Strona 1 z 3

Brak kompresji, słaby silnik.

: 15 lip 2018, 10:12
autor: Mirox68
Witam serdecznie. Koledzy proszę o informacje ponieważ przeszukałem forum i nie wiele znalazłem. Problem polega na tym, że niestety autko straciło na mocy i z silnika dobiega klekotanie, delikatne ale jest. Pomiar kompresji wykazał na jednym cylindrze tylko 2atm reszta ok po prawie 11atm. Auto ma 276 tyś km przejechane w tym 85 tyś na gazie.
Teraz konkretne pytania:
1. Czy jest szansa, że to tylko uszczelka pod głowicą czy na 100 % trzeba robić remont całego silnika.(to mam możliwość wykonać bez udziału warsztatu)
2. Jeżeli remont to czy kupować silnik do wymiany czy może taniej remontować.
Oczywiście będę wdzięczny za każdą informacje w tym temacie. Jak ktoś ma wiedzę to proszę też o konkretne ceny związane z remontem. Mam tylko podstawowe pojęcie na temat szczegółów związanych z remontem silnika więc chciałbym jakoś się przygotować, aby przy rozmowie w warsztacie wiedzieć o czym mi mówią no i oczywiście aby nie dać się omamić różnymi wizjami co do remontu silnika.
Wybaczcie, jeżeli moje pytania są nie do końca prawidłowe, ale jestem amatorem chociaż z wykształceniem technicznym.

Brak kompresji, słaby silnik.

: 15 lip 2018, 10:28
autor: Tazz
Jaka pojemność silnika bo nie mogę znaleźć?
Jeśli brakło kompresji to mogą być też pierścienie.
Jak wygląda płyn chłodniczy i olej (kolor kawy z mlekiem)
Jakie są spaliny? Jakiś dym?
Czy w zbiorniczku wyrownawczym nie ma babelkow lub nie czuć benzyna /gazem
Co do remontu silnika najlepiej go otworzyć i dopiero wtedy można coś powiedzieć bardziej konkretnego.
Robiona była próba olejowa? Czyli do tego słabego cylindra wlane oleju i dopiero mierzona kompresja?

Brak kompresji, słaby silnik.

: 15 lip 2018, 11:39
autor: barek16
Może tylko gniazdo zaworu/ zawór się wypaliły (zbyt uboga mieszanka na gazie) i przez to brak kompresji ?

Brak kompresji, słaby silnik.

: 15 lip 2018, 16:38
autor: fredas
barek16 pisze: 15 lip 2018, 11:39 Może tylko gniazdo zaworu/ zawór się wypaliły (zbyt uboga mieszanka na gazie) i przez to brak kompresji ?
wszystko możliwe mój sąsiad miał takie zdarzenie i wybrał opcję naprawy i po wszystkim zamontował u gazownika coś jakby na olejacz czy coś takiego żeby uniknąć takiej sytuacji w przyszłości ;)

Brak kompresji, słaby silnik.

: 15 lip 2018, 19:07
autor: barek16
Lubryfikacja, pomaga to w jakimś tam stopniu, niemniej najważniejsza jest taka regulacja aby mieszanka na LPG nigdy nie była uboga.

Brak kompresji, słaby silnik.

: 15 lip 2018, 19:09
autor: fredas
barek16 pisze: 15 lip 2018, 19:07 Lubryfikacja, pomaga to w jakimś tam stopniu, niemniej najważniejsza jest taka regulacja aby mieszanka na LPG nigdy nie była uboga.
Widzę że jesteś w temacie :piwo: nie wiedziałem jak to się nazywa :oops:

Brak kompresji, słaby silnik.

: 15 lip 2018, 19:57
autor: Tazz
Ale jeśli to jest 1.8 to o luz zaworów trzeba zadbać :)

Brak kompresji, słaby silnik.

: 16 lip 2018, 07:11
autor: Mirox68
Silnik 1.8 140km. Pomiar był robiony na szybko u znajomego gazownika. Co do innych spraw np. Kolor oleju i płynu chłodniczego to po południu wszystko sprawdzę. Dziękuję za odpowiedź i informacje.

Brak kompresji, słaby silnik.

: 16 lip 2018, 19:29
autor: Mirox68
No więc tak to wygląda. Płyn chłodniczy czysty jak również olej taki jak ma być. Spaliny ok tylko wydaje mi się, że trochę za bardzo czuć benzynę w wydechu. Co do samego silnika to po wizycie u dwóch mechaników zostałem uświadomiony, że nikt nie chce brać na siebie naprawy silnika z takim przebiegiem. Jedyna opcja to "ku sobie silnik my ci go wymienimy - co kupisz to będziesz miał" i tyle w temacie.
Jutro jadę na porządne przemierzenie kompresji i zobaczymy co dalej. Na szczęście to taki trochę znajomy to może namówię go na to, żeby zrzucił głowicę i przynajmniej zobaczył co i jak.
Będę wdzięczny z namiary na uczciwych sprzedawców silników, bo chyba tak się ta impreza zakończy.

Brak kompresji, słaby silnik.

: 16 lip 2018, 19:58
autor: Tazz
No to mechanicy po byku... przy pomiarze kompresji zróbcie próbę olejowa :)

Brak kompresji, słaby silnik.

: 17 lip 2018, 18:34
autor: PETERSS
Zanim zrzucisz głowicę sprawdź luzy zaworowe może pomoże bo pewnie nigdy nie były sprawdzane.

Brak kompresji, słaby silnik.

: 17 lip 2018, 20:44
autor: Mirox68
No zobaczymy, diagnoza jutro lub w czwartek. Serdecznie dziękuje za odzew. Oczywiście mile widziane dalsze uwagi a ja obiecuję dla następnych, którzy znajdą się w mojej sytuacji informację jak sprawy potoczą się dalej.

Brak kompresji, słaby silnik.

: 19 lip 2018, 20:31
autor: Mirox68
Koledzy skończyło się na tym, że trzeba kupić silnik. Mam konkretne pytanie, czy silniki Z18XER były też montowane do Astry i Vectry, bo takie wymienił sprzedający w ofercie. Mam zamiar kupić, ale czy będzie to pasowało do mojej Zosi. Sprzedający stwierdził tylko, że oznaczenie pasuje.
https://allegro.pl/silnik-1-8-z18xer-as ... 97530.html

Dane mojego auta
VIN: W0L0AHM7562011100 Kod modelu: 0QN75 Kod opakowania: KD51 REG: CE-AV 880 Data produkcji: 02092005

Typ silnika: Z18XER

W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
A:Astra Platform
H:2004 Platform Generation
M75:Monocab (Zafira)
6:2006
2:Bochum
011100:SERIAL NUMBER

2H0 = SILNIK BENZYNOWY C18SEL[2H0],Z18XER[2H0],A18XER[2H0]
Proszę o info znających się na tej tematyce.

Brak kompresji, słaby silnik.

: 19 lip 2018, 22:19
autor: Tazz
A czemu jednak wymiana a nie remont?

Brak kompresji, słaby silnik.

: 20 lip 2018, 05:20
autor: janekW67
Mirox68 pisze: 19 lip 2018, 20:31 Koledzy skończyło się na tym, że trzeba kupić silnik. Mam konkretne pytanie, czy silniki Z18XER były też montowane do Astry i Vectry, bo takie wymienił sprzedający w ofercie.
Silniki Z18XER były montowane też w Astrach, Vectrach i Signum.Jednakże mogą się różnić mocą.