Problem z zaworami, silnikiem 1.6 ECOTEC
: 25 sie 2017, 07:16
Witam
Jestem świeżym użytkownikiem Opla Zafira B 1.6 rocznik 2007, silnik ECOTEC. Samochód zakupiony jako używany.
Problem polega na tym, że podczas jazdy strasznie klekoczą zawory. Dokładnie wygląda to tak. Wrzucam jedynkę, przyśpieszam, około 1900-2200 obr/min zawory zaczynają klekotać jak w diesel'u. Po około 2200 obr/min przestają. Zmieniam bieg po 2500 obr/min i znów to samo, obroty szybko spadają i znów około 1900-2200 obr/min zawory zaczynają klekotać.
Pomyślałem, że może zmieniam źle biegi. Wyjechałem na autostradę. Ustawiam tempomat, 90 km/h, 5 bieg, ponad 3000 obr/min i to samo, słyszę zawory. 120 km/h, 140 km/h i dalej to samo.
Dodam, że przed zakupem został wymieniony rozrząd. Tak twierdzi sprzedawca. Został też wymieniony olej.
Podobno mam wymieniać olej raz na 10 000 km. Oraz dolewać około 1 litr na 1000 km. Czy to prawda. Oprócz tego ma być to olej serwisowy - ale z książki przeglądów wynika że jest to olej 5W30.
Kolejna informacja to że co około 100 000 km mam wymieniać rozrząd.
Dodam, że wcześniej jeździłem małym autkiem z silnikiem 1.1 i wszystkie te powyższe informacje są dla mnie bardzo dziwne.
Bardzo proszę o poradę. Pomoc. Gdybym kupił autko sportowe to mógłbym pluć sobie w brodę, że zachciało mi się zabaweczki. Ale szukałem auta rodzinnego, które ma służyć rodzinie w tym dwojgu małych dzieci. A na dzień dzisiejszy auto stoi u mechanika i za każdym razem gdy wraca to są te same problemy.
Jestem świeżym użytkownikiem Opla Zafira B 1.6 rocznik 2007, silnik ECOTEC. Samochód zakupiony jako używany.
Problem polega na tym, że podczas jazdy strasznie klekoczą zawory. Dokładnie wygląda to tak. Wrzucam jedynkę, przyśpieszam, około 1900-2200 obr/min zawory zaczynają klekotać jak w diesel'u. Po około 2200 obr/min przestają. Zmieniam bieg po 2500 obr/min i znów to samo, obroty szybko spadają i znów około 1900-2200 obr/min zawory zaczynają klekotać.
Pomyślałem, że może zmieniam źle biegi. Wyjechałem na autostradę. Ustawiam tempomat, 90 km/h, 5 bieg, ponad 3000 obr/min i to samo, słyszę zawory. 120 km/h, 140 km/h i dalej to samo.
Dodam, że przed zakupem został wymieniony rozrząd. Tak twierdzi sprzedawca. Został też wymieniony olej.
Podobno mam wymieniać olej raz na 10 000 km. Oraz dolewać około 1 litr na 1000 km. Czy to prawda. Oprócz tego ma być to olej serwisowy - ale z książki przeglądów wynika że jest to olej 5W30.
Kolejna informacja to że co około 100 000 km mam wymieniać rozrząd.
Dodam, że wcześniej jeździłem małym autkiem z silnikiem 1.1 i wszystkie te powyższe informacje są dla mnie bardzo dziwne.
Bardzo proszę o poradę. Pomoc. Gdybym kupił autko sportowe to mógłbym pluć sobie w brodę, że zachciało mi się zabaweczki. Ale szukałem auta rodzinnego, które ma służyć rodzinie w tym dwojgu małych dzieci. A na dzień dzisiejszy auto stoi u mechanika i za każdym razem gdy wraca to są te same problemy.