Strona 1 z 1

Sterowanie łopatek turbiny zagadka

: 15 sty 2017, 11:54
autor: Danielsky
Witam kolegów z forum mam zagwozdke odnośnie tego czujnika czy elektrozaworu sterującego gemetria. Wywala jąć dpf i egr moje auto jeździ świetnie nie mam z nią żadnych problemów z tym ze od czasu do czasu po nocce gdy odpaleniu auto ruszając nie ma wogole ducha. Musze go zgasić i odpalić na nowo i wszystko gra. Miał tak ktoś kiedyś.? Idzie jakos slradzić gen zawór samemu? Pozdrawiam

: 15 sty 2017, 20:39
autor: spectroB
Masz pewność co do tego elektrozaworu? Egr po wyprogramowaniu zaślepiałeś? jest szczelnie domknięty? jeżeli wiesz gdzie jest elektrozawór to po odpaleniu powinien na króćcu OUT zaciągać powietrze, przyjrzyj się czy grucha ze sztangą przy turbo pracują bez zacięć. Odkręć czujnik doładowania w kolektorze dolotowym i przeczyść, możliwe że jest zawalony mixem (olej/spaliny) i świruje. Tylko ostrożnie z nim :!: Przepustnica również może mieć wpływ na muła- błędy jakieś masz?

: 16 sty 2017, 10:05
autor: Danielsky
No właśnie czujnik ciśnienia doładowania i przepustnicy czyste czyszczone przez 2 mechaników i przezemnie osobiście jeszcze dpf wywal ony programowo i fizycznie to samo z egr zostało juz tylko elektrozawor chyba😝

: 16 sty 2017, 15:14
autor: spectroB
Sprawdź wartość podciśnienia na wejściu i wyjściu zaworu. Zawór fabrycznie jest nierozbieralny ale polak potrafi. Jak go zdemontujesz to musisz rozciąć w poprzek metalową obejmę ściskająca korpus z kopułką która posiada dwa króćce. Tylko ostrożnie podczas rozłączania tych elementów bo możesz uszkodzić membranę która jest w środku. Membrana zespolona jest z tłoczkiem, delikatnie wysuń go z korpusu. Przeczyść wszystkie elementy benzyną ekstrakcyjną i sprawdź czy tłoczek chodzi luźno- jak nie to go papierkiem ściernym przeszlifuj. Uwaga- podczas montażu nie psikaj żadnym dziekciem smarującym! Przeciętą obejmę załóż i ściśnij opaską do węży. https://www.youtube.com/watch?v=dkPuEmwP4oQNa tym filmiku masz instrukcję rozbierania ale moja metoda jest bezpieczniejsza.

: 16 sty 2017, 15:31
autor: Danielsky
Dzięki spectroB za podpowiedź mam nadzieje ze to tu tkwi problem wolałbym nie rozbierać tego zawór ka lecz go wymienic jak juz na nowy jakie wartości powinny być na tym zawór ze jak go sprawdzę?

: 17 sty 2017, 16:24
autor: spectroB
jeżeli chodzi o podciśnienie to chyba od 0,9 do 1 bara, bynajmniej ja takie mam. Co do napięcia na kostce to ciężko będzie zmierzyć bo tam prąd jest podawany impulsowo. A nie masz czasem jeszcze tzw. akumulatora podciśnienia? może się rozszczelnił i stąd te problemy... :|

: 18 sty 2017, 15:14
autor: Danielsky
I tu mnie zagiąłeś przyjacielu nie wiem co to za cudo i jak to wygląda i gdzie to może być i co z tym zrobić jeśli to mam

: 19 sty 2017, 21:18
autor: spectroB
Akumulator podciśnienia to plastikowa puszka zamontowana pod kolektorem dolotowym, wchodzi do niego przewód od vacupompy a wychodzi kolejny do zaworu turbiny. Spróbuj zrobić obejście tej puchy.

: 22 sty 2017, 14:22
autor: Danielsky
Nie mam takiej puszki oblukalem cały silnik i nigdzie go nie ma.

: 23 sty 2017, 17:07
autor: spectroB
Od bodajże 2008 wzwyż nie montowali ich już. No ale w innym wątku napisałeś że poradziłeś sobie już z usterką :ok:

: 25 sty 2017, 16:55
autor: Danielsky
spectroB, no i przechwalilem problem muła powrócił czyli nie filtr :/