Strona 1 z 1

"Majonez pod korkiem zbiornika wyrównawczego"

: 05 gru 2017, 21:54
autor: l3cho
Witam

Niestety dopadł mnie chyba ten sam problem, majonez na korku w zbiorniku wyrównawczym, żółta kontrola oleju (mała ilość oleju) przy ostatniej wymianie w czerwcu.

Sprawdzałem głowicę za pomocą testera głowicy (plastikowa rurka z płynem chemicznym) - płyn nie zmienił koloru na inny.

Na komputerze bez błędów.

Czy da się zdiagnozować, że to na pewno uszczelka chłodniczki oleju a nie coś innego? Nie chce się wpakować w niepotrzebne koszty.

Mój samochód to Opel Zafira 1.8 z18xer

"Majonez pod korkiem zbiornika wyrównawczego"

: 05 gru 2017, 22:08
autor: fredas
Na moje to jest niedogrzany silnik a wina to może być termostat

"Majonez pod korkiem zbiornika wyrównawczego"

: 05 gru 2017, 23:05
autor: Mariusz
fredas pisze: 05 gru 2017, 22:08 Na moje to jest niedogrzany silnik a wina to może być termostat
Myślę, że to co innego. Przy nie dogrzanym silniku majonez mógłby się zrobić, ale na korku wlewu oleju. Tutaj majonez pokazał się na korku zbiorniczka wyrównawczego co sugeruje olej w płynie chłodniczym.
Najczęstszą przyczyną jest uszczelka pod głowicą.
Auto ma LPG?

"Majonez pod korkiem zbiornika wyrównawczego"

: 07 gru 2017, 16:05
autor: l3cho
Hej,

Tak niestety auto ma założoną instalację gazową firmy STAG.
Tak jak pisałem wcześniej, głowicą sprawdzana amatorskim testerem szczelności głowicy.
Czy nie szukać w kierunku chłodniczki oleju?

"Majonez pod korkiem zbiornika wyrównawczego"

: 01 sty 2018, 23:16
autor: bumba
mariusz131 pisze: 05 gru 2017, 23:05 Myślę, że to co innego. Przy nie dogrzanym silniku majonez mógłby się zrobić, ale na korku wlewu oleju. Tutaj majonez pokazał się na korku zbiorniczka wyrównawczego co sugeruje olej w płynie chłodniczym.
Najczęstszą przyczyną jest uszczelka pod głowicą.
A w tych silnikach to nie jest jednak częściej problemem chlodnczka? U mnie tak właśnie było, auto miało 119 kkm, olej w płynie z powodu problemów z chłodniczką. Po wymianie problem znikł. Być może wystarczy wymienić same uszczelki, wtedy koszt dużo niższy...

"Majonez pod korkiem zbiornika wyrównawczego"

: 15 sty 2018, 10:15
autor: Lysiur
U mnie tak samo się stało, przy przebiegu ok 160k poszła uszczelka chodniczka oleju - dużo czytałem to forum przed zakupem Zafiry i tylko czekałem aż ten problem i u mnie wystąpi. Po naprawie, trochę później pojawił się problem z komunikatem na komputerze o niskim poziomie płynu chłodniczego - choć ten był w dobrej formie. Ten problem został rozwiązany poprzez wymianę całego zbiorniczka. Prawdopodobnie nawalił czujnik - pewnie przez to, że olej dostał się do zbiornika.

"Majonez pod korkiem zbiornika wyrównawczego"

: 15 sty 2018, 12:16
autor: prymus2103
W tym silniku , pierwsze to chłodniczka oleju do sprawdzenia , zestaw uszczelek tylko oem i powinno wystarczyć .