Strona 1 z 3
2.0 200 Koni Kopci i Bierze Olej
: 08 sty 2021, 16:20
autor: gasior135
Witam serdecznie . Na forum jestem nowy . Używałem wyszukiwarki itp i nie znalazłem interesującego mnie tematu .
Moja zafira 2005 rocznik niecałe 160 tyś przebiegu bierze olej - na około 500 km wzięła od maksimum do tego stopnia że "bagnet" się ledwo moczy . Druga sprawa to kopcenie .... Wydaję się ze to para wodna jednak jak postoi trochę na wolnych obrotach biały dym zaczyna się przeradzać w niebieski - do czasu aż nie zrobię paru km .
Miał ktoś takie objawy ? Wiadomo co robić ? Mechanior mi zrobił uszczelniacze jednak to zbyt wiele nie pomogło .. Pierścienie ? Coś więcej ? Samochód moim zdaniem nie ma problemów z mocą..
Kompresję trzyma
Zafira B
2005 r
200 koni
Kod silnika ? Prawdopodobnie Z20LER ale nie jestem pewien
Vin-W0L0AHM7552176814
2.0 200 Koni Kopci i Bierze Olej
: 08 sty 2021, 18:13
autor: Czesław
Jak tyle oleju bierze to albo gubi (wycieki) albo to dymienie to na pewno nie para
kompresja może być bo poszły pierścienie zgarniające.
2005 r i nie całe 160tyś to można między bajki włożyć ,ja bym obstawiał 350 tyś
2.0 200 Koni Kopci i Bierze Olej
: 08 sty 2021, 21:36
autor: ryba1
Czesław pisze: ↑08 sty 2021, 18:13
Jak tyle oleju bierze to albo gubi (wycieki) albo to dymienie to na pewno nie para
kompresja może być bo poszły pierścienie zgarniające.
2005 r i nie całe 160tyś to można między bajki włożyć ,ja bym obstawiał 350 tyś
@Czeslaw jak nie znasz tego silnika to nie pisz bzdur o przebiegach. Nie ma reguly dla tego silnika kiedy trzeba robić remont. Kolego zapraszamy. Linkasx poniżej
2.0 200 Koni Kopci i Bierze Olej
: 09 sty 2021, 02:36
autor: gasior135
Dół silnika jest suchy . Uszczelką od pokrywy zaworów trochę podcieka będę to na dniach wymieniał . Myśle jednak ze z nie lecą aż takie ilości jakie są ubytki . Jak turbiny w tych Zafirach ? Warto sprawdzić ? Czytałem że jak odłączymy miedziany przewód od turbiny i poleci olej na głowę to turbo do regeneracji
. Przebiegu nigdy nie można być pewnym jednak po stanie lakieru i skór można bardziej wierzyć ze ma około 200 tys niż 350
2.0 200 Koni Kopci i Bierze Olej
: 09 sty 2021, 08:59
autor: ryba1
Nie czytaj głupot. Jak pobiera takie ilości oleju trzeba remontować silnik łącznie z regeneracją turbosprężarki
2.0 200 Koni Kopci i Bierze Olej
: 09 sty 2021, 19:57
autor: Czesław
ryba1 pisze: ↑09 sty 2021, 08:59
Nie czytaj głupot. Jak pobiera takie ilości oleju trzeba remontować silnik łącznie z regeneracją turbosprężarki
Czesław pisze: ↑08 sty 2021, 18:13
Jak tyle oleju bierze to albo gubi (wycieki) albo to dymienie to na pewno nie para
kompresja może być bo poszły pierścienie zgarniające.
2005 r i nie całe 160tyś to można między bajki włożyć ,ja bym obstawiał 350 tyś
Czy tutaj jest gdzieś napisane że nie trzeba remontu , a te głupoty to co że od 2005 ma nie całe 160 tyś to realne
Poprawione Czesia duble
2.0 200 Koni Kopci i Bierze Olej
: 09 sty 2021, 20:54
autor: gasior135
Jasne realne ale 350 tys to trochę przesadziłeś
. Poczytałem trochę po internetach ze przed przebiegiem 200 tys pare osób już remontowało ten silnik . Samochód długo stał a podobno właśnie po takim „staniu” pierścienie siadają . Ktoś orientuje się od czego zacząć w tym remoncie ? Jakich kosztów się spodziewać ? Obecnie mam zalany 5w30 czy myślicie ze to dobry wybór ? Taki jest zalecany ..
