Strona 1 z 1

Instalacja gazowa w silniku z wtryskiem bezpośrednim

: 24 maja 2016, 22:43
autor: JaG
Witam wszystkich.Od ponad miesiąca jestem posiadaczem Opla Zafiry b 2,2 direct. Już przed zakupem wiedziałem że w moim samochodzie będzie montowana instalacja gazowa. Jednak nie przyszło mi do głowy że są silniki w których niby nie da się zamontować instalacji gazowych. Od "gazownika" w moim mieście dowiedziałem się że w silnikach z wtryskiem bezpośrednim instalacji gazowych się nie montuje. Niestety już po zakupie samochodu. :( Ależ było moje zdziwienie. Wiedziałem że są silniki które znoszą lepiej lub gorzej gaz , ale coś takiego? Gdzieś w necie wyczytałem że jednak jest możliwość montażu instalacji w silnikach z wtryskiem bezpośrednim ale żadnych konkretów. Dlatego też proszę was klubowiczów o pomoc. Jeśli ktoś coś wie na temat takich instalacji proszę pisać. Pozdrawiam

: 25 maja 2016, 00:41
autor: konradviking
Gaz da się włożyć do każdego silnika, kwestia pieniędzy, są jednostki 2,2 o tej samej mocy które nie mają wtrysku bezpośredniego (chyba że tak było tylko w ZA)i tam jest prościej ale teraz to już za późno. Jeśli egzemplarz na prawdę fajny to pojeździj po gazownikach i pytaj, ale u takich lepszych którzy bardziej siedzą w temacie i tego nie spier... Nie znam się na tyle by Ci mówić jakie to koszta, zostawię tę sprawę dla bardziej obeznanych kolegów, ale nie wiem czy to opłacalne, musiałbyś zrobić dużo km żeby instalacja się zwróciła, może prościej sprzedać auto i kupić takie z już zamontowaną instalacją? na pewno wyszedłbyś taniej, chyba że tak jak mówiłem masz na prawde dobry egzemplarz... Swoją drogą lepszy silnik to chyba 1,8 140KM do gazu, jest z pewnością bardziej sprawdzony, tańszy w utrzymaniu i oszczedniejszy

: 25 maja 2016, 08:06
autor: basti_seba
http://lpg-forum.pl/zlece-montaz-regulacje.html
Napisz tam posta. Odezwą się sami, ci którzy potrafią.

Tu masz listę polecanych warsztatów.
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 49CjxrJDsI

Silnik gazowalny, ale za większe pieniądze i pewnie trzeba będzie dalej pojechać na montaż, bo nie wiele zakładów montuje lpg do aut z wtryskiem bezpośrednim.

No i musisz wiedzieć, że auto będzie spalać lpg i benzynę jednocześnie.

Także warto policzyć:
http://gazeo.pl/lpg/kalkulator-lpg-gazu.html
.

: 25 maja 2016, 13:34
autor: Skasowany użytkownik 6483
Dokładnie jak kolega wyżej napisał. da sie zamontować instalacje gazową do silnika z bezposrednim wtryskiem ale trzeba mieć świadomość , że w chwili obecnej nie ma ponoć wtryskiwaczy gazu , które mogłyby w całym zakresie obrotów silnika , zasilić autoi tylko gazem. Inaczej mówiąc obecne wtryski gazu są za "wolne" i dlatego przy wyższych obrotach silnika , współdziałają one z wtryskiem benzyny. Wtedy masz spalanie i gazu i benzyny...

: 25 maja 2016, 13:46
autor: basti_seba
Nie.
Chodzi o to, że wtryskiwacze benzynowe muszą pracować bo są chłodzone benzyną. Przy zwykłej instalacji lpg szlag je trafi, nie odpalimy auta na benzynie już. Dlatego musi być dotrysk cały czas.

To o czym ty piszesz to dotrysk benzyny w samochodach ze zwykłym wtryskiem, w przypadku gdy wtryskiwacz gazowy nie wyrabia sie z czasem lub jest nie wydajny wystarczająco np. reduktor.

