Strona 1 z 14
[B]Opinie:LPG a silniki 1,6, 1.8, 2,0T i 2.2 direct
: 20 cze 2010, 20:27
autor: pawel257
Czy można założyć instalację LPG do silników 1.8 140 KM i 2.2 150 KM w ZB??
: 20 cze 2010, 21:58
autor: Lorry
Do 1.8 jak najbardziej, tam z niezwykłości są tylko zmienne fazy rozrządu ale silnik ok.
2.2 direct--- technicznie jest to wykonalne (są instalacje), ale trzeba naprawde sporo popylać by się zwróciło. Jako że tu jest wtrysk bezpośredni, to co 4 (chyba może rzadziej choć ja spotkałem się z info że co 4ta) dawka paliwa musi być benzyna żeby schłodzić wtryski od benzyny (są bezpośrednio nad cylindrem). Koszt instalacji to od 5,5 do max 7tyś, może teraz coś taniej, ceny podaję z początku 2009roku.
Myślałem kiedyś nad tym ale biorąc pod uwagę że przy moich 15tyś km rocznie robionych w 85% na trasie i spalaniu silnika na trasie nie ma się co bawić w to. Tym bardziej że dla mnie bardzo ważna jest niezawodność auta.
Największy plus 2.2 to to że fajnie ciągnię na niskich obrotach i ma 6b manualne. W zupełności do normalnej i nie-zawalidrożnej jazdy wystarcza zakres do 3,5 tyś
1.8 jest prostszą konstrukcją bardziej nadającą się pod LPG, ale nie ma 6biegu.
Musisz sam przekalkulować, aczkolwiek do obu idzie założyć LPG
zafira 1,6 benzyna pytania?
: 13 lip 2010, 07:04
autor: Thomi
czy ktos jest posiadaczem zafiry 1,6 /100 konnej/ w benzynie?mam kilka pytan:czy ten model ma dpf?czy ktos ma w takim modelu zalozona instalację gazowa?jak sie taki samochód sprawuje?czy nie jest słaby przy dociążeniu 5 osobami?jak ze spalaniem?czy ten model jest odpowiednikiem-1,9 100-konnej? czy silniuk 1,6 da sie przetrasowac z 100 na 120 koni? na co zwracac uwage przy tym modelu?nie ukrywam ze mam jeden na oku-tylko silnik 1,6 i to ze benzyna mnie troche ochładza?moze ktos podzieli sie informacjami?
: 13 lip 2010, 07:45
autor: rhaaziel
Kolego,
Nie mam co prawda 1.6 w Zafirze ale znam te silniki zarówno 8 jak i 16 zaworowe z Astry.
Tak więc po kolei:
1. Silniki benzynowe nie posiadają filtra cząstek stałych DPF, to dziadostwo jest zarezerwowane dla ropniaków aby mogły spełniać normę spalin Euro4 i Euro5 (np. nowy 1.7 CDTi).
2. Instalacje sekwencyjnego wtrysku gazu jak najbardziej można zamontować, aczkolwiek gazowanie zdecydowanie lepiej znoszą 8-zaworowe silniki. Podejrzewam, że koszt instalacji w zależności od producenta i ceny za montaż będzie się kręcił w okolicach 3 tysiaków.
3. Jeśli chodzi o moc to nie jeździłem nigdy taką zafirą ale mam duże obawy czy 100 koników i dość mizerny moment da radę napędzać przyzwoicie autko ważące ponad 1,5 tony.
W tym miejscu należy dodać, że w przypadku Zafiry B po 2008 roku 1.6 mają 115 koników, a przed 105 koni, wersje 100 konne lub 101 (różnie podają) pracowały w Astrach i Zafirach A.
4. Spalanie wyjdzie pewnie średnio w okolicach 10l/100 w cyklu mieszanym, na gazie może łyknąć z 11-12 litrów (moja Astra bierze 10 litrów gazu przy dynamicznej jeździe).
5. Silnika 1.9 CDTi i 1.6 benzyna nie możesz absolutnie porównywać ze względu na przepaść dzieląca obie te jednostki jeśli chodzi o moment obrotowy, benzyniak ma coś kolo 155Nm a Diesel 100 konny ma 260Nm w dodatku dostępne już od 1700obr/min.
