Wydech przelotowy z19dt

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
theeye7777
Przeglądacz
Posty: 71
Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
Imię: Jarek
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Zafira B 1.9cdti 120
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

Wydech przelotowy z19dt

#1 Post autor: theeye7777 »

Witam.
Z racji tego że wydech mam juz trochę skorodowany to w sobotę urwał się tłumik końcowy. Naprawiłem jednak wcześniejsze też długo nie wytrzymają.
Pojawił się w mojej głowie pomysł żeby zrobić przelot z nierdzewki o średnicy zewnętrznej 54 i grubosci 1.5mm.
Mam w planach także programowe podniesienie mocy na wiosnę. Dodam że te wydechy kupowane to z reguły nie wytrzymują długo dlatego pomyślałem zeby zrobić wieczny z nierdzewki
W zwiazku z tym wydechem mam kilka pytań.
1. Z reguły robią przeloty z 2.5calowej rury. Moja ma 2.2cala. Przeszkadzało by to? Oryginał ma chyba 51mm średnicę z tego co kojarze.
2. Żeby przelot działał jak przelot to rozumiem ze kata wybebeszyć należy?
3. Jak ma się sprawa z błędami odnośnie sondy lambda, czy by wariowała czy nie? Wcześniejsze auto miałem bez kata i sonda działała dobrze tylko to była benzyna
4. Dpf bym zostawił żeby nie bawić się w wyprogramowanie i ewentualne problemy z przeglądem.
Czy ma sens taka zabawa? Czy kupić po prostu wydech np bosal i założyć fabrykę?
Mój pomysł jest podyktowany tym że posiadam rury nierdzewne 54mm oraz tig'a więc wydał bym tylko na jakiś ładny końcowy oraz na łącznik elastyczny nierdzewny
Ostatnio zmieniony 12 paź 2020, 16:45 przez theeye7777, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Czesław »

Jeśli masz dostęp do giętarki i nierdzewki około 2" to można zrobić fajny wydech ,wybebeszać kata nie musisz bo masz DPF o jakim przelocie Ty piszesz to nie wiem tłumiki jak potrafisz też można zrobić ale to już wyższa szkoła jazdy. powodzenia :ok: :ok:
Zobacz tutaj https://www.youtube.com/watch?v=NIleGJzoNnk
Ostatnio zmieniony 12 paź 2020, 19:03 przez Czesław, łącznie zmieniany 1 raz.
czesiek_ze

theeye7777
Przeglądacz
Posty: 71
Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
Imię: Jarek
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Zafira B 1.9cdti 120
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#3 Post autor: theeye7777 »

Teraz oglądałem na yt filmiki "povagowani" I tam robią test bez kata. I generalnie wychodzi że jesli się chce zrobić program bez zmiany osprzętu itp to bez sensu wywalać kata, chyba że zapchany.
Więc zrobiłbym tak że dpf i kat zostaje fabryczny, ewentualnie bym je przeczyścił może jakoś i tylko rury bym wstawił nierdzewne a tłumik końcowy kupił bym gotowy bo nie mam giętarki. Podoba mi się RM Motors z 2 końcówkami.
Wtedy w zderzaku trzeba by wyciąć troszkę i go wypuścić.
Czyli został by faktycznie pół seryjny wydech i wtedy z sondą nie powinno być niespodzianek

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#4 Post autor: Tazz »

To poprostu chcesz wywalić środkowy tłumik a nie robić żadnego przelotu. Jeżeli będziesz miał za glosny wydech to na stacji diagnostyki tez możesz mieć problem. Na seryjnym osprzęcie te silniki można spokojnie na 150-170 koni zrobić.
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

theeye7777
Przeglądacz
Posty: 71
Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
Imię: Jarek
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Zafira B 1.9cdti 120
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#5 Post autor: theeye7777 »

Generalnie i tak wydech musze wymienic bo koroduje dość szybko. Zastanawiałem się nad wywaleniem kata, zostawieniem dpfa i w wersji poczatkowej mial wyglądać tak: kolektor wydecjowy, rura z łącznikiem do dpfa, rura i tłumik końcowy.
Jednak po obejrzeniu tego filmu na yt i poczytaniu, robienie całego przelotu bez kata i dpfa nie ma sensu jeśli nie chce robić na bardzo dużą moc, dodatkowo zmieniajac wyryski, ic itd.
A z racji tego że dysponuje tymi rurami to po prostu seryjne rury wylecą i w to miejsce pójdzie kwas i wywale tłumik środkowy i końcowy założę ten RM MOTORS z podwójnym wylotem. Może zbyt na początku się zapędziłem, ale tak mam😁 za dużo od razu bym chciał 😅

Dodano po 1 godzinie 4 minutach 57 sekundach:
Piszesz że robią z serii 170KM nawet. A skrzunia seryjna wytrzyma mi 350Nm momentu?

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: ryba1 »

theeye7777 pisze: 12 paź 2020, 20:46
Piszesz że robią z serii 170KM nawet. A skrzunia seryjna wytrzyma mi 350Nm momentu?
350NM nie wytrzyma na pewno. dobra skrzynia ponad 500NM obsłuży

theeye7777
Przeglądacz
Posty: 71
Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
Imię: Jarek
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Zafira B 1.9cdti 120
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#7 Post autor: theeye7777 »

A jaka to dobra skrzynia do z19dt?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#8 Post autor: Tazz »

Ja miałem w z19dth program na 178 koni i 388 niutow jakieś 10 lat i ze skrzynia nie było żadnych problemów. Przebieg na liczniku był w okolicy 280 tysięcy
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

theeye7777
Przeglądacz
Posty: 71
Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
Imię: Jarek
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Zafira B 1.9cdti 120
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#9 Post autor: theeye7777 »

Ja zafire kupiłem od użytkownika z tego forum. Skrzynie naprawiał chyba w Poznaniu jeśli dobrze kojarzę więc skrzynia w teorii "nowa". Sprzęgło z 2masą też wymieniał więc może tragedii nie będzie. Nie jeżdżę też jak wariat, z piskiem spod świateł itd a mocy potrzebuję raczej do wyprzedzania itp niż do szpanu. Zresztą vanem seryjnym raczej się nie poszpanuje ale niejednego w bmw itp można fajnie zgasić.
Asterka h jak z bracholkiem jechałem traską jego paskiem 2.8 zgniotła go jak robaka a miala 1.9 cdti na klapie i wyglądała jak seryjne, brudne, codzienne autko😀

Awatar użytkownika
marek
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 31 sty 2012, 17:26
Imię: MAREK
Lokalizacja: POLSKA
Auto: ZAFIRA 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTL

#10 Post autor: marek »

Witam . Czy montował Ktoś do Zafiry 1.9 cdti 120 KM downpipe zamiast pierwszego katalizator ?

https://allegro.pl/oferta/downpipe-opel ... 9544785141
OPEL ZAFIRA 1.9 CDTI

theeye7777
Przeglądacz
Posty: 71
Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
Imię: Jarek
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Zafira B 1.9cdti 120
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#11 Post autor: theeye7777 »

Witam.
Orientuje się ktoś jakiej długości ma być łącznik elastyczny wydechu?
200mm wystarczy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”