: 26 maja 2016, 00:04
autor: Skasowany użytkownik 6483
Opieram sie na informacji do dealera Skody z takim własnie wtryskiem bezpośrednim. Tam zakładają instalacje gazową ale nie informowali klientów ,że przy wyższych prędkościach auto pobiera równiez benzynę i była mała afera z tego powodu. Nie było tam mowy o żadnym dotrysku by smarować wtryskiwacze benzyny, po prostu instalka gazowa sie nie wyrabiała i tyle.. :lol:

: 27 maja 2016, 09:56
autor: konradviking
basti_seba, masz chyba na myśli stare auta z wtryskiem mechanicznym, np. stare mercedesy

: 27 maja 2016, 14:16
autor: Piasek
JaG, toś wtopił ...
Instalki na wtrysk bezpośredni są dwa rodzaje:
1) tzw. wtrysk fazy ciekłej gdzie montowane są dodatkowe wtryskiwacze w kolektor ssący i działa to na podobnej zasadzie jak wtrysk fazy lotnej z tą różnicą że silnik z wtryskiem bezpośrednim wymaga ciągłego chłodzenia wtryskiwaczy benzynowych o którym to procesie wspominali przedmówcy czego efektem jest praca na dwóch paliwach jednocześnie: LPG i benzynie w proporcjach od 20 do 60% nawet.
Koszty takiej instalki to okolice 5 tyś zł dla 4-cyl. silnika

2) tzw. Vialle czyli wtrysk gazu ciekłego przy wykorzystaniu fabrycznych wtryskiwaczy benzynowych silnika. Wówczas silnik praktycnzie może pracować bez jakiegokolwiek udziału benzyny: odpala na LPG i jeździ na LPG ale rozwiązanie to wymaga w niektórych silnikach wymiany wtryskiwaczy na inne a przede wszystkim zbiornika gazu z pompą tłoczącą co bardzo podraża koszt instalki. Koszty tego to okolice 8 tyś zł

3 rozwiązanie najtańsze: jeździć na benzynie jak niewiele jeździsz. Do 15 tyś km rocznie jazda na benzynie będzie jeszcze w miarę znośna finansowo.

4 rozwiązanie: sprzedać to przy pierwszej nadarzającej się okazji chociaż nie prędko znajdziesz na to kolejnego ******* tak nieobeznanego w temacie silników że ZB z tym motorem omija się szerokim łukiem, chyba że jak wspomniałem robisz niewiele rocznie i jeździsz na benzynie.

: 28 maja 2016, 22:27
autor: JaG
Racja. Wtopa na maksa. Przed zakupem szukałem wiadomości na necie o silnikach zafiry i wszędzie były tylko chwalone. Nie znalazłem żadnej wzmianki o silnikach z wtryskiem bezpośrednim . Jak się nie wie czego szukać to ciężko to znależć.

: 29 maja 2016, 19:43
autor: Janus
JaG pisze:Racja. Wtopa na maksa. Przed zakupem szukałem wiadomości na necie o silnikach zafiry i wszędzie były tylko chwalone. Nie znalazłem żadnej wzmianki o silnikach z wtryskiem bezpośrednim . Jak się nie wie czego szukać to ciężko to znależć.
Szukaj kumatego gazownika który założy Tobie sekwencję z dotryskiem benzyny (inaczej usmażysz wtryskiwacze benzynowe). Czy Ci się to opłaci musisz dobrze policzyć. Na razie LPG jest w bardzo dobrych pieniążkach. Tylko weź pod uwagę, że sekwencja nie jest zdolna do natychmiastowego uruchomienia, ale silnik musi złapać temperaturę rzędu 60-70oC aby przełączyć się bezpiecznie dla silnika na zasilanie ciekłym LPG. Jak jeździsz tylko na krótkich dystansach to opłacalność LPG jest pod znakiem zapytania. Wtedy pozostaje jeździć na benzynie. Tym bardziej, że podobno silnik Direct jest bardziej ekonomiczny od Z22SE.

Inne wyjście - zmienić silnik na Z22SE ze kompem z Vectry C (CAN). Tylko nie wiem jaki magik podejmie się "ożenić" to z modułami w ZB.

Jeszcze inne wyjście - sprzedać :P

: 11 cze 2016, 12:10
autor: barneyd
Witam.
Prawie dwa lata mam instalację gazową w silniku Z22YH. Koszt założenia to ok 4500 - 5000 zł. Jednostka sterująca gazem to komputer Zavoli Alisei Direct. Z tą instalacją przejechałem prawie 36 tyś.km. Oczywiście instalacja za dotryskiem benzyny. Średnie zużycie paliwa to: 7-7,5 l gazu oraz 2-3 l Pb.
Zwrot inwestycji w instalację gazową po około 30 tyś.km.
To takie główne informacje nt. inst. gazowej do tych silników z mojego doświadczenia.