6. Silnik 1.6 100 koni lub 115 koni można podkręcić maksymalnie o kilka koników (3-5 koni) i to nie zawsze, a w dodatku mało kto to robi, generalnie benzyniaków bez turbiny się nie podkręca. Podkręcenie o którym mówisz dotyczy 100-konnego Diesla, którego bez problemu można zrobić na 125 koników i ponad 300Nm momentu.
7. Jeśli masz na oku tylko małą benzynę to mój wybór to 1.8 140 koni.
: 13 lip 2010, 08:18
autor: giant19s
rhaaziel pisze:Nie mam co prawda 1.6 w Zafirze ale znam te silniki zarówno 8 jak i 16 zaworowe z Astry.
Czy aby napewno
Gdybym sam nie jeździł owym 1,6 to bym nie mówił
Zocha A występuje z silnikiem 1,6 w benzynie co do B to nie wiem
Thomi tak jak pisałem jeździłem trochę Zochą A 1,6 i przy 2-3 osobach śmigała fajnie tak przy 5-7 już brakowało czasami kopyta. Taki silnik owszem wystarczy do sprawnej jazdy nawet z 7 osobami + pies ale do zagazowania to się chyba nie nadaje. Znając życie straci trochę ma mocy i będzie jeszcze bardziej "mułowaty"
do zagazowania to lepiej bym 1,8 poszukał
Ot takie moje zdanie
: 13 lip 2010, 09:01
autor: rhaaziel
giant19s pisze:rhaaziel pisze:Nie mam co prawda 1.6 w Zafirze ale znam te silniki zarówno 8 jak i 16 zaworowe z Astry.
Czy aby napewno
Gdybym sam nie jeździł owym 1,6 to bym nie mówił
Zocha A występuje z silnikiem 1,6 w benzynie co do B to nie wiem
'Czy aby na pewno' co przez to rozumiesz?
To prawda, że nie jeździłem ani Zafirą A ani Zafirą B z silnikiem 1.6 ale nadal posiadam Astrę 3HTB 1.6 75 koni i Astrę Kombi 1.6 100 koni, także w moim mniemaniu mogę coś niecoś powiedzieć o silnikach 1.6, jakby na to nie patrzeć Astra Kombi różni się bardzo niewiele od Zafiry :>
Co do silników 1.6 w Zafirach to nie wprowadzaj proszę kolego giant19s zamieszania
napisałem że Zafira B występuje z 1.6 105 koni do 2008r. i 115 koni po 2008 roku.
Kolega Thomi umieścił ten watek w dziale Zafira B, także rozumiem że Zafira A go nie interesuje
Osobiście też mu polecam 1.8 gdyż 1.6 wydaje się być zbyt słaby jak do tej masy samochodziku. Zafira A może jeszcze jakoś jeździ z 1.6 bo waży 1320 kg, natomiast Zafira B z tym silnikiem waży już 1505 kg
Z ciekawością jednak przeczytam wypowiedź jakiegoś użytkownika Zafiry B 1.6 nt. spisywania się tego najmniejszego benzyniaka.
: 13 lip 2010, 09:19
autor: giant19s
To żeśmy się trochę nie zrozumieli
Rozczytałem to w sposób, że chcesz powiedzieć iż wogóle nie występuje Zocha z 1,6, ale fakt wspomniałeś dalej o tym. Nie doczytałem sorka mój błąd
Może faktycznie Zocha A to nie B a B to nie A ale zawsze jakieś info jest i punkt odniesienia
Bynajmniej w jednym się zgadzamy
1,6 jest beeee a 1,8 OK
W takim razie pozostawiam dalsze rozważania posiadaczom opcji B
: 13 lip 2010, 11:28
autor: Thomi
no to widze ze nie mam sie co nastawiac na 1,6-choc troche mnie intryguje. jezdze glownie po miescie okolo 800 km miesiecznie raz w miesiącu wyjezdzam poza miasto, i dlatego tak sie zastanawialem. mam vin do tego pojazdu moze ktos pomoze odszyfrowac: W0L0AHM7552176787. JEDYNA POCIECHA ZE NIE DPF! HAAA
-------------------------scalanie-------------------
DODAM ZE CHODZI MI O ZAFIRE b 2005 ROCZNIK
: 13 lip 2010, 11:49
autor: Lorry
Jak na samo miasto i trase (spokojną) raz na jakiś czas to silnik bedzie OK. Ale np głównie trasa (jak u mnie) mogłoby być ciężej już... Wiem coś o tym bo jak nie było Zośki to 60koni w załadowanej Astrze było masakrą na trasie...
