Uszczelka pokrywy zaworów jaką firmę polecacie?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
harvard
Mieszkaniec
Posty: 405
Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
Imię: adam
Auto: zafira b
Model: za
Oznaczenie silnika: Z18XER

Uszczelka pokrywy zaworów jaką firmę polecacie?

#1 Post autor: harvard »

Ostatnio auto musiało stać na zewnątrz i jak twierdzi mój mechanior, uszczelka pod pokrywą do wymiany, oto fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek



jakiej firmy uszczelkę polecacie, bo nie cheę tego robić ponownie. To co widzicie to osłona kólek faz rozrządu, czy istnieje możliwość, że dostanie się oliwa do paska rozrządu? Jeszcze kilka dni temu tak dużo pod pokrywą nie było. Czy firma elring będzie ok? jakoś myślałem, że taka poważna awaria mnie ominie a tu proszę klops.....opel

Awatar użytkownika
mictom
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 08 lis 2020, 13:47
Imię: Tomek
Lokalizacja: RKR
Auto: Opel Zafira A 1.8 2003 Njoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#2 Post autor: mictom »

To usterka, żeby tylko takie problemy w życiu były. Kup uszczelkę Corteco. Ja po kupnie też wymieniałem, starą można było połamać jak plastik.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2021, 10:02 przez mictom, łącznie zmieniany 1 raz.

harvard
Mieszkaniec
Posty: 405
Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
Imię: adam
Auto: zafira b
Model: za
Oznaczenie silnika: Z18XER

#3 Post autor: harvard »

Znalazłem w sieci info, że odbre są erlinga, corteco, reinza a ich ceny jakos oscyluja ok 50zł a mój mechanior przez tel mówił coś o 150zskad on taką cenę wziął?
mitcom
dzieki za podpowiedz. Wiesz ja do tej pory grupa VAG jeździłem i problemów 'dodatkowych' oprócz eksploatacyjnych nie doświadczyłem a tutaj uszczelka się poci i trochę leci na osłone KZFR i trochę się przestraszyłem, że może się dostać na pasek rozrządu. Trochę mnie mechanior uspokoił, ale jednak na tygodniu wymiana.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2278
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#4 Post autor: Pszczyna »

VICTOR REINZ ,ERLING najbardziej popularne i cenione przez mechaników

Awatar użytkownika
romek22794
Mieszkaniec
Posty: 243
Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
Imię: roman
Lokalizacja: BS
Auto: NJOY przycisk SPORT
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG

#5 Post autor: romek22794 »

Patrz żeby to tylko uszczelka była. Mogą też być uszczelnienia (simmeringi) wałków rozrządu pod KZFR. Wtedy rozrząd rozpiąć trzeba...
Co do uszczelki dałem Reinza, ale i na czarnym silikonie (ze starą uszczelką jeszcze) też szczelne było.

harvard
Mieszkaniec
Posty: 405
Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
Imię: adam
Auto: zafira b
Model: za
Oznaczenie silnika: Z18XER

#6 Post autor: harvard »

Wsadziłem erlinga i już po wymianie. Muszę przyznać, że było sporo masła w środku obudowy. Fakt, że autem ostatnio tylko po mieście do przedszkola i roboty czy marketu, ale że tak dużo to się zdziwiłem. Stara uszczelka w niektórych miejscach jeszcze zachowywała się jak guma w pozostałych łamała się jak plastik.Nie wiem tylko gdzie znaleźć moment dokręcenia tych śrub bo w necie znalazłem info, że ma to być 8-10 niutków.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2278
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#7 Post autor: Pszczyna »

Moment dokręcania prawidłowy ,tylko pamiętać by wstępnie od środka a później na krzyż lub jak kto woli po trójkącie

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: janekW67 »

Pszczyna pisze: 15 lut 2021, 20:28 Moment dokręcania prawidłowy ,tylko pamiętać by wstępnie od środka a później na krzyż lub jak kto woli po trójkącie
Cenna uwaga, bo mało kto o tym wie, albo nie pamięta.
Oczywiście!

