Z18XER - Koła KZFR oraz błędy 0011, 0014, 0170
: 12 lis 2015, 21:31
Witajcie, Nie jestem mechanikiem ale moze ktoś mnie naprowadzi co się jeszcze sprawdzić z moją Zośką bo kolega mechanik rozkłada ręce a ja nie mam już siły ...
Przerobiłem po koleji etapy:
- Brak mocy stukot kół KZFR ciągły oraz błedy pojawiające się na niskich obrotach pod obciążeniem silnika co skutkowało po chwili zapaleniem CheckEngine ikona samochód+kluczyk
Błędy zczytane :
P0011 - Mechanika fazowania wlotowego wałka rozrządu poza zakr (rząd 1)
Przestawienie wałka rozrządu (rząd 1) dolot - Zakłócenie działania
(61) - Nie występuje
P0014 - Przestawienie wałka rozrządu (rząd 1) wylot - Zakłócenie działania
(63) - Nie występuje
- Zostały przemyte zawory od sterowania KZFR oraz zdemontowane sitka - Auto odzyskało moc ale błąd P0011(61) występował jednak już rzadziej a 0014 już prawie wcale.
-Tydzień temu został wymieniony zestaw pasek rolki rozrządu+pompa wody , obydwa Koła KZFR, olej na ELF w5w30 + filtr Oleju. Zawory zostały stare.
Koła ustawione podręcznikowo z przesunięciem lewego koła o pół zęba na blokadzie kół ,oraz blokadę wałków.
Samochód odebrany od mechanika na niskich obrotach wyczuwalna nierówna praca silnika.
Stukotu kól już nie słychać
Jazda próbna na wysokich obrotach auto jeździ OK a na niskich obrotach pod obciążeniem zapala po chwili się CheckEngine, sprawdzam błędy :
P0011 - (61)
P0014 - (63) (ten już rzadziej sie zapala ale jednak)
i na postoju już po jeździe - skrzynia na luzie , obroty jałowe wyczuwalne wibracje od silnika - wyskakuje dodatkowo:
P0170 - O2 sensor ubogi wydech
(11) - Nie występuje
Nie wiem może jestem już przewrażliwiony ale tego nie było przed wymianą KZFR i rozrządu - rano samochód zaprowazony i po połodniu odebrany.
Dzisiaj Mechanik rozbierał jeszcze raz silnik i sprawdzal ustawienia KZFR na blokady i kropka względem blokady - mechanik twierdzi że ustawienie kół jest OK.
Na logikę z błedami p0011 i p0014 żeby wyeliminować czy to zawór zamieniliśmy je miejscami(wylotowy z dolotowym).
Jazda próbna przez miasto z podpiętym kompem - wyskoczył raz bład P0011-(61) czyli to nie zawór , a na luzie pod blokiem na obrotach jałowych znany już P0170-02 (11).
Rozumiem to tak - wysokie obroty = wysokie ciśnienie oleju w układzie sterowania KZFR .
Jazda po mieście obroty poniżej 2000 najczęściej jak zaobserwowałem, występują błedy i jeśli jest ich kilka w ciągu minuty komp zgłasza błąd i zapala CheckEngine.
Oczywiście założony LPG fabrycznie ale błędy pojawiają sie na Benzynie też.
Co tu dalej sprawdzić i czym mogą te błedy być spowodowane ?
- przewody i zlacza do zaworów przepsikałem kontaktem.
- czujniki indukcyjne położenia wałków dolot i wylot może uszkodzone a może źle ustawione ?, przetarte kable czy brak styku złącza?
- może w sterowniku silnika na złaczach siadają połączenia PCB <> ZŁACZE?
(lutowałem taki od Vectry)
Przerobiłem po koleji etapy:
- Brak mocy stukot kół KZFR ciągły oraz błedy pojawiające się na niskich obrotach pod obciążeniem silnika co skutkowało po chwili zapaleniem CheckEngine ikona samochód+kluczyk
Błędy zczytane :
P0011 - Mechanika fazowania wlotowego wałka rozrządu poza zakr (rząd 1)
Przestawienie wałka rozrządu (rząd 1) dolot - Zakłócenie działania
(61) - Nie występuje
P0014 - Przestawienie wałka rozrządu (rząd 1) wylot - Zakłócenie działania
(63) - Nie występuje
- Zostały przemyte zawory od sterowania KZFR oraz zdemontowane sitka - Auto odzyskało moc ale błąd P0011(61) występował jednak już rzadziej a 0014 już prawie wcale.
-Tydzień temu został wymieniony zestaw pasek rolki rozrządu+pompa wody , obydwa Koła KZFR, olej na ELF w5w30 + filtr Oleju. Zawory zostały stare.
Koła ustawione podręcznikowo z przesunięciem lewego koła o pół zęba na blokadzie kół ,oraz blokadę wałków.
Samochód odebrany od mechanika na niskich obrotach wyczuwalna nierówna praca silnika.
Stukotu kól już nie słychać
Jazda próbna na wysokich obrotach auto jeździ OK a na niskich obrotach pod obciążeniem zapala po chwili się CheckEngine, sprawdzam błędy :
P0011 - (61)
P0014 - (63) (ten już rzadziej sie zapala ale jednak)
i na postoju już po jeździe - skrzynia na luzie , obroty jałowe wyczuwalne wibracje od silnika - wyskakuje dodatkowo:
P0170 - O2 sensor ubogi wydech
(11) - Nie występuje
Nie wiem może jestem już przewrażliwiony ale tego nie było przed wymianą KZFR i rozrządu - rano samochód zaprowazony i po połodniu odebrany.
Dzisiaj Mechanik rozbierał jeszcze raz silnik i sprawdzal ustawienia KZFR na blokady i kropka względem blokady - mechanik twierdzi że ustawienie kół jest OK.
Na logikę z błedami p0011 i p0014 żeby wyeliminować czy to zawór zamieniliśmy je miejscami(wylotowy z dolotowym).
Jazda próbna przez miasto z podpiętym kompem - wyskoczył raz bład P0011-(61) czyli to nie zawór , a na luzie pod blokiem na obrotach jałowych znany już P0170-02 (11).
Rozumiem to tak - wysokie obroty = wysokie ciśnienie oleju w układzie sterowania KZFR .
Jazda po mieście obroty poniżej 2000 najczęściej jak zaobserwowałem, występują błedy i jeśli jest ich kilka w ciągu minuty komp zgłasza błąd i zapala CheckEngine.
Oczywiście założony LPG fabrycznie ale błędy pojawiają sie na Benzynie też.
Co tu dalej sprawdzić i czym mogą te błedy być spowodowane ?
- przewody i zlacza do zaworów przepsikałem kontaktem.
- czujniki indukcyjne położenia wałków dolot i wylot może uszkodzone a może źle ustawione ?, przetarte kable czy brak styku złącza?
- może w sterowniku silnika na złaczach siadają połączenia PCB <> ZŁACZE?
(lutowałem taki od Vectry)