Tak jak kolega pisał DPF masz tylko w ropniakach, także w benzynie nie ma się nim co przejmować
1.6 można zagazować spokojnie, ale tylko sekwencja. Bedzie wtedy OK .
Flakun ma 1.6 Twinport 115 KM z LPG i wg niego do zwykłej jazdy styka
Z tego co widze to jak ktoś w DE kupuje Zośkę na miasto i podmiejskie trasy to głównie biorą 1.6 właśnie...
Jak nie jest bita to czemu nie
Aha ta Twoja jak coś bedzie miała 105KM
: 13 lip 2010, 13:03
autor: MieHor
Thomi, tą co podałeś VIN, jeśli tylko wszystko OK, to bym brał, jak na ten model to całkiem dobrze wyposażona
: 13 lip 2010, 19:34
autor: Thomi
dziekuje wlasnie sie zastanawiam-bo kasy mam mniej wiecej co na nią a juz za mało na 1,9 cdti i tutaj wszystko jest pogrzebane-bede jeszcze czejal na informacje od forumowicza ktory ma zagazowana 1,6 -115 km. ale tak czy tak mysle o tej benzynce,he-a czy sekwenyjna instalacja lepiej sie sprawuje niz zwykla?czy od rodzaju instalacji zalezy tez pozniejsza moc zafirki?
---------------scalanie-----------
a zapomnialem a jak sie te silniki sprawuja-slyszalem ze sa w astrach? czy ktos slyszal czy sa aawaryjne?lub cokolwiek na ich temat?
Nie piszemy dwóch postów pod sobą tylko edytujemy
: 13 lip 2010, 23:29
autor: Lorry
E nagadali głupot ze awaryjne, silnik prosty w konstrukcji, nie ma problemów
A dlaczego sekwencja ? Tam jest już chyba plastikowy kolektor. Przy sekwencji masz mocno zredukowane lub wyeliminowane ryzyko strzałów.
Poza tym na sekwencji (dobrze założonej i ustawionej) masz niewiele wyższe spalanie LPG i osiągi są praktycznie identyko jak na benzynie
: 14 lip 2010, 06:01
autor: rhaaziel
U mnie wygląda to tak:
8 zaworowy 1.6 o mocy 75 koników ma już przejechane 181 tysięcy (100% pewny przebieg) z czego 50 z gazem (pojedynczy wtrysk gazu LandiRenzo) i śmiga jak nówka
16 zaworowy 1.6 o mocy 100 koników miał robiony remont kapitalny (tłoki, szlif, pierścienie, zawory) przy przebiegu (na liczniku) 180 tysięcy aczkolwiek w przypadku tej fury nie jest pewny czy w rzeczywistości przebieg nie był większy, w tej chwili ma na liczniku 185 i jeździ
Poczytaj sobie np. na AKP Astra Klub Polska co piszą o tych 1.6 16 zaworów, bo w Astrze to najpopularniejszy silnik. Ja osobiście znam wielu ludzi którzy w astrach G śmigają na tych 100 konnych jak i tych nowszych 115 konnych w Astrach H i nie słyszałem zbytnich narzekań na tą jednostkę.
Inna sprawa to fakt o którym pisałem, że moim zdaniem do Zafiry B ten silnik jest trochę za słaby. Mając jednak na uwadze to że pisałeś że autko będzie jeździć głównie w mieście to może Ci wystarczą te koniki na pokładzie
: 14 lip 2010, 06:25
autor: dzarko
Ja mogę się wypowiedzieć tylko na temat A, ale co mi tam, może coś pomogę. Zafira A 1,6 16V waży 1395 kilogramów, zafira B 1,6 16V waży 1505. Różnica 110 to chyba nie tak strasznie wiele. Rozpatrując masy własne to w A przypada 0,072KM na każdy kilogram masy, a w B 0,069. Wychodzi, że dla A będzie tutaj tylko 4,3% więcej mocy. Moment obrotowy jest taki sam. Prędkość maksymalna też. Trochę gorsze przyspieszenie. 13 dla A i 14,3 dla B.
Od siebie powiem tyle, że mi, dla prawie tych samych wymagań, czyli praktycznie samo miasto i niecały 1000 miesięcznie, ten samochód wystarcza.
: 14 lip 2010, 14:43
autor: Thomi
dziekuje-bede mial to wszystko na uwadze-a propo instalacji sekwencyjnej-czy jjesli kolektor plastikowy-to czy da sie ja zalozyc-lub jakąs inną?