Strona 1 z 2

Chłodnica oleju budowa Z18XER

: 01 mar 2016, 20:03
autor: leszek 997
Mam konkretne pytanie. Czy chłodnica oleju jest tak zbudowana, że w przypadku uszkodzenia uszczelek, a nie samej chlodnicy, do płynu chłodzacego dostaje się olej? Mógłby się dostac z powodu roznicy cisnień. Jak przebiegają kanały w chłodnicy? Wiedzą to osoby, ktore sprawdzały szczelnosć.

: 02 mar 2016, 16:30
autor: rogu
teoretycznie jest taka możliwość ale w znikomym procencie .

: 05 mar 2016, 10:11
autor: leszek 997
Nie wiem jak jest budowa, więc kupuję inną sprawną.
Wymienię, plus nowe uczczelki, plukanie i zobaczymy.

: 05 mar 2016, 13:53
autor: rogu
Kup tyko uszczelki. Ciężko uszkodzić chłodnice. Ona nie rdzewieje

: 08 mar 2016, 08:35
autor: leszek 997
Nie rdzewieje, ale podobno pęka w środku. Same uszczelki nie pomogą. Dam znać jak wymienię.

: 08 mar 2016, 14:10
autor: Piasek
Ja w swojej wymieniałem. Masakra tam się dostać.

: 08 mar 2016, 21:17
autor: leszek 997
Cześć Pisarek. Sam wymieniałeś? Ile czasu to zajmuje, mam narzędzia i kanał, kupiłem radiator jutro uszczelki. Czy po Twoim doświadczeniu warto samemu to robić czy zlecić, jakie trudności są największe?

Przyjrzałem się budowie radiatora i składa się on z 4 warstw cieniutkiej blachy aluminiowej wypełnionej siatką aluminiowa całość zaprasowana. Wewnątrz jest 4 komory na płyn i olej. Są 2 otwory na olej i 2 na chłodziwo.
Wniosek - mój: pojawiający się olej w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej - przyczyny to:
1.radiator może być uszkodzony - pęknięty wewnątrz. Sprawdzenie wymaga dorobienia przyrządu (np. płyta z dwoma otworami na powietrze pod ciśnieniem, przykręcić ją na uszczelki do radiatora i sprawdzać komory czy przepuszczają powietrze).
2. stwardniałe uszczelki pod radiatorem, wówczas jest połączenie - przejście pomiędzy 4 otworami oleju i płynu i olej wypiera płyn. To wydaje się bardziej prawdopodobne.

: 08 mar 2016, 21:29
autor: Piasek
Mechanik. Co ty - sam bym tam nawet palca nie wsadził. Na 9tej stronie mojego tematu opis "atrakcji".
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... &start=120
Ja nie rozbierałem samej chłodnicy/podgrzewacza bo to chyba bardziej jego rola bo wszystko z nim ok. Miałem wyciek z samej przystawki a przy okazji wymieniłem wszystko co tam gumowe było w tym ustrojstwie i od tamtej pory sucho aż miło.
Od razu kup uszczelkę pod kolektor wydechowy i pod kata.

cd.

: 10 mar 2016, 20:11
autor: leszek 997
Uszczelki wymienione, nie cieknie, pozostaje obserwować czy pomogło.
Temat zamknięty.

: 10 mar 2016, 21:21
autor: rogu
Nie ma co zamykać tematu, może ktoś będzie potrzebował pomocy w tym temacie

: 19 mar 2016, 20:20
autor: leszek 997
Uwagi do wymieniających chłodnicę oleju lub uszczelki.

Mechanik uszkodził łącznik elastyczny, pewnie nie odkręcił rury wylotowej tylko sam kolektor i szarpał rurą.

W książce sam naprawiam jest uwaga że odchylenie o 5 stopni możne uszkodzić złącze elastyczne - i tak się stało.

: 20 mar 2016, 07:40
autor: rogu
Dziwne że nie odkręcil. Przez to miał bardzo słaby dostęp chłodnicy. Poza tym często ukrecają się szpilki i może tego chciał uniknąć, choć wymiana urwanych śrub to 30minut

: 20 mar 2016, 13:42
autor: Piasek
U mnie zdejmował wszystko włącznie z kolektorem i opuszczał wydech żeby miał swobodny dostęp a i tak 2 szpilki od kolektora przy pierwszej próbie siłowej odpadły ...
No ale taniej szpilkę...

Chłodnica oleju budowa Z18XER

: 07 maja 2018, 11:56
autor: arebuk
Gdzie kupowaliście chłodnice z uszczelkami ?

Dodano po 2 godzinach 58 minutach 34 sekundach:
taka będzie ok?
https://opelczesci.com.pl/pl/p/CHLODNIC ... 8-16V/1544

Chłodnica oleju budowa Z18XER

: 07 maja 2018, 21:04
autor: Mariusz
Około miesiąca temu zmieniałem komplet uszczelek w chłodnicy oleju. Awaria samej chłodniczki jest sporadyczna. Cały zestaw uszczelek kupowałem w ASO.
Poczytaj tutaj viewtopic.php?f=87&t=25930&start=105
i tutaj viewtopic.php?f=30&t=22610&start=30