2.0 200 Koni Kopci i Bierze Olej
: 09 sty 2021, 21:06
autor: Czesław
gasior135 pisze: ↑09 sty 2021, 20:54
Jasne realne ale 350 tys to trochę przesadziłeś
. Poczytałem trochę po internetach ze przed przebiegiem 200 tys pare osób już remontowało ten silnik . Samochód długo stał a podobno właśnie po takim „staniu” pierścienie siadają . Ktoś orientuje się od czego zacząć w tym remoncie ? Jakich kosztów się spodziewać ? Obecnie mam zalany 5w30 czy myślicie ze to dobry wybór ? Taki jest zalecany ..
Wiesz do tego nie pomoże nawet szklana kula zdarzają się auta 20 letnie z przebiegiem 50 tyś ale to naprawdę wyjątki, może mieć jak piszesz 200 tyś ale i 400 tyś może mieć, tego już nikt się nie dowie
Temat kosztów to jak z tym przebiegiem
co warsztat to inna cena trzeba zobaczyć jak wygląda w środku co konkretnie jest do zrobienia ,a olej nie jest zły
2.0 200 Koni Kopci i Bierze Olej
: 10 sty 2021, 12:57
autor: PiotrWie
Jeśli z rynku niemieckiego to tam do 20 - 25 tyś rocznie kupują Pb, diesel - powyżej. Oczywiście zdarzają się wyjątki ale bardzo rzadko - po prostu przy mniejszych przebiegach różnica w cenie zakupu i kosztów eksploatacyjnych poza paliwem jest na korzyść Pb.
2.0 200 Koni Kopci i Bierze Olej
: 10 sty 2021, 21:46
autor: Wojti
Niestety objawy ze silnik do remontu i turbina pewnie tez
2.0 200 Koni Kopci i Bierze Olej
: 10 sty 2021, 22:53
autor: Czesław
ryba1 pisze: ↑08 sty 2021, 21:36
Czesław pisze: ↑08 sty 2021, 18:13
Jak tyle oleju bierze to albo gubi (wycieki) albo to dymienie to na pewno nie para
kompresja może być bo poszły pierścienie zgarniające.
2005 r i nie całe 160tyś to można między bajki włożyć ,ja bym obstawiał 350 tyś
@Czeslaw jak nie znasz tego silnika to nie pisz bzdur o przebiegach. Nie ma reguly dla tego silnika kiedy trzeba robić remont. Kolego zapraszamy. Linkasx poniżej
@ Krzysiek a to trzeba znać ten konkretny silnik żeby wiedzieć że jest do remontu . Ty pewnie telepatycznie wiesz konkretnie że nie głowica i nie uszczelka tylko turbo
2.0 200 Koni Kopci i Bierze Olej
: 10 sty 2021, 23:07
autor: fredas
Czesław pisze: ↑10 sty 2021, 22:53
ryba1 pisze: ↑08 sty 2021, 21:36
Czesław pisze: ↑08 sty 2021, 18:13
Jak tyle oleju bierze to albo gubi (wycieki) albo to dymienie to na pewno nie para
kompresja może być bo poszły pierścienie zgarniające.
2005 r i nie całe 160tyś to można między bajki włożyć ,ja bym obstawiał 350 tyś
@Czeslaw jak nie znasz tego silnika to nie pisz bzdur o przebiegach. Nie ma reguly dla tego silnika kiedy trzeba robić remont. Kolego zapraszamy. Linkasx poniżej
@ Krzysiek a to trzeba znać ten konkretny silnik żeby wiedzieć że jest do remontu . Ty pewnie telepatycznie wiesz konkretnie że nie głowica i nie uszczelka tylko turbo
Proszę Was Panowie przestańcie już
2.0 200 Koni Kopci i Bierze Olej
: 10 sty 2021, 23:12
autor: Sebu$
Czesiu & Krzychu
proszę bez wzajemnej złośliwości
To temat dyskusja, a nie stwierdzanie w ciemno faktów.
Dotyczy to Was obu.
2.0 200 Koni Kopci i Bierze Olej
: 07 lut 2021, 10:40
autor: ja37
Ja przekonałem się na własnej skórze, że silniki Z20LEX w okolicach 150-180kkm wymagają wymiany pierścieni.
Pierwszy Z20LET w corsie B, później drugi, bo pierwszy wystawił kopyto, później LER w astrze, dlatego teraz mam zakuty LEH.
2.0 200 Koni Kopci i Bierze Olej
: 04 mar 2021, 16:14
autor: gasior135
Nie chciałbym robić nowego tematu i zapytam tutaj . Czy ma ktoś namiar na sprawdzone tłoki i panewki do powyższej zafiry ? Jakieś konkretne firmy warte uznania ?