Problem z zaworami, silnikiem 1.6 ECOTEC

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
LukaszS

Problem z zaworami, silnikiem 1.6 ECOTEC

#1 Post autor: LukaszS »

Witam

Jestem świeżym użytkownikiem Opla Zafira B 1.6 rocznik 2007, silnik ECOTEC. Samochód zakupiony jako używany.

Problem polega na tym, że podczas jazdy strasznie klekoczą zawory. Dokładnie wygląda to tak. Wrzucam jedynkę, przyśpieszam, około 1900-2200 obr/min zawory zaczynają klekotać jak w diesel'u. Po około 2200 obr/min przestają. Zmieniam bieg po 2500 obr/min i znów to samo, obroty szybko spadają i znów około 1900-2200 obr/min zawory zaczynają klekotać.

Pomyślałem, że może zmieniam źle biegi. Wyjechałem na autostradę. Ustawiam tempomat, 90 km/h, 5 bieg, ponad 3000 obr/min i to samo, słyszę zawory. 120 km/h, 140 km/h i dalej to samo.

Dodam, że przed zakupem został wymieniony rozrząd. Tak twierdzi sprzedawca. Został też wymieniony olej.

Podobno mam wymieniać olej raz na 10 000 km. Oraz dolewać około 1 litr na 1000 km. Czy to prawda. Oprócz tego ma być to olej serwisowy - ale z książki przeglądów wynika że jest to olej 5W30.

Kolejna informacja to że co około 100 000 km mam wymieniać rozrząd.

Dodam, że wcześniej jeździłem małym autkiem z silnikiem 1.1 i wszystkie te powyższe informacje są dla mnie bardzo dziwne.

Bardzo proszę o poradę. Pomoc. Gdybym kupił autko sportowe to mógłbym pluć sobie w brodę, że zachciało mi się zabaweczki. Ale szukałem auta rodzinnego, które ma służyć rodzinie w tym dwojgu małych dzieci. A na dzień dzisiejszy auto stoi u mechanika i za każdym razem gdy wraca to są te same problemy.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2017, 13:11 przez LukaszS, łącznie zmieniany 2 razy.

rostex
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 29 sie 2012, 18:36
Lokalizacja: Płońsk
Model:

#2 Post autor: rostex »

W 1.6 grzechotały też klapy w kolektorze ssącym, sprawdź czy to nie ta usterka.

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: Kocur »

LukaszS pisze:Witam

Problem polega na tym, że podczas jazdy strasznie klekoczą zawory
1) Czy luzy zaworowe zostały wyregulowane ? W tym silniku jest to od czasu do czasu konieczne
2) Wskazana też kontrola stanu popychaczy zaworów.
3) Wskazana kontrola stanu klap w kolektorze dolotowym

LukaszS pisze:Dodam, że przed zakupem został wymieniony rozrząd. Tak twierdzi sprzedawca. Został też wymieniony olej.
Nie wierzyłbym w to, jeśli nie ma na to jednoznacznego dowodu w postaci faktury lub wpisu w książce serwisowej samochodu. Żaden sprzedawca z dobrego serca nie robi takich prezentów klientom. Jeśli nie ma faktury lub wpisu - na dzień dobry musisz wymienić rozrząd, filtry i olej.
LukaszS pisze: Podobno mam wymieniać olej raz na 10 000 km.
To prawda. Takie są zalecenia dla samochodów z takimi przebiegami, jak nasze.
LukaszS pisze: Oraz dolewać około 1 litr na 1000 km.
Te silniki były znane z tego, że lubiły sobie wypić oleju, więc to niekoniecznie oznacza jakąś nieprawidłowość.
LukaszS pisze: Oprócz tego ma być to olej serwisowy - ale z książki przeglądów wynika że jest to olej 5W30.
Niekoniecznie serwisowy GM-a. To po prostu ma być dobry olej.
LukaszS pisze: Kolejna informacja to że co około 100 000 km mam wymieniać rozrząd.
Rozumie się samo przez się. Jeśli zaniedbasz a rozrząd się rozpadnie - możesz mieć grube koszta generalnego remontu silnika
LukaszS pisze: Dodam, że wcześniej jeździłem małym autkiem z silnikiem 1.1 i wszystkie te powyższe informacje są dla mnie bardzo dziwne.[....]
[....] A na dzień dzisiejszy auto stoi u mechanika i za każdym razem gdy wraca to są te same problemy.
Te same zasady dotyczyły także starszych samochodów i to, że nie poniosłeś żadnych konsekwencji nie stosowania tych zasad wynika po prostu z tego, że wcześniej samochody były konstruowane nieco lepiej - z pewnym "zapasem trwałości". Dlatego mogłeś był pomimo deklarowanej przez producenta żywotności rozrządu na 100 tys. km - zrobić na nim 150 tys km.
Odpowiadając na dalszą część Twojego posta - dzisiejsze samochody są po prostu tak konstruowane, aby były jak najbardziej awaryjne po gwarancji. I tego nie da się uniknąć, obojętnie jaki samochód byś kupił. A Zafira nie jest wyjątkiem.
Nie jesteś też jedynym, który po kupnie używanego samochodu musi w niego włożyć pieniądze. Zdecydowana większość Kolegów i Koleżanek z forum zmuszona była zrobić to także (w tym i ja).
Po prostu musisz cierpliwie i konsekwentnie doprowadzić sobie samochód do dobrego stanu technicznego, a ten odwdzięczy Ci się długimi okresami bezawaryjnej jazdy pomiędzy kolejnymi wizytami u mechanika
Ostatnio zmieniony 25 sie 2017, 09:00 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

LukaszS

#4 Post autor: LukaszS »

kocur07, rostex, bardzo dzięki za odpowiedź. Te trzy pierwsze punkty na pewno sprawdzę u mechanika. Jutro jeszcze podłączę go u znajomego pod komputer i zobaczymy co ten wypluje. No i zajrzymy pod maskę.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2017, 09:56 przez LukaszS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: Kocur »

LukaszS pisze:podłączę go u znajomego pod komputer i zobaczymy co ten wypluje. No i zajrzymy pod maskę.
.

Dobry pomysł. Daj znać, co tam wyszło :)
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”