar 2011, 19:00
autor: MieHor
A jak z procesem wypalania DPF, bo ten nadmiar może być efektem nie dokończonych wypaleń
: 26 mar 2011, 19:58
autor: norbert_p
MieHor pisze:nadmiar może być efektem nie dokończonych wypaleń
MieHor, rozumiem, że olej napędowy dostaje się do miski podczas przerywanych wypaleń? Czy się mylę? Jak ograniczyć do minimum dostawanie się tego oleju? Ile mniej więcej dostaje się tego oleju podczas jednego przerwanego wypalenia? Wykluczając na razie wyrwanie chwasta
: 26 mar 2011, 20:19
autor: Anony Mous
norbert_p pisze:MieHor pisze:nadmiar może być efektem nie dokończonych wypaleń
MieHor, rozumiem, że olej napędowy dostaje się do miski podczas przerywanych wypaleń?
tego chyba nikt nie wie...jednemu wiecej innemu mniej. Większości osób oleju znowu tak dużo nie przybywa...bo nadmiar jest niwelowany przez naturalne branie oleju przez system common-rail. Jęśli oleju komuś ewidentnie przybywa...to tylko wycinka.
: 26 mar 2011, 20:23
autor: Orbit
Było juz pisane ...
stan oleju w Oplach sprawdza się na 10 - 15 minut po zakończonej jeździe na rozgrzanym silniku . Jeśli będziesz sprawdzał stan oleju Rano lub po kilku, kilkunastu godzinach , Stan oleju może cie przerazić ... Te Auta tak mają ...
: 26 mar 2011, 20:30
autor: imalas
w/g TIS pomiar poziomu oleju silnikowego po 5min od wyłączenia silnika!
: 26 mar 2011, 22:26
autor: security
Ja jak sprawdzam olej to mam dylemat jaką wartość przyjąć....miedzy min a max mam ślady oleju zdarza się że jest też ponad max...
Wycieram bagnet i sprawdzam kilka razy.Dopiero po kilku sprawdzeniach wiem ile mam oleju.Troszkę mnie to dziwi bo mam 2 auto z grupy VW i tam olej na bagnecie widać jak na dłoni.
: 27 mar 2011, 01:00
autor: Orbit
Bo w normalnym samochodzie sprawdza się normalnie , w OPLACH jak w TOTOLOTKU ...na chybił trafił
: 27 mar 2011, 12:48
autor: TuneFORCE
Nie rozumiem po co zakładacie nowy temat skoro o podwyższonym poziomie oleju silnikowego pisaliśmy już w kilku innych tematach....szukanie nie boli
: 27 mar 2011, 14:59
autor: Harry200
Orbit pisze:w normalnym samochodzie sprawdza się normalnie , w OPLACH jak w TOTOLOTKU ...na chybił trafił
W każdym samochodzie nie tylko w Oplach tak samo się sprawdza czyli ok 5 minut po zatrzymaniu jak silnik jest dobrze nagrzany..
: 27 mar 2011, 15:22
autor: Anony Mous
H,Łajszczak pisze: W każdym samochodzie nie tylko w Oplach tak samo się sprawdza czyli ok 5 minut po zatrzymaniu jak silnik jest dobrze nagrzany..
u mnie we Fabii poziom jest identyczny na zimnym i ciepłym silniku....sprawdzać mogę kiedy chce i zawsze tak samo ....i jak kolega napisał wyżej....widać jak na dłoni.....a oplu katastrofa...bagnet tak zafajdany, że trzeba sprawdzać kilkukrotnie.