harvard
Mieszkaniec
Posty: 405
Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
Imię: adam
Auto: zafira b
Model: za
Oznaczenie silnika: Z18XER

#9 Post autor: harvard »

Obrazek
Mechanik zaczął odkręcać od środka, potem jakoś dziwnie po prawej i w dół, później po lewej machał jak magik i mówił, że tak ma być. Przy skręcaniu zaczynał znowu od środka i potem prawa lewa i środkowe i żebym się nie bał bo tak ma być. Szukał w sieci info odnośnie niutków dokrecenia i znalazł info 8-10 podczas gdy ja w książce znalazłem tylko 8. Dodał, że przy 8 niutkach zdaje się mu to za słabe dokręcenie i dobił do 10. I jeszcze jedna rzecz. Na niektórych filmach smarują silikonem a na innych nie. Mój dał silikon i nie wiem czy dobrze zrobił?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2278
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#10 Post autor: Pszczyna »

Jeżeli dał tylko cieniutką warstwę to ok .
Są właśnie dwie szkoły dawać lub nie , smarują mechanicy przy starszych silnikach gdzie nie ma pewności co do gładzi(mikro pory ) a tej przecież nie będziesz planować jak głowicę

harvard
Mieszkaniec
Posty: 405
Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
Imię: adam
Auto: zafira b
Model: za
Oznaczenie silnika: Z18XER

#11 Post autor: harvard »

Dał cieniutko i mam nadzieję, że wiedział co robi.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#12 Post autor: Tazz »

Moim zdaniem jest dobrze zrobione :ok: też tak robiłem w poprzednim aucie :)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

harvard
Mieszkaniec
Posty: 405
Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
Imię: adam
Auto: zafira b
Model: za
Oznaczenie silnika: Z18XER

#13 Post autor: harvard »

Zrobione 5 km i nic nie puszcza także może udało się zrobić dobrze. Jeszcze jedną ciekawą rzecz Wam powiem. Znalazłem filmik na YT w którym facet wskazuje, że jedna ze śrub ta przy solenoidzie przedniej lubi zostać na silniku a nie w obudowie i lubi peknąć i że śruba lu w tym miejscu się zapiec, lub pęknie także obudowa w tym miejscu. Identycznie było i u mnie. Mechanior musiał się namęczyć aby wyciągnąć ten tz. kołek który powinien ze śrubą zostać w obudowie i w tym miejscu u mnie było rozszczelnienie identycznie jak na filmie facet mówił. Czyzby bolączka 1.8? Dodatkowo w środku silnik nad tą śrubą była jeszcze jedna w silniku poluzowana z której, jak z doświadczenia mówił mechanior, lub plynąć oliwa. Także widzę, że mój mechanior trochę temat ogrania. Podsumowując, dzięki Wam za podpowiedzi, jest niestety erling wsadzony i zobaczymy jak się sprawować będzie.
https://www.youtube.com/watch?v=x6Tdv4NG2kc
Ostatnio zmieniony 16 lut 2021, 09:57 przez harvard, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2278
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#14 Post autor: Pszczyna »

harvard pisze: 16 lut 2021, 09:56jest niestety erling wsadzony[/url]
Dlaczego! Erling to producent szerokiej gamy zamienników o wiele tańszych od oryginałów lecz nie ustępują im jakością

harvard
Mieszkaniec
Posty: 405
Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
Imię: adam
Auto: zafira b
Model: za
Oznaczenie silnika: Z18XER

#15 Post autor: harvard »

Corteca chciałem, ale pod reką miał erlinga i czas operacyjny zaraz po robocie tego samego dnia lub mogłem poczekać kilka dni na niego i kupić corteca. Wolałem kupić erlinga wstrzelić się w termin 'od ręki' bo auto mi potrzebne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”