Zwiększone spalanie Z16YNG

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
qazik.to
Posty: 2
Rejestracja: 10 mar 2019, 11:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z16YNG
Gender:

Zwiększone spalanie Z16YNG

#1 Post autor: qazik.to »

Witam!
Mam problem z zwiększonym spalaniem w Zafirze B 2008 silnik Z16YNG. Problem polega na tym, że nagle zaczął palić 13-14l/100km. OP-com nie pokazuje żadnych błędów silnika. W blokach pomiarowych zauważyłem, że temperatura cieczy chłodzącej wynosi -40, gdy silnik jest rozgrzany i na zewnątrz jest dodatnia temperatura. W programie pokazane są dwie temperatury cieczy chłodzącej (zależnie od wybranego bloku pomiarowego) i w drugim pokazuje prawidłową temperaturę. Czy ten silnik posiada dwa czujniki cieczy chłodzącej? Czy jest to powodem większego spalania? Dodam również, że przy przyśpieszaniu silnik jakby się dławił paliwem. W załączniku przesyłam bloki pomiarowe z OP-coma.
Załączniki
10.jpg
9.jpg
8.jpg
7.jpg
6.jpg
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg

qazik.to
Posty: 2
Rejestracja: 10 mar 2019, 11:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z16YNG
Gender:

#2 Post autor: qazik.to »

Kolejne bloki pomiarowe.
Załączniki
14.jpg
13.jpg
12.jpg
11.jpg

Skasowany użytkownik 6483

#3 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ja tu nie jestem fachmanem ale moim skromnym zdaniem, jesli czujnik temp podaje do komputera, że ciecz ma temp -40st to sterownik daje dużą dawkę paliwa co skutkuje tym ,że podczas przyspieszania, silnik dławi sie nadmiarem dawki paliwa. To moje proste rozumowanie ale myślę ,że prawidłowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”