skrzynia F17 easytronic
: 06 gru 2018, 10:45
witam
Mam Zośkę B z benzynowym silnikiem 1,8, 140 KM z 2010 roku (w 2015 dołożyłem LPG), Vin W0L0AHM75A2116544.
Mam już 195k przebiegu, i przy skrzyni biegów (półautomatycznej easytronic) nigdy nic nie robiłem (auto kupiłem jak na liczniku było 134k)
Ostatnimi czasy pojawił się u mnie problem przy zmianie biegów z 1 na 2. W momencie zmiany występuje jakby dziura na 2-3 sek. Auto w tym czasie w ogóle nie reaguje ani na próbę "manualnej" zmiany biegu ani wciśnięcie pedału gazu. Obroty w tym czasie spadają do biegu jałowego. Dopiero po tych 2-3 sekundach (najdłuższych sekundach w moim życiu jak toczę się na skrzyżowaniu np ) wskakuje dwójka i dalej już jedzie normalnie, aż do kolejnej zmiany z 1 na 2 bieg. Żeby było ciekawiej, nie dzieje się tak za każdym razem. Raz problem jest to od razu po odpaleniu i ruszeniu, raz po przejechaniu kilku kilometrów, a nieraz w ogóle problemu nie ma.
Przeczytałem cały internet ale jakoś nie dopasowałem niczego do mojego "problemu".
Powiem szczerze że mechaników (a szczególnie tych od automatycznych skrzyń biegów) to boję się jak ognia. Nasłuchałem się o "remontach" za grube tysiące, które i tak często nie likwidowały usterki.
Czy ktoś może miał podobny problem i może coś podpowiedzieć?
Mam Zośkę B z benzynowym silnikiem 1,8, 140 KM z 2010 roku (w 2015 dołożyłem LPG), Vin W0L0AHM75A2116544.
Mam już 195k przebiegu, i przy skrzyni biegów (półautomatycznej easytronic) nigdy nic nie robiłem (auto kupiłem jak na liczniku było 134k)
Ostatnimi czasy pojawił się u mnie problem przy zmianie biegów z 1 na 2. W momencie zmiany występuje jakby dziura na 2-3 sek. Auto w tym czasie w ogóle nie reaguje ani na próbę "manualnej" zmiany biegu ani wciśnięcie pedału gazu. Obroty w tym czasie spadają do biegu jałowego. Dopiero po tych 2-3 sekundach (najdłuższych sekundach w moim życiu jak toczę się na skrzyżowaniu np ) wskakuje dwójka i dalej już jedzie normalnie, aż do kolejnej zmiany z 1 na 2 bieg. Żeby było ciekawiej, nie dzieje się tak za każdym razem. Raz problem jest to od razu po odpaleniu i ruszeniu, raz po przejechaniu kilku kilometrów, a nieraz w ogóle problemu nie ma.
Przeczytałem cały internet ale jakoś nie dopasowałem niczego do mojego "problemu".
Powiem szczerze że mechaników (a szczególnie tych od automatycznych skrzyń biegów) to boję się jak ognia. Nasłuchałem się o "remontach" za grube tysiące, które i tak często nie likwidowały usterki.
Czy ktoś może miał podobny problem i może coś podpowiedzieć?