Strona 1 z 1

Falowanie Obrotów ZB 1.9 CDTI

: 04 kwie 2021, 18:25
autor: Lanczes
Witam.
Jestem nowy na forum i muszę przywitać się i zarazem prosić o pomoc w odnalezieniu usterki.
Otóż posiadam zafirę b 1.9 CDTI 120 KM. Od kilku dni obroty na biegu jałowym falują dość mocno. Na zimnym silniku spadają na tyle, że auto się dławi i gaśnie.
Problem zaczął się po umyciu samochodu. Komory silnika ani samego motoru nie myłem. Czy możliwe, że jakimś cudem zalałem coś np. ECU ?
Po podłączeniu kompa nie ma żadnych błędów.

Proszę o sugestie gdzie mógłbym zacząć poszukiwania. Dziękuje i pozdrawiam Karol.

Falowanie Obrotów ZB 1.9 CDTI

: 04 kwie 2021, 19:06
autor: Pszczyna
Przejrzyj wtyczki UEC i BCM, w dodatku wyczyść przepustnicę oraz moduł elektroniczny na przepustnicy

Re: Falowanie Obrotów ZB 1.9 CDTI

: 06 kwie 2021, 06:37
autor: Ostap
I pamiętaj. Co mycie masz tak robić.

Ja swojej nie myję.

Falowanie Obrotów ZB 1.9 CDTI

: 06 kwie 2021, 07:30
autor: Lanczes
Ostap pisze: 06 kwie 2021, 06:37 I pamiętaj. Co mycie masz tak robić.

Ja swojej nie myję.
Ocho widzę, że albo ktoś się nie wyspał albo się poranny żarcik załączył.

Proszę o poważne sugestie dziś biorę się za szukanie przyczyny.

Re: Falowanie Obrotów ZB 1.9 CDTI

: 06 kwie 2021, 15:15
autor: Ostap
Ciężko powiedzieć gdzie wodę lałeś. Może to zbieg okoliczności?

Sprawdź na początek filtr powietrza ale on nie powinien zasysać wody.

Mam ten sam motor i nigdy po myciu nie miałem problemu.

ECU nigdy mi nie zalało. Może był wyjmowany i ktoś źle złożył? Długo masz to auto?

Dobrze, że żarcik zrozumiałeś ;)

Dodano po 1 minucie 39 sekundach:
UEC możesz też dla pewności wyjąć i kontaktem prysnąć, to chwila roboty jest.

Re: Falowanie Obrotów ZB 1.9 CDTI

: 06 kwie 2021, 15:15
autor: Ostap
UEC możesz też dla pewności wyjąć i kontaktem prysnąć, to chwila roboty jest.

Falowanie Obrotów ZB 1.9 CDTI

: 06 kwie 2021, 16:16
autor: Lanczes
Mam nadzieję, że to zbieg okoliczności. Pomyślałem o euc bo z lewej strony może mam delikatnie wypięty zderzak ze ślizgu.
Chociaż teraz wydaje mi się to mało prawdopodobne.
Jutro jestem umówiony na kompa bo mój jest za słaby i wielu rzeczy zobaczyć nie da. Postaram się wrzucić zdjęcia z parametrami może to coś da i ktoś coś podpowie Bo błędów jak już mówiłem brak.

Re: Falowanie Obrotów ZB 1.9 CDTI

: 06 kwie 2021, 16:51
autor: Ostap
A co chcesz tym kompem sprawdzać? Ty czego używasz? Masz opcoma?

Falowanie Obrotów ZB 1.9 CDTI

: 06 kwie 2021, 17:03
autor: Lanczes
Nie nie posiadam. Póki co używam wypożyczony sdprog jak się nie myle. Jaka jest cena tego opcoma u nas i gdzie można dostać bo na szybko to widziałem tylko na Ali.. A chciałbym sprawdzić wszystkie parametry pracy, które mogą być moim zdaniem laika istotne. Przepływ powietrza ciśnienie paliwa. Wtryski. Od czegoś muszę zacząć skoro nie wykazuje błędów.
Ciężko mi się czegoś zaczepić skoro faluje i ma problem z odpalaniem to coś klęczy i komp próbuje pracę stabilizować..

Falowanie Obrotów ZB 1.9 CDTI

: 06 kwie 2021, 17:20
autor: Pszczyna
Zacząłeś od czyszczenia przepustnicy i sterownika.
Co do interfejsu to firma Adako http://www.vag-com.pl/index.php?mod=sklep

Falowanie Obrotów ZB 1.9 CDTI

: 10 kwie 2021, 12:56
autor: Lanczes
Panowie troszkę pogrzebałem i z moich ustaleń wynika że siadła pompa cr lub zawór na niej. Pytanie czy można podmienić sam zawór w celu sprawdzenia czy to jego wina. Czy może jest on integralną częścią pompy ? Nie ukrywam że dodatkowy koszt roboty rozrządu troszkę jest mi nie na ręke.

Falowanie Obrotów ZB 1.9 CDTI

: 10 kwie 2021, 16:41
autor: Pszczyna
Zawór jest wymienialny o ile mówimy o zawór sterujący Common Rail lecz nie jest tani


Przykręcony na 3-trzy śruby ,
BOSCH 0928400680
ALFA ROMEO / FIAT / LANCIA 71754571
Tu jeszcze temat viewtopic.php?t=18279

ale jest wersja na klucz
BOSCH 0281002507/0281002625
FIAT 55185570
FORD 1539570 / 9S519C968AA
OPEL 93181654
SUZUKI 15733M86J00000

Falowanie Obrotów ZB 1.9 CDTI

: 10 kwie 2021, 17:14
autor: Lanczes
Na szrocie mam dostęp do pompy i chce tylko póki co podmienić elektrozawór. Myślałem też o wzbudzeniu go prądem ale na wyjściu z kostki jest 8V. Potencjometru nie mam a potraktowanie go 12 spali cewkę. Sprawdzane czy śnienie paliwa dochodzi aż do pompy cr później brak. Jak by iglica w elektrozaworze zamknęła dopływ. Podczas kręcenia poluzowany odpowietrznik wtrysku paliwo ledwo cieknie. Dodam że na plaku silnik pali bezproblemowo. W poniedziałek postaram się podmienić elektrozawór chociaż dostęp jest tragiczny.