Strona 1 z 1
Kolektor wydechowy i smarowanie turbo z20ler
: 23 cze 2020, 21:08
autor: ash86
Hejka przymierzam się do usunięcia nieszczelności w smarowaniu turbiny. Pytanie brzmi jak wygląda sprawa z śrubami i nakrętkami do kolektora bo żaczek nie obejdzie się bez demontażu. I jak ma się sprawa z uszczelnieniem przewodów olejowych turbiny ?
Kolektor wydechowy i smarowanie turbo z20ler
: 29 cze 2020, 08:23
autor: oki
Śruby dają się odkręcić, zdejmujesz kolektor z turbo (jest sporo miejsca w porównaniu do ZA 2.0)
Nowe uszczelki trzeba dać obowiązkowo zarówno pod kolektor jak i pod wszystkie przewody olejowe i wodne, bo nie ogarniesz wycieków.
Są to miedziane podkładki które przy dokręcaniu się układają raz i ponowne ich użycie nie uszczelni połączenia jak nowe.
Wygodnie jest odkrecić ta magistralę wodną z bloku (ta rurka powyżej turbiny) więcej widać i lepszy dostęp.
Z całej tej operacji wymiany największy zawsze problem mam z połączeniem katalizatora z kolektorem (ten patent z tą obejmą jest tragiczny)
Kolektor wydechowy i smarowanie turbo z20ler
: 29 cze 2020, 09:55
autor: ash86
Aha czyli głównie podkladki miedziane. Najgorzej z katem bedzie