Strona 1 z 1

Zafira B 1.8 typowe usterki

: 28 lut 2016, 13:36
autor: xrs
Witam, to sobie pomyślałem, że może by założyć temat, w którym każdy dla dobra ogółu mógłby wymienić w podpunktach najważniejsze usterki ze swojego auta z uwzględnieniem przebiegu. Tutaj byśmy pisali tylko o Zafirze B 1.8 (również z instalacjami LPG, ale bez uwzględniania problemów z LPG ). Moglibyśmy w ten sposób ustrzec się lub łatwiej odnaleźć typowe dla tego modelu usterki; nowi użytkownicy wiedzieli by też jakie ewentualnie niespodzianki czekają ich w przyszłości. A potem dany forumowicz zgłębiał by sobie już konkretny temat (problem) już w innym dziale jeśli by zaszła taka potrzeba.

Podam wzór na swoim przykładzie.

Model: 1.8 LPG COSMO
Rocznik: 2006 (rok modelowy 2007)
Przebieg: 185 tys

Historia (piszemy tylko najważniejsze usterki,gdzie coś się działo):

1. Przebieg:47 tys - usterka czujnika ABS
2. 97 tys. - poprawki lakiernicze
3. 106 tys. - wymiana uszczelniacza lewej półosi
4. 110 tys. - wymiana cewki; sprawdzanie i ustawianie luzów zaworów
5. 153 tys. - wymiana uszczelki pokrywy zaworów
5. 155tys. - wymiana łączników stabilizatora, uszczelniacza wałka rozrządu, pompy oleju
6. 158tys. - wymienione koło zmiennych faz rozrządu wałka ssącego

Na tym przykładzie, już łatwo wywnioskować (po tym co czytam na forum) że np. z cewką prawie każdy mam problem wcześniej czy później itd

Re: Zafira B 1.8 typowe usterki

: 28 lut 2016, 18:32
autor: janekW67
xrs pisze: 3. 106 tys. - mam po niemiecku Dichtring der Aschwelle ersetzen-linke seite
Powinno być Achswelle, nie Aschwelle.
Wymiana uszczelniacza lewej półosi.


EDIT
xrs pisze:
6. 158tys. - chyba wymiana wałka rozrządu (mam po niemiecku więc ciężko przetłumaczyć (Versteller Einlassnockenwelle ersetzen Abgasuntersuchung Sonderleistung Mechanik)
Tego za bardzo nie rozumiem, byc może jest błednie napisane. Chyba chodzi o jakieś ustawienia wałka rozrządu. Ale jutro zapytam o to niemieckiego mechanika.

: 28 lut 2016, 19:53
autor: xrs
dzięki Janek, zaraz to poprawie w pierwszym poście :ok: ; odnośnie tego drugiego to jest dobrze napisane co do literki czyli ten Einlassnockenwelle.
Mam jeszcze kilka ciekawych zwrotów, jakby ktoś potrafił rozszyfrować to wielkie dzięki:
1. Dichtring der Nockenwelle ersetzen(vorn)-Ottomotor Einen weiteren Dichtring ersetzen- chyba chodzi o wałek rozrządu a Dichtring to chyba pierścień albo gumowa uszczelka
2. Zündspule ersetzen- niby cewka zapłonowa, ale wcześniej też miałem Magnetspule prüfen Gebr. Spule einbauen a w słowniku to w sumie też cewka
3. Zylinderkopfhaube aus-und einbauen-Ottomotor-czyli dosłownie chyba coś jakby była wymieniona pokrywa głowic cylindrów
4. Ventilspiel an allen 16 Ventil Ventilen einstellen

: 28 lut 2016, 20:53
autor: rogu
190tyś km - uszczelnienie chłodnicy oleju, wymiana termostatu

uszkodzenie Grzejnika EHU
uszkodzenie czujnika jakości powietrza

Tych usterek nie określałbym jako typowe..

: 28 lut 2016, 22:33
autor: janekW67
xrs pisze:dzięki Janek, zaraz to poprawie w pierwszym poście :ok: ; odnośnie tego drugiego to jest dobrze napisane co do literki czyli ten Einlassnockenwelle.
Mam jeszcze kilka ciekawych zwrotów, jakby ktoś potrafił rozszyfrować to wielkie dzięki:
1. Dichtring der Nockenwelle ersetzen(vorn)-Ottomotor Einen weiteren Dichtring ersetzen- chyba chodzi o wałek rozrządu a Dichtring to chyba pierścień albo gumowa uszczelka
2. Zündspule ersetzen- niby cewka zapłonowa, ale wcześniej też miałem Magnetspule prüfen Gebr. Spule einbauen a w słowniku to w sumie też cewka
3. Zylinderkopfhaube aus-und einbauen-Ottomotor-czyli dosłownie chyba coś jakby była wymieniona pokrywa głowic cylindrów
4. Ventilspiel an allen 16 Ventil Ventilen einstellen
1. uszczelniacz wałka rozrządu
2. wymiana cewki zapłonowej
3. wymiana uszczelki pokrywy zaworów
4. regulacja zaworów

Re: Zafira B 1.8 typowe usterki

: 28 lut 2016, 23:35
autor: janekW67
xrs pisze:
6. 158tys. - chyba wymiana wałka rozrządu (mam po niemiecku więc ciężko przetłumaczyć (Versteller Einlassnockenwelle ersetzen Abgasuntersuchung Sonderleistung Mechanik)
Po szybkiej konsultacjoanalizie, wniosek jest taki, że miałeś wymienione koło zmiennych faz rozrządu wałka ssącego.

: 29 lut 2016, 11:53
autor: xrs
wielkie dzięki Janek (poprawiłem w pierwszym poście) :piwo: ; OK to teraz inni mogą pisać swoje historie żeby spełniło się główne założenie tego postu.