[B] Szarpanie silnika

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Tomek-77
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 12 lut 2009, 10:43
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

[B] Szarpanie silnika

#1 Post autor: Tomek-77 »

Mam dzwine zjawisko w sojej Zafirce 1.9CDTI (100kM). Przy przyśpieszaniu, gdy silnik osiąga ok. 2000-2100 obrotów pojawia się delikatne szarpanie - tak jak by utrata mocy czy dopływu paliwa. Głównie to można zapbserwować na drugim i trzecim biegu. Pojawia się to głównie gdy sil nik jest zimny ale nie zawsze. Gdyby to była wina jakości paliwa to chyba wartość obrotów nie miała by znaczenia...

Może ktoś miał podobne "zjawisko"
Ostatnio zmieniony 13 sie 2014, 21:31 przez Tomek-77, łącznie zmieniany 1 raz.

maximus

#2 Post autor: maximus »

Mam podobne "problemy" szukałem wsparcia ale nici
narazie da się z tym jeżdzić więc poczekam bo zafirke mam
dopiero od 1-miesiąca i staram sie wyczuć co może i ile można
od niej wymagać
po odpuszczeniu pedału gazu i redukcji u mnie "problem" mija na jakiś czas
a jak ktoś ma recepte to teą będe wdzięczny
pozdrawiam i szerokiej 8)

Jacko

#3 Post autor: Jacko »

Ja mam takie same objawy tylko że na benzynie. Znam przyczynę tylko że nie ma czasu tego zrobić. U mnie jest to zanieczyszczona przepustnica. Trzeba to ustrojstwo wymontować i wyczyścić. Nie wiem jak w dieslach, ale chyba będzie podobnie. Pozostaje też chyba osławiony EGR.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: Maciek »

Tomek-77, maximus, na Waszym miejscu spróbowałbym wymienić wszystkie filtry (szczególnie paliwa i powietrza).

Nie wiem czy jak pada dwumasa to nie ma takich objawów, ale wymiana filtrów na początek będzie tańszym wyjściem.
Ale w sumie to przy kończącej się dwumasie powinien drgać pedał sprzęgła wciśnięty do połowy.


W przypadku benzyny to czyszczenie przepustnicy - taki standard :)

Awatar użytkownika
Tomek-77
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 12 lut 2009, 10:43
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#5 Post autor: Tomek-77 »

Maciek, a co to jest dwumasa???????
Ja mam Zafirkę od niespełna 2 miesięcy i na początku wymieniłem wszystkie filtry, więc to raczej odpada. A co do drgań sprzęgła to faktycznie są u mnie. Nawet zadałem takie pytanie na tym forum
http://www.zafiraklub.nazwa.pl/viewtopic.php?t=188
bo wydawało się to trochę dziwne. Wówczas określiłem to jako drgania silnika. W moim przypadku drgania są cały czas - bez znaczenia, czy sprzęgło wciśnięte do połowy czy tylko lekko dotknięte...

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: Maciek »

Koło zamachowe dwumasowe.

http://www.motofakty.pl/artykul/dwumaso ... chowe.html

Niestety w każdym nowszym dieslu występuje.
Na jego szybsze zużycie ma wpływ zła eksploatacja auta - min. kręcenie do wysokich obrotów, szczególnie na niskich biegach. Wtedy przenosi ono bardzo duży moment obrotowy i szybko się kończy...

Awatar użytkownika
Tomek-77
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 12 lut 2009, 10:43
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#7 Post autor: Tomek-77 »

Dzięki za podpowiedź. Na razie będę jeździł bo nie jest to aż takie dokuczliwe. Może kiedyś jedynie podjadę do serwisu na stwierdzenie czy to to, czy coś innego.

maximus

#8 Post autor: maximus »

Ja też mam wymienione wszystkie filtry w serwisie
a ostatnio paliwowy w warsztacie
majster kazał mi przepalic autko lepszym paliwem
właśnie kończe zbiornik na v-powerze ale szarpania są dalej
choć jakby rzadsze i krótsze ale słysze zasysanie obcego powietrza
wedłóg mnie po lewj stronie
nie wiem czy to uprzedzenie do diesla /bo mój pierwszy/ czy usterka :?:
pozdrawiam i szerokiej :D

Dako61

#9 Post autor: Dako61 »

Witam Kolegów problem z zafirkami B z silnikiem Diesla polega na oprogramowaniu sterownika silnika . W ASO dostępne są juz srodki zaradcze. Proponuje najbliższe ASO.
wiem bo pracuje w jednym z nich. Pozdrawiam serdecznie

Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

#10 Post autor: ADAMO_16 »

Prosimy jakieś szczegóły zmian oprogramowania, coby nam w ASO jakiś kitów nie wciskali ( są różni mechanicy) Jaki koszt takiej zmiany?

kicaj

#11 Post autor: kicaj »

Dako61 pisze:Witam Kolegów problem z zafirkami B z silnikiem Diesla polega na oprogramowaniu sterownika silnika . W ASO dostępne są juz srodki zaradcze. Proponuje najbliższe ASO.
co to za srodki zaradcze?
bo jesli nowe oprogramowanie to mi nie pomoglo...

rafalle

#12 Post autor: rafalle »

Dako61 pisze:Witam Kolegów problem z zafirkami B z silnikiem Diesla polega na oprogramowaniu sterownika silnika . W ASO dostępne są juz srodki zaradcze.
Czy jest "domowa" metoda na sprawdzenie wersji oprogramowania , tak by zakwalifokować auto na wizytę w ASO?

cbm80

#13 Post autor: cbm80 »

Pewnie jakims interfejsem mozna to odczytac. Tak to dziala w przypadku Zafiry A + interfejsu za 40zl i softu tech2/abcom.

maximus

#14 Post autor: maximus »

w sprawie szarpania byłem w ASO na komputerze
i fachmani stwierdzili że wszystko jest OK
a jak szarpało tak szarpie - chyba ten typ tak ma

rafalle

#15 Post autor: rafalle »

hej maximus, u mnie szarpie 1800-2000 bardzo sporadycznie.
ASO nic nie stwierdzilo ale na mój opis problemu powiedzieli że trzeba by było przejechac sie autem z podłączonym komputerem (byc może się na to skuszę kiedyś...).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”