Strona 1 z 1

Stukanie na wolnych i przy dodawaniu gazu

: 16 lis 2016, 17:58
autor: twistyddd
Witam wszystkich. Jak w temacie z silnika dobiega bardzo niepokojące stukanie. Co moze byc przyczyna tej usterki? W zalączeniu wysyłam film i kody blędów odczytanie metodą hamulec, gaz i stacyjka. ;)

Kod: Zaznacz cały

https://youtu.be/W7mEQ5l82wo
Pozdrawiam

: 16 lis 2016, 18:29
autor: oliver84
0136 Sygnał sondy ? 2 za wysoki
0141 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 2
1113 Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego 2 - zawór zablokowany
1614 Niewłaściwy kluczyk z transponderem Blokada Rozruchu C-06
1614 Otrzymany nieprawidłowy sygnał blokady rozruchu Blokada Rozruchu C-06
1616 - CIM (Steering Column module) wrong environment indicator Immobilizer B-006
to tak na szybko :P
Wyglada mi na to ze robiles wlasnie przekladke silnika....... Problem z wydechem, uwalona sonda za katem, zacieła sie klapka w dolocie i problem z immo.

A tak w ogole to podlaczona sonda za katem i wkrecona :D?

A swoja drogą co w koncu masz ? 1.6 swap na 1.8? :D
Auto: Zafira 1.6
Imię: Zbig
Model: ZB
Typ silnika: Z18XE

: 16 lis 2016, 18:42
autor: twistyddd
Oj za szybko wpisywałem dane w profilu:) Juz naprawione.
Co bys najpredzej sugerował jako pierwsze do naprawy?
I czy da sie w jakis sposob zdiagnozowac bez udzialu mechanika?

: 16 lis 2016, 18:52
autor: oliver84
Zacznijmy od tego czy była rzeczywiscie ta przekladka silnika? Jesli tak to czy wszystko jest szczelne tzn dolot i wydech? podłączone sondy? kolektor ssacy przekręcany z innego silnika? Sterownik silnika był zmieniony?
Najlepiej opisz od A do z co za rzeźba była robiona z tym autem.....będzie łatwiej

W oplu za wysokie napiecie sondy to przerwany kabel lub problem z wtyczka. problem z obwodem grzalki to rowniez przerwany kabel lub sama grzalka przepalona.

: 16 lis 2016, 19:00
autor: twistyddd
Szczerze mowiac to nie mam pojecia... Siedze w UK i kupilem auto jakis czas temu i wszystko bylo ok.
Po paru miesiacach zaczal odzwyac sie silnik tzn to klekotanie jak na filmie. Wymieniony rozrzad, olej itd.
I tak jezdze bo musze czyms do pracy smigac. Przeczytalem milion postow ale tego jest jednym slowem za duzo- od zlego oleju po wymiane popychaczy...

P.S.
Z tego co piszesz stawial bys na ktorys czujnik/sterownik lub sonde jak mysle?

: 16 lis 2016, 19:08
autor: oliver84
A zobacz wokół kolektora wydechowego czy nie jest gdzies okopcona ścianka głowicy? bo być moze to jakis przedmuch, obejrzyj tez kata lub precat jesli takowy jest w ZB bo nie wiem. Ciezko mi z filmu na cos nakierowac. Błędami to tak sztywno bym sie nie sugerowal, ale to zawsze jakis punkt zaczepienia :D

: 16 lis 2016, 19:16
autor: twistyddd
Naprawde takie stuki moga wychodzic z kolektora wydechowego? (lub nieszczelnosci??):shock:
Rozumiem smialo wykrecic dziada i obstukac jak w maluchu? 8)

: 16 lis 2016, 19:31
autor: oliver84
Nie rob sobie na sile kosztów. Wystarczy ze dookola poogladasz. Kiedys w mojej omie wygladalo jakby zawory klepaly a to tylko pękła pierwsza szpilka i auto chodzilo jak traktor :D https://www.youtube.com/watch?v=TlKFYL_ZT7g

: 16 lis 2016, 19:44
autor: twistyddd
Dzieki za rady. Jutro posprawdzam. nie mam kanalu ale moze uda sie bez:D
Stawiam skrzynke wodki jak diagnoza trafna ;)

: 17 lis 2016, 12:01
autor: twistyddd
Niestety nic nie znalazlem :/ Wyglada na to,ze te stuki wychodza bardziej ze strony wlotu niz wydechu.
Ruszalem nawet klapami wirowymi bo myslalem,ze to to ale niestety. Klepie jakby zawory albo popychacze byly do d.. albo zle ustawione. Niewiem juz sam czy sie poddac i oddac do mechanika...

Po kilkunastu minutach dlubania nasunal mi sie pomysl:

Kod: Zaznacz cały

https://www.youtube.com/watch?v=vj96BtmHOyE
Tak jak mowiles, cos sie poluzowalo i obstawiam narazie czesc kolektora jak na filmie ( a wlasciwie sruby). Ewidentnie dzwiek dochodzi z kolektora:) Zdjalem przpustnice i faktycznie cos tam lata w srodku.
Pytanie czy idzie to scignac w "domowych warunkach"? Czy zlozyc to jna tej samej uszczelce itd?

: 17 lis 2016, 15:19
autor: oliver84
Efekt dzwiekowy taki jak u Ciebie. Próbuj jak masz narzędzia, nic trudnego do zrobienia. Tak jak widzisz gość na dworze dał rade :)

: 17 lis 2016, 17:15
autor: Yeti
Ja też miałem takie dzwieki, ale głownie przy przyspieszaniu, powyżej 3000 obr bylo najlepiej słychac. Zrobiłem to co na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=Yj1SGUqj35g i przestało, tych filmików jest mnóstwo takze widac co i jak, trzeba mieć trochę zaciecia i mozna to zrobic. Dodatkowo uszczelkę kolektora mozna wymienic