Strona 1 z 1
chwilowe dławienie silnika przy ok 2000 obr/min
: 15 cze 2010, 22:41
autor: ocean
Szukałem tego problemu na forum, ale nie mogę niczego dopasować do mojej sytuacji. Otóż przy przyspieszaniu, po osiągnięciu ok 2000 obr/min następuje chwilowe przydławienie, po czym płynne szarpniecie do przodu (efekt kangura?). Dla posiadaczy automatów: wrażenie jakby następowała zmiana biegu na wyższy. To dławienie występuje tylko raz w czasie całego cyklu przyspieszania, najcześciej na 2 lub 3 biegu i niezależnie od teperatury silnika. Chyba w momencie załączania turbiny, ale nie jestem pewien. Mechanik zrobił komputerową diagnostyke, ale niczego nie wykrył. Wypalanie stacjonarne DPF-u też niczego nie zmieniło. Sławna listwa sterująca klapami wirowymi oczywiście leżała na kolektorze, więc ją całkiem wyjąłem. Same klapy nie są zatarte, obracaja sie swobodnie. Ostatnio pojawił sie błąd 0380, ale on chyba nie ma na to wpływu. Może ktos miał ten problem? O co tu chodzi?
: 15 cze 2010, 22:59
autor: Lorry
Ja bym posprawdzał wszelkie połączenia węży itp. oraz EGR.
I jednak postarał się o sprawne klpau wirowe bo to że się ruszają to nic, one muszą być przestawiane, wiec proponowałbym jesdnak z nimi sie rozprawić (temat na forum skuteczna metoda opatentowana przez
jabolkg) bo one jednak powinne działać. Samo wyjęcie listwy nie pomoże zbytnio....
Gdy nawet to nie pomoze proponowałbym popatrzeć w soft czy przypadkiem nie jest jakiś dziwny....
A błąd dotyczy świeczek żarowych
: 17 cze 2010, 08:53
autor: Anony Mous
Wyczyść czujnik ciśnienia doładowania turbiny,który jest w kolektorze ssącym.Mechanik sprawdzał dawki paliwa techem na poszczególnych wtryskach?
: 19 cze 2010, 11:56
autor: hatson
Slabo troche szukales bo ja kilka postow nizej opisuje dokladnie ten sam problem, ktory wystepuje u mnie. Tyle, ze u mnie nie wyswietla zadnych bledow. Ty pisales o efekcie automatu, ja pamietam, ze kiedys w starszych autach tak sie odczuwalo turbo dziure.
: 23 cze 2010, 22:18
autor: rafalle
u mnie takie objawy były początkiem końca EGR'a
po wymianie na nowy dławienia brak
: 27 cze 2010, 22:42
autor: ocean
Sprawdzałem różne węże w poszukiwaniu nieszczelności, ale niczego nie znalazłem, poza śladami oleju na połączeniu węża z króćcem metalowym silnika. Poniżej podaje linki do zdjęć. Miejsce wycieku oleju zaznaczyłem czerwoną obwódką. Czy ta nieszczelność może miec wpływ na opisywane przeze mnie dławienie silnika. do czego służy ten wąż? Czy przejmować sie tym wyciekiem?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9ae ... 3cb51.html[/img]